ویزای اسپانسرشیپ کانادا

اسپانسرشیپ کانادا چیست؟

دولت کانادا این امکان را فراهم کرده است که بعد از مهاجرت به این کشور بتوانید حامی مالی اعضای خانواده خود باشید و برای اقامت دائم آنها اقدام کنید. براساس برنامه اسپانسرشیپ کانادا بعد از دریافت اقامت دائم می‌توانید به عنوان حامی مالی اعضای خانواده، اقدام به اخذ اقامت دائم برای آنها کنید.
ویزای اسپانسرشیپ کانادا

اسپانسر یا حامی کیست؟

اسپانسر یا حامی فردی است که 18 سال به بالا سن دارد و باید حتما اقامت دائم یا شهروندی کشور کانادا را داشته باشد تا بتواند با درخواست ویزای اسپانسر شیپ برای اعضای خانواده خود، گام ابتدایی اخذ اقامت دائم برای آنها را بردارد.
حامی مالی وظیفه دارد از زمان ورود فرد به کشور کانادا حمایت کامل مالی از او را نشان دهد در واقع باید توانایی پرداخت مخارجی از جمله غذا، پوشاک و سرپناه برای خود و فرد دعوت شده را داشته باشد.

حداقل درآمد یا تمکن مالی مورد نیاز برای اسپانسر

فرد اسپانسر بعد از آنکه درخواست خود را برای اسپانسرشیپی اعلام کرد باید ثابت کند که برای حمایت مالی از فرد دعوت شده درآمد حداقلی لازم جهت این کار را دارد. فرد باید ارزیابی 3 سال مالی خود را قبل از انجام درخواست از آژانس درآمد کانادا دریافت کند.

حداقل درآمد یا تمکن مالی مورد نیاز برای اسپانسر

حداقل درآمد فرد اسپانسر باید نیاز های خود و تعداد افرادی که از آنها دعوت کرده را فراهم کند. فرد حامی می‌تواند براساس یک قرارداد مابین خود و همسر درآمد وی را به عنوان حداقل درآمد ارائه کند. میزان مبلغی که دولت کانادا به عنوان کمک هزینه کودکان به فرد پرداخت می‌کند به عنوان درآمد قابل استناد است.

1

حداقل درآمد اسپانسر در استان‌های کانادا غیر از استان کبک

در جدول زیر میزان درآمد مورد نیاز بر اساس سال درخواست و تعداد افراد دعوت شده آمده است:
تعداد افراد دعوت شده حداقل درآمد

2

43082 دلار کانادا

3

52965 دلار کانادا

4

64306 دلار کانادا

5

72935 دلار کانادا

6

82259

7

91582

برای بیش از 7 نفر، هر فرد اضافه

9324

تذکر: براساس اعلام اداره مهاجرت کانادا افرادی که در سالهای 2021، 2022 و 2023 درخواست اسپانسرشیپی خود را ثبت کرده‌اند، درآمدشان باید مطابق یکی از سال‌های ذکر شده باشد.

2

حداقل درآمد اسپانسر در استان کبک کانادا

در استان کبک کانادا نیز فردی که درخواست اسپانسرشیپی کرده است باید ثابت کند که توان مالی حمایت از خود و شخص دعوت شده را دارد. در آخرین اعلام از سوی اداره مهاجرت استان کبک حداقل درآمد فرد برای اسپانسر شدن به شرح زیر است:
تعداد افراد دعوت شده حداقل درآمد به دلار کانادا

1

28242 دلار کانادا

2

38124 دلار کانادا

3

47068 دلار کانادا

4

54135 دلار کانادا

5

60250 دلار کانادا

هر فرد اضافه

6115 دلار کانادا به ازای هر فرد وابسته بیشتر

بیشتر بخوانید: برنامه کارآفرینی کبک

در چه صورت نمی‌توانید اسپانسر شوید؟

اگر فردی که درخواست اسپانسری داده است یکی از شرایط زیر را داشته باشد نمی‌تواند به عنوان اسپانسر یا حامی مالی برای اعضای خانواده خود درخواست ویزای اسپانسرشیپ دهد.

زیر 18 سال سن داشته باشد
در زندان باشد
ورشکسته باشد
هزینه پایین‌ برنامه
از خدمات اجتماعی کانادا استفاده کرده باشد
وام مهاجرت را پرداخت نکرده باشد
اسپانسر شخصی شده باشد که درخواست کمک مالی از دولت کرده است
اقامت موقت داشته باشد
پرونده اقامت اسپانسر در حال بررسی باشد
کمتر از 5 سال از اقامت دائم گذشته باشد

از لحاظ مالی به دیگری وابسته باشد

توانایی مالی کافی نداشته باشد
پرونده اسپانسرشیپ باز داشته باشد
به دولت بدهی داشته باشد
دارای سوءسابقه در کانادا باشد

انواع ویزای اسپانسرشیپ کانادا

این نوع ویزا براساس نسبت فرد اسپانسر با شخص دعوت شده به چند دسته تقسیم می‌شود.

ویزای اسپانسرشیپ همسر و فرزند

ویزای اسپانسرشیپ والدین، مادربزرگ و پدر بزرگ

ویزای اسپانسرشیپ فرزند خوانده

ویزای اسپانسرشیپ سایر بستگان (Sponsor your family members)

1

ویزای اسپانسرشیپ همسر و فرزند

این ویزا این امکان را به افراد می‌دهد تا همسر، پارتنر و حتی شخصی که بیش از یک سال با وی زندگی کرده است را به کانادا دعوت کند. اداره مهاجرت کانادا بعد از بررسی شرایط اسپانسر و فرد دعوت شده دریافت ویزا را تایید یا رد می‌کند. در این حالت هر دو طرف باید اثبات کنند در یکی از 3 شرایط Spouse(همسر) ، Common-law Partner (شریک زندگی قانونی)و Conjugal Partner (نامزد) مشخص شده توسط اداره مهاجرت هستند. لازم به ذکر است که این شرایط برای افراد همجنس نیز قابل پذیرش است.

شرایط اسپانسر برای ویزای اسپانسرشیپ همسر

به جز شرط سنی 18 سال به بالا برای اسپانسر کردن همسر، فرد باید مقیم یا سیتیزن کشور کانادا باشد و در زمان ارائه درخواست ساکن این کشور باشد. فرد نباید نامه اخراج از دولت دریافت کرده باشد و جرم سنگینی نیز مرتکب نشده باشد. فرد باید توانایی حمایت مالی را داشته باشد و ورشکسته نشده باشد و اسپانسر باید تعهد بدهد که به مدت 3 سال تمام مخارج فرد دعوت شده را پرداخت کند. اسپانسر 3 سال قبل از این درخواست نباید درخواست اسپانسرشیپ دیگری را ثبت کرده باشد.
فرد دعوت شده یا اسپانسرشونده باید اصالت رابطه خود با اسپانسر را ثابت کند و این رابطه صرفا برای اخذ اقامت دائم نباشد. فرد دعوت شده باید زیر 22 سال سن داشته باشد و گواهی معاینات پزشکی و عدم سابقه کیفری را ارائه کند.

ویزای اسپانسرشیپ فرزند

اگر فرزند بیولوژیکی یا فرزند خوانده خارج از کشور کانادا داشته باشید این امکان وجود دارد که به عنوان حامی برای او درخواست ویزای اسپانسرشیپ کنید. در این صورت باید مدارک لازم برای اثبات رابطه خونی یا فرزند خواندگی را ارائه کنید.

شرایط اسپانسر برای ویزای اسپانسرشیپ فرزند

فردی که می‌خواهد اسپانسر فرزند شود باید بالای 18 سال سن داشته باشد و مقیم یا سیتیزن کشور کانادا باشد و سوءسابقه نداشته باشد، از نظر مالی توانایی حمایت داشته باشد و ورشکسته نباشد و نامه خروج از کانادا را دریافت نکرده باشد. فرد باید تعهد بدهد که تا 10 سال بعد از اقامت دائم فرزند هزینه‌های وی پرداخت شود.

فرزند باید کمتر از 22 سال سن داشته باشد و از نظر مالی وابسته به خانواده باشد، مجرد باشد یا در صورت تاهل و بالاتر از 22 سال سن داشتن باید وابستگی مالی به خانواده را ثابت کند، مثلا دانشجوی تمام وقت باشد یا از نظر جسمی و روحی توانایی تامین مالی خود را نداشته و به خانواده وابسته باشد.

مراحل اخذ ویزای اسپانسرشیپ همسر و فرزندان

  • هر دو طرف درخواست کننده اسپانسر و اسپانسرشونده باید ثابت کنند که شرایط دریافت این ویزا را دارند.
  • هر دو طرف درخواست کننده باید فرم‌هایی که توسط اداره مهاجرت مشخص شده را تکمیل و ارائه کنند.
  • هر دو طرف درخواست کننده باید تمامی مدارک ضروری را به اداره مهاجرت تحویل دهند.
  • کلیه هزینه های مشخص شده برای بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت باید پرداخت شود.
  • بعد از تکمیل مدارک و فرم‌های مربوطه متقاضیان به صورت ایمیل یا پست مدارک را ارسال می‌کنند.
  • با درخواست اداره مهاجرت کانادا مدارک هویتی، عدم سوءپیشینه و معاینات پزشکی را ارائه کنید.

ثبت درخواست اسپانسرشیپ همسر یا فرزند

برای شروع و ثبت درخواست اسپانسیرشیپی همسر و فرزند باید درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید. درخواست اقامت دائم همسر خود را همزمان با درخواست اسپانسرشیپ ارائه کنید. برای اسپانسرشیپی فرزند حتما مدارک نسبت خونی را ارائه کنید و در صورت فرزندخوانده داشتن باید مدارک مربوط به آن را ارائه کنید.

هزینه بررسی پرونده، صدور ویزا و انگشت نگاری را پرداخت کنید. صلاحیت اسپانسر و شخص دعوت شده باید توسط افسر پرونده تایید شود. بعد از تایید افسر نوبت به ثبت اطلاعات بیومتریک و انجام آزمایش‏های پزشکی می‌رسد.

درخواست اقامت دائم برای فرزند یا همسر

توجه داشته باشید که درخواست اقامت دائم برای همسر و فرزند شما باید همزمان با درخواست اسپانسرشیپ به اداره مهاجرت کانادا ارائه شود. اعضای خانواده شما بعد از دریافت ویزای اسپانسرشیپ مجوز زندگی، کار و تحصیل در کانادا را نیز دریافت می‌کنند.

پرداخت هزینه های درخواست اسپانسرشیپ

ثبت درخواست اسپانسرشیپ کانادا در هر مرحله هزینه‌هایی دارد که در زمان ثبت درخواست باید پرداخت شود.
هزینه‌های ثبت درخواست

مبلغ

اسپانسرشیپ 75 دلار کانادا
بررسی پرونده

490 دلار کانادا

اقامت دائم فرد دعوت شده

515 دلار کانادا

اسپانسر فرزند(به ازای هر فرزند)

155 دلار کانادا

بیومتریک خانواده 170 دلار کانادا
عکس دیجیتال افراد و انگشت نگاری

85 دلار کانادا

ارسال مدارک و اطلاعات

مدارکی که اسپانسر برای ثبت درخواست باید ارائه دهد شامل مدارک اقامت دائم کانادا، مدارک اشتغال در کانادا، گواهی حضور در کانادا در زمان ثبت درخواست، مدارک تمکن مالی، مدارک اثبات رابطه خویشاوندی، در صورت متاهل بودن ارائه سند ازدواج، پرداخت آنلاین هزینه‌ها و تکمیل فرم‌های مشخص شده و ارائه آنها، است.


فرد دعوت شده یا اسپانسرشونده باید مدارک شناسایی، معاینات پزشکی، عدم سوءپیشینه، مدارک اثبات رابطه خویشاوندی و فرم‌های تکمیل شده را ارائه دهد.
تمامی این مدارک به همراه فرم‌های مشخص شده که توسط دو طرف پر و تکمیل شده‌اند به صورت ایمیل، بارگذاری در سایت یا به صورت پست باید برای اداره مهاجرت کانادا ارسال شوند.

دریافت جوابیه اداره مهاجرت کانادا

بعد از بررسی پرونده و تایید اداره مهاجرت کانادا کد ثبت درخواست و ایمیل تایید ارسال می‌شود. مدت زمانی که طول می‌کشد تا اداره مهاجرت جواب درخواست اسپانسرشیپ همسر و فرزند را بدهد از 9 ماه تا یک سال و نیم است.
2

ویزای اسپانسرشیپ والدین، مادربزرگ و پدر بزرگ

دولت کانادا این امکان را برای مهاجران مقیم کانادا فراهم کرده است تا با استفاده از این برنامه پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا آورده و درخواست اقامت دائم برای آنها داده شود.

شرایط اسپانسر برای ویزای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ

در این مورد باید مدارک اثبات نسبت‌ها ارائه شود. فرد اسپانسر باید مدارک خونی  اثبات نسبت فامیلی را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کند. مدارک خرید بیمه درمانی این افراد برای مدت یک سال باید ارائه شود. افراد باید تست پزشکی اداره مهاجرت کانادا را انجام داده باشند. اطلاعات بیومتریک هر یک از این افراد باید ثبت شده باشد.

فرد اسپانسر فرزند یا نوه باید بالای 18 سال سن و شهروند یا مقیم کانادا باشد. باید تعهد حمایت مالی از این افراد را به مدت 20 سال ارائه کند. تمکن مالی و توانایی حمایت مالی را ثابت کند. فرد می‌تواند به طور همزمان برای پدر و مادر خود درخواست اسپانسرشیپ کند.

مراحل اخذ ویزای اسپانسرشیپ والدین

دریافت دعوتنامه

  • درخواست اسپانسرشیپ برای والدین در سیستم انتظار ثبت می‌شود.
  • بعد از آن دعوتنامه برای باقی مراحل توسط اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌شود.
  • بعد از دریافت دعوت نامه 90 روز فرصت وجود دارد تا پرونده اسپانسرشیپ تکمیل و ارسال شود.

تکمیل فرم ها

فرم‌های مربوط به اسپانسرشیپی والدین را که اداره مهاجرت کانادا تعیین کرده است را تکمیل و همراه با اطلاعات لازم ارائه کنید.

پرداخت هزینه های اسپانسرشیپ کانادا

برای ثبت درخواست باید هزینه های زیر را پرداخت کنید.

مواد

هزینه

هزینه درخواست برای هریک از والدین

1080 دلار کانادا

هزینه درخواست برای مادربزگ و پدربزرگ

1080 دلار کانادا

هزینه انگشت نگاری برای هر یک نفر 85 دلار کانادا

تذکر: برای همسر یکی از والدین نیز باید مبالغ بالا را پرداخت کنید. در صورتی که یکی از والدین شما فرزند وابسته دیگری دارد هزینه درخواست آن 150 دلار کانادا خواهد بود.

آپلود مدارک و ثبت درخواست

بعد از تکمیل فرم‌ها و مدارک برای ثبت درخواست باید آنها را یا به صورت آنلاین آپلود کرده یا ایمیل کنید و در صورت امکان به صورت فیزیکی از طریق پست ارسال کنید.

ارسال مدارک

کپی کارت اقامت دائم، رسید اداره مالیات کانادا، پاسپورت، گواهی تولد، مدارک هویتی والدین و کلیه مدارک لازم و تکمیلی مورد نیاز برای ثبت درخواست را از طریق پست یا ایمیل و یا به صورت آپلود مدارک برای تشکیل پرونده و بررسی درخواست ارسال کنید.

دریافت جوابیه

بعد از بررسی پرونده و تایید اداره مهاجرت کانادا کد ثبت درخواست و ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود. مدت زمان لازم جهت بررسی و پاسخ نهایی برای این پرونده به طور تقریبی دو سال تعیین شده است.
3

ویزای اسپانسرشیپ فرزند خوانده

برای والدینی که فرزندخوانده‌ای در خارج از کانادا دارند این امکان فراهم شده تا با ارائه مدارک لازم درخواست ویزا اسپانسرشیپ آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند.

شرایط ویزای اسپانسرشیپ فرزند خوانده

اگر فرزندخوانده شما خارج از کشور کانادا است این امکان وجود دارد که برای ویزای اسپانسرشیپ آن اقدام کنید. شما باید به مدت 10 سال از او حمایت مالی انجام دهید.


فرزندان باید کمتر از 22 سال سن داشته باشند و باید وابستگی مالی خود به والدین را ثابت کنند. باید ثابت کنند به دلیل مشکلات روحی یا جسمی از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند یا به طور تمام وقت مشغول به تحصیل هستند.
فرزندخوانده باید مجرد باشد و مدارک اثبات فرزندخواندگی نیز باید به طور کامل ارائه شود. فرزندان بالای 22 سال سن نیز باید وابستگی مالی خود به والدین را ثابت کنند.

مراحل اخذ ویزای اسپانسرشیپ فرزند خوانده

برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ برای فرزندخوانده مراحل زیر را باید انجام دهید.

  • با ورود به سایت اداره مهاجرت کانادا درخواست خود را ثبت کنید.
  • کلیه فرم‌های مربوط را تکمیل و امضا کنید
  • فرم‌ها را در سایت آپلود کنید
  • همزمان می‌توانید درخواست اقامت دائم را نیز ثبت کنید
  • هزینه های رسیدگی را پرداخت و رسید را آپلود کنید
  • مدارک و اطلاعات مربوط به فرزندخواندگی را آپلود کنید
  • منتظر تایید یا رد توسط اداره مهاجرت کانادا باشید

درخواست اسپانسرشیپ فرزند خوانده

مراحل ارائه درخواست اسپانسرشیپ فرزندخوانده به شرح زیر است:

  • اسپانسر باید مدارک مربوط به اقامت دائم خود را ارائه کند.
  • اسپانسر اثبات کند نیازی به کمک هزینه دولتی ندارد
  • تعهد تامین هزینه های لازم را ارائه کند
  • کلیه فرم‌های تعهد مربوط به اسپانسر را امضا کند

درخواست اقامت دائم برای فرزند خوانده

مراحل ثبت درخواست اقامت دائم برای فرزندخوانده به شرح زیر است:

  • در سایت درخواست اقامت دائم کانادا اکانت بسازید
  • فرم‌های مربوط به اقامت دائم را تکمیل و امضا کنید
  • فرم‌ها را در سایت و در اکانت آپلود کنید
  • عکس تمام افراد حاضر در پرونده را در سایت بارگذاری کنید

پرداخت هزینه ها ارسال مدارک

کلیه هزینه ها در بخش های بالا مشخص شده است، در این مرحله باید هزینه رسیدگی پرونده، درخواست اقامت دائم، گواهی سوءپیشینه، انگشت‌نگاری و تست پزشکی پرداخت شود. کلیه مدارک و اطلاعات لازم و فرم‌های تکمیل شده باید برای اداره مهاجرت کانادا ارسال شود.

دریافت جوابیه اداره مهاجرت

بعد از ارسال مدارک و اطلاعات لازم در صورت تایید توسط اداره مهاجرت کانادا کد ثبت درخواست و ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود.
4

ویزای اسپانسرشیپ سایر بستگان

اداره مهاجرت کانادا این امکان را ایجاد کرده است که شخص مقیم این کشور در صورت دارا بودن شرایط لازم امکان درخواست ویزای اسپانسرشیپ برای بستگان دورتر را ارائه بدهد.

شرایط اسپانسرشیپ سایر بستگان

فرد مقیم کشور کانادا در صورت داشتن شرایط زیر می‌تواند درخواست ویزای اسپانسرشیپ برای اقوام و بستگان دور خود بدهد و حامی مالی آنها شود. باقی شرایط مانند انواع دیگر این نوع ویزا است.

  • نداشتن فامیل نزدیک مانند همسر، فرزند و پدر و مادر و خواهر و برادر یا پدربزرگ و مادربزرگ
  • بستگان مورد نظر شرایط اقامت دائم در کانادا را داشته باشند
  • فرزند بستگان باید زیر 22 سال و مجرد باشد واگر بالای 22 سال سن دارد باید اثبات کند که وابستگی مالی به والدین خود دارد

مراحل اخذ ویزای اسپانسرشیپ سایر بستگان

در این نوع ویزا نیز باید مراحل لازم و گفته شده در بخش های دیگر را برای ثبت درخواست اسپانسرشیپ طی کنید. درخواست را در سایت ثبت کنید مدارک لازم را آپلود کنید و هزینه های گفته شده را پرداخت کنید.

درخواست اسپانسرشیپ بستگان

ثبت درخواست اسپانسرشیپ سایر بستگان نیز مانند دیگر انواع این نوع ویزا است، دقت داشته باشید اگر بستگان شما دارای فرزند و همسر باشند و با آنها به کانادا مهاجرت می‎کنند باید انها را نیز در برنامه حمایتی خود قرار دهید.

درخواست اقامت دائم

همزمان با ثبت درخواست اسپانسرشیپ می‌توانید برای سایر بستگان که شرایط لازم جهت اقامت دائم در کانادا را دارند درخواست اقامت دائم آنها را نیز ثبت کنید.

پرداخت هزینه ها ارسال مدارک

کلیه هزینه های لازم و اعلام شده را پرداخت و رسید پرداخت خود را به همراه کلیه مدارک برای تشکیل پرونده و بررسی آن به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

دریافت جوابیه اداره مهاجرت

بعد از ارسال مدارک و اطلاعات لازم در خصوص بستگان خود و بعد از بررسی مدارک توسط اداره مهاجرت کانادا، در صورت تایید توسط اداره مهاجرت کانادا کد ثبت درخواست و ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود.

تفاوت اسپانسرشیپ Outland و Inland کانادا چیست؟

متقاضی Outland در واقع شخص اسپانسری است که همسر، فرزند، والدین یا بستگانی که برای آنها درخواست ویزای اسپانسرشیپ شده است در خارج از کشور کانادا است. در این شرایط اسپانسرشونده می‌تواند تا نتیجه نهایی پرونده در کنار اسپانسر خود زندگی کند.
تفاوت اسپانسرشیپ Outland و Inland کانادا چیست
متقاضی Inland در واقع شخصی است که همسر، فرزند، والدین یا بستگان او در کانادا هستند این افراد می‌توانند تا نتیجه نهایی پرونده از مجوز کار استفاده کنند.

مزایا و معایب ویزای اسپانسرشیپ کانادا

مزایا

مزایا و معایب ویزای اسپانسرشیپ کانادا
  • اجازه کار در کانادا
  • اجازه تحصیل در کانادا
  • اخذ اقامت دائم کانادا
  • استفاده از خدمات درمانی
  • اخذ شهروندی کانادا
  • جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم
  • کمک به وضعیت اقتصادی اعضای خانواده
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم نیاز به مدارک تحصیلی یا دانشگاهی
  • هزینه پایین نسبت به دیگر ویزاها

معایب

  • عدم استفاده از کمک های دولت
  • تامین هزینه فقط از طریق اسپانسر

هزینه ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ثبت درخواست برای ویزای اسپانسرشیپ کانادا هزینه های زیر را دارد

هزینه‌های ثبت درخواست

مبلغ
اسپانسرشیپ 75 دلار کانادا
بررسی پرونده 475 دلار کانادا
اقامت دائم فرد دعوت شده 500 دلار کانادا
اسپانسر فرزند(به ازای هر فرزند) 150 دلار کانادا
بیومتریک خانواده 170 دلار کانادا
عکس دیجیتال افراد و انگشت نگاری 85 دلار کانادا

هزینه انواع ویزا به شرح زیر است

نوع ویزا

هزینه

اسپانسرشیپ والدین

1080 دلار کانادا

اسپانسرشیپ همسر

1080 دلار کانادا

اسپانسرشیپ فرزندان

155 دلار کانادا

بستگان زیر 22 سال

155 دلار کانادا

بستگان بالای 22 سال

1080 دلار کانادا

مدت زمان لازم جهت صدور ویزای اسپانسرشیپ کانادا

در جدول زیر مدت زمان لازم برای صدور انواع ویزای اسپانسرشیپ آمده است:
نوع ویزا مدت زمان صدور ویزا
اسپانسرشیپ همسر داخل کانادا 13 ماه
اسپانسرشیپ همسر خارج کانادا 17 ماه
اسپانسرشیپ والدین 38 ماه
اسپانسرشیپ فرزندان مشخص نشده
اسپانسرشیپ سایر بستگان مشخص نشده

دلیل عمده رد شدن ویزای اسپانسر شیپ کانادا

در زیر بخشی از دلایلی که ممکن از درخواست شما برای ویزای اسپانسیرشیپ رد شود ذکر شده است:

  • نداشتن تمکن مالی لازم جهت حمایت مالی
  • مشخص نبودن منبع درآمد
  • عدم توانایی حمایت مالی
  • کم بودن مدت اقامت در کانادا
  • داشتن سوءسابقه و جرایم جنسی
  • قانع نکردن افسر اداره مهاجرت
  • ورشکسته شدن
  • داشتن سابقه زندان
  • بدهکار دولت کانادا بودن
  • استفاده کردن از خدمات اجتماعی
  • پرونده اسپانسرشیپ باز داستن

سوالات متداول ویزای اسپانسرشیپ کانادا

آیا داشتن شغل در کشور کانادا از الزامات در خواست ویزای اسپانسرشیپ کانادا است؟

خیر، اما باید توان مالی جهت حمایت از فرد دعوت شده را به اداره مهاجرت کانادا ثابت کنید.

می‌شود همزمان برای چند نفر درخواست اسپانسرشیپ ثبت کرد؟

بله می‌توانید اما دقت داشته باشید که درخواست ها مجزا ثبت شوند و توانایی مالی حمایت از تعداد افراد دعوت شده را داشته باشید.

آیا امکان اخذ اقامت دائم برای خواهر و برادر با این ویزا وجود دارد؟

اگر سن خواهر و برادر شما زیر 18 سال باشد امکان مهاجرت با والدین و بعد از آن دریافت اقامت دائم وجود دارد، اما اگر بالای 18 سال سن داشته باشند شرایط خاص خود را دارند که باید با وکیل مهاجرتی در این خصوص مشورت کنید.

این برنامه برای دوستان نیز امکان پذیر است؟

خیر، این برنامه هیچ گزینه و شرایطی برای اسپانسر شدن برای دوست ندارد.

آیا امکان لغو اسپانسرشیپ وجود دارد؟

اگر افراد دعوت شده کارت اقامت دائم دریافت نکرده باشند امکان لغو وجود دارد، اما بعد از دریافت اقامت دائم اسپانسر باید به کلیه تعهدات خود عمل کند.

در این برنامه امکان داشتن شریک مالی وجود دارد؟

بله، به طور مثال همسر شما می‌تواند به عنوان حامی مالی مدارک خود را ارائه کند.

آیا بیماری والدین می‌تواند مانع از این شود که اسپانسر آنها شد؟

دولت کانادا برای این مورد شرایط مشخصی دارد که برای اطلاع از آن با مشاور مهاجرت مشورت کنید اما به طو رکلی اگر بیماری تهدیدی برای سلامت عمومی جامعه یا برای امنیت عمومی جامعه خطرناک باشد دولت می‌تواند مانع ورود آنها به کانادا شود.

استفاده از کدام یک از کمک های مالی جزء کمک های اجتماعی کانادا حساب نمی‌شود؟

بیمه اشتغال و کمک هزینه اضطراری جزء کمک های اجتماعی دولت کانادا نیست.

مدت زمان تعهد اسپانسر والدین چند سال است؟

مدت زمان تعهد حمایت مالی والدین 20 سال است.

آیا نسبت فامیلی برای درخواست ویزا اسپانسرشیپی لازم است؟

بله، باید اقوام نزدیک درخواست ویزا اسپانرشیپ را ثبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *