Dr. Alireza Safamahar is an official member of the Legislative Council of Immigration Consultants of Canada /membership number  R713305

مهاجرت از طریق کسب و کار

مهاجرت از طریق کسب و کار

این برنامه جزو برنامه‌های رسمی مهاجرت به کانادا محسوب نمی‌شود. در واقع به مجوز کاری اشاره دارد که تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) صادر شده است.هدف اصلی ازاین روش ایجاد مجوز اشتغال به کار مخصوص صاحبان مشاغل و یا Owner /Operator Work Permit    است که در اثر توافق و همکاری سازمان کار و توسعه امور انسانی کانادا (ESDC)، و اداره مهاجرت کانادا (IRCC) بوجود آمده است. به عبارت دیگر تسهیل مسیر اخذ مجوز کار برای متقاضیان خارجی است  که توانایی خرید و راه اندازی و تاسیس یک بیزینس درکانادا را دارند تا بتوانند راحت تر وارد کانادا شوند، و بیزینس خود را راه اندازی کنند .این نوع مجوز کار برای تمامی استان های کانادا امکان پذیر می باشد، زیرا این برنامه یک برنامه و ابتکار عمل از طرف دولت فدرال کانادا می باشد، و مختص به استان خاصی نیست.

چرا سرمایه گذاران خارجی برنامه Owner Operator را انتخاب می‌کنند؟

متاسفانه موقعیت‌هایی که تحت برنامه‌های سرمایه‌گذاری دولت فدرال ایجاد می‌شود محدود است و برنامه‌های مهاجرتی دولت فدرال، اگرچه بر روی کاغذ عملیاتی است، ولی چندان مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی قرار نمی‌گیرد. قابل ذکر است که اکثر برنامه‌های سرمایه‌گذاری استانی (کارآفرینی ها)، تحت برنامه اعلام تمایل (Expression of Interest)  انجام می‌شود. کاندیداها باید با ویزای کار بیرنس خود را در کانادا شروع کنند و سپس (حدود دو سال بعد از زندگی در کانادا با ویزای کار) برای اقامت دائم اقدام نمایند. این برنامه تحت سهمیه و امتیازبندی عمل می‌کند و اغلب نیازمند این است تا سرمایه‌گذاران وقت و هزینه زیادی را صرف آن نمایند و اغلب مواقع تا رسیدن به کارت اقامت دائم بیش از ۴ تا 5 سال زمان لازم است. به عبارتی تعداد کثیری از سرمایه‌گذاران خارجی که قصد به دست آوردن اقامت دائم کانادا را دارند، در رقابت با تعداد نسبتا محدود سهمیه‌ها، همچنان در استخر انتخاب باقی می‌مانند.یک کارآفرین‌-‌سرمایه‌گذار خارجی که قصد زندگی در ناحیه خاصی از کانادا را دارد، می‌تواند یک بیزینس مناسب را خریداری و یا راه اندازی نماید و متعاقب آن قبل از به دست آوردن اقامت دائم، به آن ناحیه نقل مکان کند. این پروسه به مراتب سودمند تر از فراهم کردن شرایط برنامه مهاجرتی استانی کانادا در برخی مناطق است.

1

نکات مهم در مورد این برنامه

یک مجوز کار Owner /Operator به طور اتوماتیک منجر به دریافت دعوتنامه برای اقامت دائم کانادا نخواهد شد بلکه در سیستم جامع امتیاز بندی (CRS) مربوط به برنامه اکسپرس اینتری برای پیشنهادات شغلی امتیازهایی اعطا می شود .

تقاضا برای دریافت اقامت دائم کانادا پس از یک یا دو سال (البته به شرطی که متقاضی در یک سال گذشته بصورت پیوسته  و مستمر در جایگاه مدیریتی در بیزینس مد نظر باشد و بتواند حداقل نمره ۶ را در هر چهار مهارت آیلتس کسب کند) می تواند از طریق روش تجربه کار کانادایی برای اقامت دائم کانادا اقدام نماید. با این روش متقاضی می تواند از ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز بیشتر برای سیستم امتیاز اکسپرس اینتری بدست آورد (امتیاز ۵۰ یا ۲۰۰) این امتیاز به نوع واحد تجاری و یا بیزنسی که خریداری شده و یا راه اندازی شده و همچنین به پست مدیریتی متقاضی در بیزینس مدنظر، بستگی دارد.

2

مزایای اقدام برای دریافت ویزای کار از طریق  Owner /Operator Work Permit

  • در صورتی که متقاضی موفق به اخذ Owner/Operator work Permit شود می تواند یک مجوز و تاییدیه کار برای حداکثر دوسال کار در کانادا را اخذ کند.

  • در صورت کسب مجوز کار توسط متقاضی از این روش، همسر متقاضی می تواند برای اخذ Open Work Permit یا اجازه کار آزاد اقدام نماید.

  • در صورت کسب مجوز کار توسط متقاضی از این روش , فرزندان زیر ۱۸سال متقاضی می توانند تحصیل رایگان در کانادا را داشته باشند (بدون نیاز به پذیرش و مجوز تحصیلی).

  • عدم نیاز به ویزای توریستی کانادا برای شروع پرونده. قابل ذکر است که برای کسانی که دارای ویزای مالتیپل یا توریستی کانادا هستند روند سریعتر خواهد بود.

  • امکان کسب اقامت دائم کانادا برای متقاضیانی که برای روش های کارآفرینی استانی واجد شرایط نیستند.

  • نیازی به حداقل سرمایه گذاری نیست.

  • عدم نیاز به سطح زبان انگلیسی در شروع کار.

ارزیابی برنامه استارتاپ کانادا

ارزیابی سرمایه گذاری

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu