ریجکتی ویزای کانادا

ریجکتی ویزای کانادا

رد شدن درخواست و پرونده برای انواع مختلف ویزای کانادا را ریجکتی ویزای کانادا می‌گویند. ریجکتی یکی از مشکلات مهم و اساسی برای برخی از متقاضیان مهاجرت یا مسافرت به کانادا است. در صورتی که کلیه شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشید احتمال ریجکتی بسیار پایین است اما در برخی موارد نیز ویزا ریجکت می‌شود. ریجکتی به معنای رد شدن برای همیشه نیست، با توجه به دلایل ریجکتی ویزا (Canada Visa Refusal) برای رفع آن می‌توانید اقدام کنید. در این شرایط بهتر است حتما با وکلای مهاجرت مشورت کرده تا مسیر درستی برای رفع ریجکتی انتخاب شود.

ریجکتی ویزای کانادا

نامه ریجکتی ویزای کانادا

نامه ریجکتی یا رد درخواست ویزای کانادا از طرف سفارت با اعلام دلایل ریجکتی برای متقاضی ارسال می‌شود. کلیات متن نامه به شرح زیر است:


از شما بخاطر علاقه‌تان به بازدید از کانادا سپاسگذاریم.
درخواست ویزای شما و مدارک و اسناد ارائه شده برای اقامت دائم کانادا بررسی شد و تصمیم برآن شد تا درخواست شما رد شود. قوانین در جهت محافظت از پناهندگان متقاضی درخواست ویزای شما را نپذیرفته است.

برخی از فاکتورهای مد نظر در خصوص تصمیم پیرامون درخواست ویزای متقاضی شامل یکی از موارد زیر می‌شود، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد:

اسناد هویت شخصی و مسافرتی فرد متقاضی
اهداف فرد درخواست کننده از سفر به کانادا
میزان وابستگی فرد متقاضی به کشور مبدا
تمکن مالی فرد متقاضی برای پرداخت کلیه هزینه های خود و خانواده
میزان تعهد فرد متقاضی به ترک کانادا بعد از اتمام اقامت موقت
اطلاعات صحیح تماس با بستگان نزدیک در کانادا
فرد متقاضی به قوانین و شرایط کشور کانادا احترام می‌گذارد
فرد متقاضی ازنظر قانونی می‌تواند به کانادا وارد شود

کلیه دلایل در صفحه دیگر نامه برای درک بهتر رد درخواست عنوان شده است.


اگر درخواست کننده گمان می‌کند که می‌تواند به نگرانی‌های سفارت کانادا پاسخ قانع کننده بدهد و شرایط درخواست شده را رعایت کند می‌تواند درخواست ویزای خود را مجددا ارسال کند. متقاضی برای بررسی درخواست جدید باید هزینه را مجددا پرداخت کند.
بر اساس قانون محافظت از پناهندگان و مهاجران درخواست کننده برای ویزای اقامت موقت کانادا باید افسر اداره مهاجرت را نسبت به شرایط مطابق با الزامات قانون مهاجرت و مجاز بودن به ورود به کانادا متقاعد کند.


بعد از بررسی درخواست دلایل عدم تطبیق شرایط شما با قوانین توضیح داده شده است.
در اینجا موارد عنوان شده است که سبب ریجکت شدن درخواست شما شده است:


درخواست کننده ویزا نتوانسته است که افسر اداره مهاجرت را نسبت به خروج خود از کانادا بعد از اتمام اقامت متقاعد کند. موارد زیر در این مورد بررسی شده است:

تارخچه مسافرت های متقاضی
اقامت متقاضی در کشور مبدا
میزان وابستگی به اعضای خانواده در کانادا و کشور مبدا
مدت زمان پیشنهادی در خصوص اقامت در کانادا
هدف متقاضی از سفر به کانادا
آینده شغلی متقاضی در کشور مبدا
شرایط شغلی متقاضی در کشور مبدا
شرایط مالی و میزان دارایی متقاضی
هدف اقتصادی یا تجاری متقاضی در کانادا
در اقامت گذشته در کانادا قوانین کانادا توسط متقاضی نقض شده است

دولت کانادا در خصوص توانایی پرداخت هزینه برای سفر و اقامت موقت در کانادا متقاعد نشده است.
اسناد و مدارک کافی و معتبر در خصوص تمکن مالی خود و میزبان را ارائه نکرده‌اید.
درخواست اقامت موقت شما در بخش ترانزیت ثبت شده است اگر می‌خواهید بیش از 48 ساعت در کشور کانادا اقامت داشته باشید درخواست اقامت موقت خود را ثبت و هزینه بررسی پرونده خود را پرداخت کنید.


بخشی از مدارک ارائه شده توسط شما برای درخواست ویزای اقامت موقت کانادا معتبر نیست و این امر اعتبار پرونده درخواست شما را کاهش داده است.
متقاضی تا امروز اطلاعات بخش حمایت از پناهندگان و قانون مهاجران را ارائه نکرده است و درخواست اداره مهاجرت در خصوص معاینه پزشکی و مصاحبه را انجام نداده است.


درخواست ویزای الکترونیک مطابق با مقررات حفاظت از پناهندگان نیست.
شما به طور صادقانه به سوالات پاسخ نداده اید و از پاسخ های شما راضی نیستیم.
شما در طبقه ای از افراد قراردارید که طبق قانون مهاجرت و پناهندگی قابل پذیرش نیستید.

1

دلایل امنیتی

اقدام به جاسوسی یا خرابکاری
اقدام به خرابکاری بر علیه برخی دولت‌ها
مبادرت و همکاری با تروریست‌ها
فردی خطرناک برای کشور کانادا
انجام رفتارهای خشن که برای مردم کانادا خطرناک است
حضور در سازمانی که انجام اقداماتی که در بند A، B و C آمده است را ممکن می‌کند
2

نقض حقوق بشر و بین‌الملل

انجام کارهایی که نقض کننده بند ۴ تا ۷ قوانین جرائم ضد بشری و جنایات جنگی است
عضو ارشد در جنایات جنگی، اعمال تروریستی، جنایات حقوق بشری و نسل کشی و… بودن
ورود متقاضی با تصمیم موسسه یا انجمن بین المللی به کانادا غیر مجاز اعلام شده است
3

انجام جرم

متقاضی به دلیل ارتکاب جرم در کانادا توسط پارلمان به 6 ماه تا 10 سال مجازات محکوم شده باشد
متقاضی به دلیل ارتکاب جرم در خارج از کانادا به 6 ماه تا 10 سال مجازات محکوم شده باشد
متقاضی در خارج از کانادا مرتکب جرم شده اما جرم وی در کانادا افشا شده و توسط پارلمان به 10 سال مجازات محکوم شده باشد
4

بر اساس نوع مجازات

متقاضی به دلیل ارتکاب جرم در کانادا با حکم کیفری پارلمان برای یک یا دو جرم مجازات شده باشد
اگر متقاضی در خارج از کانادا مرتکب جرم شود و در پارلمان کانادا مجرم شناخته شود بر اساس قانون مجازات خواهد شد
اگر متقاضی بر اساس یک قانون خارج از کانادا مرتکب جرم شود در کانادا نیز مجرم بوده و مجازات میشود
متقاضی هنگام ورود به کانادا برای انجام ندادن اعمال مجرمانه بر اساس قانون تعهد می‌دهد
5

جرم سازمانی

اعضای سازمانی که طی برنامه ریزی فعالیت های جنایی انجام داده و توسط افرادی هدفهای جنایی خود را پیش میبرند اجازه ورود به کانادا را ندارند.
همکاری در فعالیت های مجرمانه فراملی مانند پولشویی یا قاچاق انسان.
6

وضعیت سلامت جسمانی متقاضی

عدم سلامت جسمانی متقاضی برای سلامت عمومی مردم کانادا خطرناک است چون در این صورت فرد متقاضی بیش از حد از خدمات بهداشتی و درمانی کانادا استفاده خواهد کرد.

7

دلیل مالی

متقاضی توانایی حمایت مالی خود و افراد وابسته به خود را ندارد و نتوانسته است افسر ویزا را نسبت به تمکن مالی خود قانع کند.

8

ارائه اطلاعات غلط

اطلاعات حقیقی در خصوص ماده قانون ها یا مسائل مالی ارائه نشده است و این امر سبب ایجاد خطا شده است.
متقاضی یک دوره ممنوعیت 5 ساله دارد و اکنون امکان ورود و پذیرش وی در کانادا وجود ندارد.
عمده دلایل ریجکتی ویزای کانادا

عمده دلایل ریجکتی ویزای کانادا

با توجه به انواع مختلف ویزای کانادا، دلایل ریجکتی متفاوت است. اما به طور کلی دلایل عمده ریجکت یا رد درخواست ویزای کانادا شامل عدم اثبات تمکن مالی، مشخص نبودن هدف از سفر، ارائه نکردن کلیه مدارک، اثبات ایجاد مشکلات امنیتی در کانادا، داشتن سابقه کیفری در هر کشوری، نداشتن سلامت جسمانی و تقاضای زیاد کمک های درمانی، عدم اثبات ترک خاک کانادا بعد از اتمام اقامت و … است. در ادامه مقاله کلیه دلایل ریجکتی با توجه به نوع ویزا بیان شده است.

اقدامات لازم پس از ریجکتی کانادا

قبل از اقدام به جهت درخواست ویزای کانادا حتما با وکلای مهاجرت مشورت کرده تا بهترین راه و مسیر برای شما مشخص شود. در صورت اقدام و سپس ریجکت شدن درخواست خود نگران نباشید، احتمال اشتباه توسط افسران اداره مهاجرت زیاد است. ابتدا به وکیل مهاجرت مراجعه کنید. در نامه ریجکتی دلایل رد درخواست شما عنوان شده است بر اساس دلایل برای رفع و ارائه درخواست مجدد اقدام خواهید کرد. سپس کلیه مدارک را به دقت بررسی کنید. بر اساس دلایل ریجکتی مسیر درست اعتراض و درخواست که شامل ریسابمیت، ریکانسیدر و کورت است مجدد برای شما انتخاب می‌شود. وکلای مهاجرت کانادا با اطلاع دقیق از شرایط شما و قوانین مهاجرت اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
1

نوت آفیسر برای رفع ریجکتی به چه معناست؟

بعد از رد درخواست متقاضی برای اخذ ویزای کانادا یک یاداشت کوتاه که توضیحاتی در خصوص دلایل رد درخواست، مدارک و اطلاعات لازم برای بررسی درخواست و تاثیر مدارک بر نتیجه بررسی در آن ذکر شده است به متقاضی ارائه می‌شود که نوت آفیسر (ATIP) نام دارد. این یاداشت کوتاه به متقاضی کمک می‌کند تا مشکلاتی که سبب رد درخواست وی شده را درک و اقدامات لازم برای رفع آنها را انجام دهد. نوت آفیسر  به متقاضی کمک میکند تا موارد احتمال قبولی درخواست را بالا برده و احتمال ریجکتی و رد آن را کاهش دهد.

2

اعتراض به ریجکتی کانادا از طریق کورت یا ریسابمیت مجدد پرونده

در ابتدا می‌توانید بدون اعتراض یا شکایت مدارک خود را کاملتر و تکمیل‌تر کرده و با پرداخت هزینه دوباره درخواست خود را ارسال کنید. اما اگر قصد اعتراض یا شکایت دارید از دو مسیر کورت یا ریسابمیت باید اقدام کنید.
در روش ریسابمیت بدون تغییری در مدارک درخواست بررسی مجدد مدارک را ارسال می‌کنید و خواستار حل مشکل در اداره مهاجرت کانادا می‌شوید، البته امکان این روش اکنون وجود ندارد زیرا اداره مهاجرت کانادا اقدام از این روش را فعلا غیر فعال کرده است.
اعتراض از طریق کورت اخرین اقدام است، که اعتراض و شکایت شما به دادگاه عالی کانادا اعلام می‌شود، در این روش شما به رد درخواست خود اعتراض نمی‌کنید و در واقع به غیر منصفانه بودن و غیر منطقی بودن شیوه رسیدگی به پرونده خود اعتراض می‌کنید.

مراحل رفع ریجکت ویزای کانادا

پس از دریافت نامه ریجکتی درخواست ویزای کانادا برای رفع آن باید مراحل زیر را طی کنید:

در مرحله اول کلیه مدارک را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام مدارک را ارائه نکرده اید یا چه مدارک اضافی در پرونده قرار داده اید.
در مرحله دوم باید نوت افیسر را از طریق اطلاعات و حریم خصوصی درخواست کنید، نوت آفسیر شامل اطلاعات بیشتری در خصوص رد درخواست شما است، بین 30 تا 90 روز زمان برای دریافت نوت آفیسر لازم دارید.
در مرحله سوم نامه درخواست بررسی یا تجدیدنظر را مودبانه تنظیم کنید، دقت داشته باشید این نامه باید به وضوح دلایل شما برای درخواست مجدد را شامل شود. در صورت ارائه مدارک جدید آن را ضمیمه کنید، دلایل قانع کننده‌ای بنویسید و اگر از نظر شما خطای قانونی صورت گرفته آن را بیان کنید.
در مرحله چهارم اگر افسر پرونده درخواست مجدد شما را نپذیرفت باید با وکلای مهاجرت مشورت کرده تا مسیر درستی را انتخاب و درخواست مجدد شما ارسال و پذیرفته شود.

رفع ریجکتی ویزای کانادا با کمک دکتر علیرضا صفامهر وکیل و مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا

دکتر علیرضا صفامهر مدیر عامل و بنیانگذار شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر در کانادا و عضو رسمی سازمان رسمی مشاوران مهاجرت کانادا کلیه مراحل و اقدامات لازم جهت رفع ریجکتی انواع ویزای کانادا را با بهترین شرایط برای شما به انجام میرساند. دکتر صفامهر با 30 سال تجربه در حوزه مهاجرت بهترین انتخاب برای انجام اقدامات و رفع ریجکتی درخواست شما خواهد بود.
رفع ریجکتی ویزای کانادا با کمک دکتر علیرضا صفامهر

وی که فارغ التحصیل از رشته مهاجرت و مشاوره مالی از کشور کانادا است با تجربه فراوان در حوزه انواع مهاجرت، مشاوره مالی و تحصیلی در کانادا، شرایط مهاجرت برای افراد زیادی را فراهم کرده است، وی چهره‌ای مطمئن و سرشناس در کانادا بوده و به این خاطر مطمئن‌ترین شخص برای رفع ریجکتی درخواست ویزای شما خواهد بود.
دکتر صفامهر به دلیل تسلط بر زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی توانایی ارتباط قوی تری با متقاضیان دارد و برای درک عمده مشکلات و رفع آنها این امتیازی بزرگ به حساب می‌آید. این امر برای مراحل رفع ریجکتی و تکمیل مدارک و ارسال درخواست و تنظیم نامه بسیار کمک کننده است و مسیر متقاضیان با زبان های مختلف را برای رسیدن به کانادا همراه کرده است.

ریجکت انواع ویزای کانادا

دلایل ریجکتی با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت است. در زیر کلیه دلایل با توجه به نوع ویزا و شرایط رفع آن عنوان شده است:
ریجکت انواع ویزای کانادا
1

ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی به دلیل شرایط خاص متقاضی و لزوم به داشتن نامه پذیرش حساسیت بالایی در زمان بررسی دارد پس تلاش کنید مدارک جعلی و ناقص ارسال کنید. در زیر برخی از دلایل ریجکتی و مراحل رفع آنها عنوان شده است:

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی

عدم توانایی متقاضی در پرداخت هزینه تحصیل و زندگی:
متقاضی ویزای تحصیلی باید به دولت کانادا ثابت کند که میتواند هزینه تحصیل و زندگی خود و در صورت وجود همراهان خود را پرداخت کند و در غیر این صورت درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد.

متقاعد نکردن افسر پرونده برای ترک کانادا:

متقاضی باید افسر اداره مهاجرت را متقاعد کند که بعداز اتمام تحصیلات خود کانادا را ترک خواهد کرد در غیر این صورت درخواست وی ریجکت خواهد شد.
عدم تطبیق برنامه مطالعاتی با رشته تحصیلی

اگر مدارک تحصیلی متقاضی با رشته درخواستی وی برای ادامه تحصیل مطابقت نداشته باشد احتمال ریجکتی درخواست وی وجود دارد.

معتبر نبودن نامه پذیرش تحصیلی
متقاضی ویزای تحصیلی باید نامه پذیرش خود از یک دانشگاه و موسسه معتبر در کانادا را رائه کند اگر حقیقی بودن نامه برای افسر مهاجرت تایید نشود درخواست شما ریجکت خواهد شد.
عدم ارائه مدارک و اسناد هویت و سفر متقاضی
اگر متقاضی دریافت ویزا مدارک هویتی و اسناد سفر خود را به جهت اثبات سلامت جسمانی و تایید قضایی ارائه نکند افسر پرونده درخواست وی را ریجکت می‌کند.

راه های رفع ریجکتی ویزای تحصیلی

در ابتدا کلیه مدارک خود را بررسی کنید و اگر از کامل بودن مدارک خود مطمئن هستید درخواست بررسی مجدد بدهید
در گام دوم می‌توانید به اداره مهاجرت کانادا نسبت به رد درخواست خود اعتراض کنید و نامه اعتراض خود را برای بررسی مجدد ارسال کنید، اگر بتوانید افسر پرونده را قانع کنید بررسی مجدد انجام خواهد شد

در مرحله آخر می‌توانید به دادگاه فدرال کانادا اعتراض کنید این دادگاه کاملا بی‌طرف بوده اما زمان رسیدگی در این مرحله بسیار زیاد است، دادگاه در صورت تایید اعتراض شما پرونده را برای بررسی مجدد به سفارت ارجاع خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی کانادا

2

ریجکتی ویزای توریستی کانادا

نکته مهم در ویزای توریستی عدم سوءپیشینه و تعهد به بازگشت بعد از اتمام اقامت است. در زیر برخی از دلایل ریجکتی و مراحل رفع آن عنوان شده است:

دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

داشتن سوءپیشینه
اگر متقاضی دارای سابقه کیفری در هر کشوری در خصوص جرائمی همچون دزدی، قتل، رانندگی در حالت مستی، سابقه مواد مخدر، نزاع و درگیری و مقاومت در برابر پلیس باشد.
نقض حقوق بشر
اگر متقاضی به عنوام مقام ارشد یک گروه غیر قانونی یا به عنوان شریک جرم در جنایت علیه بشریت باعث نقض حقوق بشر شده باشد.
شراکت در جرم سازمان یافته
اگر حضور و مشارکت متقاضی در گروه‌های تروریستی و مافیایی ثابت شود.
تهدید سلامت و ایمنی شهروندان کانادا
کلیه بیماری هایی جسمی و روانی که سلامت عمومی و امنیت اجتماعی شهروندان کانادا را به خطر بیاندازد توسط افسر اداره مهاجرت بررسی و سبب ریجکتی درخواست متقاضی خواهد شد.
استفاده بیش از حد از خدمات پزشکی و درمانی
اگر بیماری متقاضی سبب شود تا تقاضای وی از خدمات درمانی و پزشکی کانادا زیاد شود درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد.
عدم توانایی مالی
یکی از بیشترین دلایل ریجکتی عدم تمکن مالی متقاضی است. اگر متقاضی نتواند توانایی مالی برای حمایت از خود و خانواده خود را به دولت کانادا اثبات کند درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد.
اطلاعات نادرست و غلط
اگر بعد از بررسی مشخص شود که متقاضی اطلاعات نادرست و غلط ارائه کرده است درخواست وی ریجکت خواهد شد.
عملی خلاف قوانین اداره مهاجرت
اگر متقاضی در زمان حضور خود در کانادا اعمالی خلاف قوانین اداره مهاجرت انجام دهد دیپورت می‌شود و طبق قانون و بر اساس زمان مشخص شده توسط دولت اجازه ورود به کانادا را ندارد.

اقامت بیش از زمان تعیین شده

اگر اداره مهاجرت کانادا نسبت به بازگشت متقاضی به کشور مبدا قانع نشود یا متقاضی در گذشته بیش از میزان تعیین شده در ویزا در کانادا اقامت کرده باشد ویزای او ریجکت خواهد شد.
حضور همراهی که مجوز سفر ندارد
اگر متقاضی با همراه یا یکی از اعضای خانواده خود که به دلایلی اجازه ورود به کانادا را ندارد همراه باشد درخواست ویزای متقاضی نیز ریجکت خواهد شد.
تاریخچه سفرهای متقاضی
اگر متقاضی در کلیه سفرهای خود تارخچه مناسبی نداشته باشد یا میزان مناسبات مالی وی با میزان سفرها همخوانی نداشته باشد درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد.
عدم وابستگی متقاضی به کشور مبدا
اگر متقاضی نتواند به افسر اداره مهاجرت ثابت کند که بعد از اتمام دوران اقامت موقت به کشور مبدا باز میگردد درخواست وی ریجکت خواهد شد.
هدف سفر
متقاضی ویزای کانادا باید هدف خود را از سفر به کشور کانادا به طور مشخص و واضح عنوان و ثابت کند در غیر این صورت درخواست وی ریجکت خواهد شد.
منبع مالی نامشخص
منابع مالی درخواست کننده و در صورت وجود شخص دعوت کننده به کانادا باید برای دولت مشخص و اثبات شود در غیر این صورت درخواست وی ریجکت می‌شود.

راه های رفع ریجکتی ویزای توریستی

ابتدا کلیه مدارک خود را بررسی کنید و در صورت کامل بودن و بدون نقص بودن درخواست خود را مجدد ارسال کنید.
در مرحله دوم می‌توانید یک نامه با برنامه ها و مدارک کامل تر برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال کنید و کلیه مشکلاتی که سبب ریجکتی درخواست شما شده است را بر طرف کنید.
در مرحله آخر می‌توانید به دادگاه فدرال کانادا اعتراض خود را ارسال کنید و بعد از بررسی و تایید اعتراض شما پرونده برای بررسی مجدد به سفارت فرستاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی کانادا

3

ریجکتی ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا با توجه به شرایط و مدارک مربوط به نوع ویزای کار دلایل ریجکتی متفاوتی دارد اما عمده دلایل ریجکتی و مراحل رفع آن به شرح زیر است:

دلایل ریجکتی ویزای کار کانادا

نداشتن مدرک یا مهارت در زبان:

داشتن مدرک زبان با توجه به نوع ویزای کار ضروری است و متقاضی باید مدرک زبان مورد نظر را ارائه کند و در صورت نداشتن آن افسر اداره مهاجرت درخواست وی را ریجکت خواهد کرد.

عدم تمکن مالی:

متقاضی باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌های عمومی به مدت یک سال زندگی در کانادا را دارد و نیازی به کمک مالی کشور کانادا ندارد، در غیر این صورت افسر اداره مهاجرت درخواست وی را ریجکت خواهد کرد.

داشتن سوءپیشینه:

اگر متقاضی یکی از مواردی که سبب سابقه کیفری و سوءپیشینه می‌شود را داشته باشد درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد.

خطر برای سلامت شهروندان کانادا:

اگر متقاضی بیماری جسمی یا روانی داشته باشد که سلامت عمومی شهروندان کانادا را تهدید کند درخواست وی ریجکت خواهد شد.
عدم ارائه برنامه کاری صحیح:
اگر بیماری متقاضی سبب شود تا تقاضای وی از خدمات درمانی و پزشکی کانادا زیاد شود درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد.

عدم ارائه جاب آفر معتبر:

اگر متقاضی دعوتنامه کاری معتبر از کارفرما، موسسه یا شرکت مورد تایید دولت کاناد ارائه نکند یا دعوتنامه جعلی باشد درخواست وی ریجکت خواهد شد.

رفع ریجکتی ویزای کار

برای رفع ریجکتی ویزای کار ابتدا کلیه مدارک خود را بررسی کنید و در صورت کامل بودن درخواست خود را مجدد ارسال کنید.
در مرحله بعد می‌توانید یک نامه با برنامه کامل و دقیق کاری برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال کنید و قبل از آن دقت کنید که کلیه مشکلاتی که سبب ریجکتی درخواست شما شده است را بر طرف کرده باشید.
در مرحله آخر و در صورت رد شدن مجدد درخواست می‌توانید به دادگاه فدرال کانادا اعتراض خود را ارسال کنید تا بعد از بررسی اعتراض شما و تایید آن پرونده برای بررسی مجدد به سفارت فرستاده شود.

بیشتر بخوانید: ویزای کار کانادا

4

ریجکتی ویزای استارتاپ کانادا

دلایل عمده ریجکتی ویزای استارتاپ کانادا نداشتن مدرک زبان، عدم تمکن مالی و نداشتن سهام مالکیت است. برخی از دلایل ریجکتی و مراحل رفع آن عنوان شده است:

دلایل ریجکتی ویزای استارتاپ کانادا

عدم استقلال مالی:

متقاضی نتواند استقلال مالی خود در کانادا بعد از راه‌اندازی استارتاپ را به افسر مهاجرت ثابت کند.

عدم تمکن مالی:

متقاضی درخواست این ویزا نتواند تمکن مالی خود را برای حمایت از خود و خانواده ثابت کند.

استارتاپ پیشرفت مالی نداشته باشد:

برنامه ارائه شده برای استارتاپ پیشرفت این کار را برای افسر مهاجرت اثبات نکند.
نداشتن بیزینس پلن قوی:
اگر متقاضی ویزای استارتاپ بیزینس پل جامع و کاملی را ارائه نکرده باشد و افسر مهاجرت قانع نشود.
مشخص نبود هدف متقاضی از ایجاد استارتاپ:
اگر متقاضی نتواند هدف خود را از ایجاد استارتاپ نشان دهند و افسر مهاجرت را قانع نکند.
هماهنگ نبودن استارتاپ با برنامه اخذ ویزا:
اگر استارتاپ ارائه شده قوانین و شرایط لازم اخذ ویزا را نداشته باشد درخواست متقاضی رد خواهد شد.
مشخص نبودن شرکا:
اگر مدارک مربوط به سرمایه گذاری و شرکا کامل و قانع کننده نباشد احتمال رد درخواست وجود دارد.

رفع ریجکتی ویزای استارتاپ کانادا

برای رفع ریجکتی ابتدا کلیه مدارک خود را بررسی کنید و نواقص را بر طرف کنید و سپس درخواست خود را مجدد ارسال کنید.
در گام دوم یک نامه با بیزینس پلن جدید و کامل برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال سعی کنید کلیه مشکلات اعلام شده را که سبب ریجکتی درخواست شما شده است بر طرف کرده باشید.
در صورت رد شدن مجدد درخواست آخرین راه برای شما ارسال نامه اعتراض و شکایت به دادگاه فدرال کانادا است، این دادگاه کاملا بی طرف بوده و بعد از بررسی اعتراض شما و تایید آن پرونده برای بررسی مجدد به سفارت ارسال خواهد کرد.
4

ریجکتی ویزای سرمایه گذاری کانادا

این ویزا به دلیل داشتن انواع مختلف شرایط متفاوتی دارد پس دلایل ریجکتی در انواع آن متفاوت است اما عمده دلایل به شرح زیر است:

دلایل ریجکتی ویزای سرمایه گذاری کانادا

عدم توانایی مالی:

در این نوع ویزا داشتن سرمایه تعیین شده ضروری است در صورتی که متقاضی نتواند دارا بودن سرمایه را ثابت کند درخواست وی رد خواهد شد.

عدم تمکن مالی:

متقاضی باید علاوه بر میزان سرمایه گذاری توانایی حمایت مالی از خود و خانواده خود را داشته باشد و در صورت عدم تمکن مالی برای هزینه های زندگی در کانادا درخواست وی رد خواهد شد.
نقص مدارک:
کامل نبودن مدارک مورد نیاز یکی از دلایل رایج ریجکتی هر نوع ویزایی است در این ویزا نیز نقص در مدارک سبب رد درخواست خواهد شد.

داشتن سابقه ورشکستگی:

فرد متقاضی ویزای سرمایه گذاری اگر سابقه ورشکستگی داشته باشد درخواست وی رد خواهد شد.
داشتن سوءپیشینه:
متقاضی نباید دارای سابقه کیفری و سوءپیشینه باشد زیرا سبب رد شدن درخواست وی خواهد شد.

رفع ریجکتی ویزای سرمایه گذاری کانادا

برای رفع ریجکتی کلیه مدارک خود را بررسی کنید و نواقص پرونده خود را بر طرف کنید و سپس درخواست خود را مجدد ارسال کنید.
در صورت نیاز یک نامه با مدارک جدید و کاملتر برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال و قبل از آن کلیه مشکلات اعلام شده در نامه ریجکتی را بر طرف کنید.
در صورت نیاز و با مشورت وکیل مهاجرت نامه اعتراض و شکایت را به دادگاه فدرال کانادا ارسال کنید، این دادگاه کاملا بی طرف بوده و بعد از بررسی اعتراض شما پرونده را برای بررسی مجدد به سفارت ارسال خواهد کرد.
5

ریجکت ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی شرایط و قوانین خاص خود را دارد که عدم مطابقت با شرایط و قوانین سبب رد درخواست برای این ویزا خواهد شد. برخی از دلایل ریجکتی و رفع آن عنوان شده است:

دلایل ریجکتی ویزای کارآفرینی کانادا

عدم تمکن مالی:
متقاضی درخواست این ویزا به عنوان یک کارآفرین باید توانایی مالی خود را برای ایجاد کسب و کار ثابت کند در غیر این صورت درخواست وی رد خواهد شد.
عدم توانایی پرداخت هزینه‌ها:
اگر شخص متقاضی توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود و خانواده خود را در کانادا نداشته باشد درخواست وی رد خواهد شد.
نداشتن بیزینس پلن صحیح:
برای این ویزا داشتن یک بیزینس پلن صحیح که افسر مهاجرت را قانع کند لازم و ضروری است نداشتن یک طرح کاری صحیح سبب رد درخواست خواهد شد.
مغایرت بیزینس با برنامه:
اگر بیزینس پلن ارائه شده با برنامه اخذ ویزا مغایرت داشته باشد درخواست رد خواهد شد.
عدم منفعت رسانی:

اگر برنامه ارائه شده افسر مهاجرت را به منفعت اقتصادی و تجاری و فرهنگی برای کشور کانادا قانع نکند درخواست رد خواهد شد.

نقص مدارک و عدم شفافیت:
اگر مدارک مورد نیاز به طور کامل ارائه نشود و مدارک مالی و کاری متقاضی شفاف نباشد درخواست رد خواهد شد.

رفع ریجکتی ویزای کارآفرینی کانادا

برای رفع ریجکتی باید کلیه مدارک خود را بررسی کنید و نواقص احتمالی را بر طرف کنید و بعد از آن درخواست خود را مجدد ارسال کنید.

در صورت نیاز می‌توانید یک نامه با بیزینس پلن جدید و شفاف برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال سعی کنید و قبل از آن تمامی مشکلات اعلام شده را که سبب ریجکتی درخواست شما شده است بر طرف کنید.

با مشورت و نظر وکیل مهاجرت نامه اعتراض و شکایت به دادگاه فدرال کانادا آخرین راه حل است، این دادگاه کاملا بی طرف است و بعد از بررسی اعتراض و تایید آن پرونده را برای بررسی مجدد به سفارت ارسال خواهد کرد.
5

ریجکت شدن ویزای خوداشتغالی کانادا

ویزای خود اشتغالی مانند دیگر ویزاهای زیر مجموعه ویزای کار به دلیل مسائل مالی رد خواهد شد. برخی از دلایل رد درخواست در زیر عنوان شده است:

دلایل ریجکتی ویزای خوداشتغالی کانادا

عدم تمکن مالی:

متقاضی نتواند افسر را به داشتن توانایی مالی قانع کند.

مشخص نبودن هدف متقاضی:

هدف متقاضی برای افسر مهاجرت واضح و مشخص نباشد.

نداشتن بیزینس پلن صحیح:

بیزینس پلن ارائه شده نتواند افسر مهاجرت را قانع کند.

عدم توانایی حمایت مالی:

متقاضی نتواند توانایی مالی خود برای حمایت از خانواده و پرداخت هزینه ها را ثابت کند.

نداشتن سابقه کاری:

اگر متقاضی سابقه کاری لازم را نداشته باشد.
عدم تطبیق تحصیلات با شغل:
اگر تحصیلات متقاضی با شغل ارائه شده مطابقت نداشته باشد.

رفع ریجکتی ویزای خوداشتغالی کانادا

برای رفع ریجکتی در این نوع ویزا بهتر است ابتدا کلیه مدارک خود را بررسی کنید و نواقص را بر طرف کنید و سپس درخواست خود را مجدد ارسال کنید.

در گام دوم یک نامه با بیزینس پلن جدید و طرح تجاری دقیق و کامل برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال سعی کنید تا پرونده شما برای برای دوم بررسی شود.

در صورت رد شدن مجدد درخواست با نظر وکیل مهاجرت نامه اعتراض و شکایت خود را در خصوص رد درخواست غیر منصفانه به دادگاه فدرال کانادا است، این دادگاه کاملا بی طرف بوده و بعد از بررسی اعتراض شما و تایید آن پرونده را برای بررسی مجدد به سفارت ارسال خواهد کرد.
5

ریجکتی ویزای اسپانسرشیپ کانادا

در این نوع ویزا شرایط اسپانسر نسبت به شرایط درخواست کننده تاثیر زیادی در رد درخواست ایفا می‌کند. برخی از دلایل رد درخواست در زیر عنوان شده است:

دلایل ریجکتی ویزای اسپانسرشیپ کانادا

توانایی مالی اسپانسر:
اگر اسپانسر توانایی مالی حمایت از دعوت شونده را نداشته باشد.

عدم اقامت کافی در کانادا

اگر اسپانسر زمان اقامت کافی برای اسپانسر شدن و دعوت را نداشته باشد.

عدم دریافت کمک های اجتماعی:

اسپانسر و فرد دعوت شده باشد ثابت کنند که نیازی به کمک های اجتماعی ندارند در غیر این صورت درخواست رد خواهد شد.

نداشتم اقامت دائم کانادا:

اگر فرد اسپانسر اقامت دائم کانادا را نداشته باشد.

نداشتن سوءپیشینه:

اسپانشر و شخص دعوت شده نباید دارای سابقه کیفری و سوءپیشینه باشند در غیر این صورت درخواست رد خواهد شد.

عدم پرداخت وام مهاجرت:

اگر اسپانسر وام مهاجرت خود را پرداخت نکرده باشد درخواست رد خواهد شد.

ورشکستگی اسپانسر:

اگر شخص اسپانسر در کانادا بوده و دچار ورشکستگی مالی شده باشد درخواست رد خواهد شد.

رفع ریجکتی ویزای اسپانسرشیپ کانادا

برای رفع ریجکتی این نوع ویزا تمامی مدارک خود را بررسی کنید و در صورت بودن نواقص آنها را بر طرف کنید و سپس درخواست خود را مجدد ارسال کنید.
با مشاوره وکیل مهاجرت یک نامه با رعایت ادب و در صورت نیاز با ارائه مدارک جدید برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال سعی کنید و کلیه مشکلات اعلام شده در نامه ریجکتی را بر طرف کنید.
در صورت رد شدن مجدد درخواست با مشورت وکیل مهاجرت و در صورت نیاز نامه اعتراض و شکایت خود را به دادگاه فدرال کانادا ارسال کنید، این دادگاه کاملا بی طرف بوده و بعد از بررسی اعتراض شما و تایید آن پرونده برای بررسی مجدد به سفارت کانادا ارسال خواهد کرد.
5

ریجکتی سوپر ویزای کانادا

در این نوع ویزا شرایط فرد دعوت شده و دعوت کننده در ریجکتی تاثیر دارند. در زیر برخی از دلایل ریجکتی عنوان شده است:

دلایل ریجکتی سوپر ویزای کانادا

درآمد شخص دعوت کننده مطابق با جدول لایکو کافی نباشد
شخص دعوت کننده مدارک کافی را ارائه نکند

تمکن مالی اعلام شده با میزان اقامت در کانادا مطابقت نداشته باشد

هدف دعوت شونده ها برای سفر کانادا واضح و مشخص بیان نشده باشد

فرد دعوت شده وابستگی کافی برای بازگشت بعد از اتمام اقامت به کشور مبدا را نداشته باشد

فرد دعوت شده مدارک جعلی یا ناقص ارائه کند

فرد دعوت شده فاکتورهای سلامت جسمی و روانی لازم را نداشته باشد

رفع ریجکتی سوپر ویزای کانادا

برای رفع ریجکتی سوپر ویزای کانادا ابتدا کلیه مدارک خود و فرد دعوت شده را بررسی کنید و نواقص را بر طرف کنید و سپس درخواست خود را مجدد ارسال کنید.

در مرحله بعد با مشورت وکیل مهاجرت یک نامه با رعایت ادب و برای رفع ریجکتی خود به اداره مهاجرت ارسال سعی کنید.
در صورت رد شدن مجدد درخواست با مشورت وکیل مهاجرت نامه اعتراض و شکایت خود را آماده و به دادگاه فدرال کانادا ارسال کنید در صورت قبول اعتراض شما پرونده برای بررسی مجدد به سفارت ارسال خواهد شد.
زمان لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا

زمان لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا

با توجه به نوع ویزای درخواست و دلایل ریجکتی مدت زمان لازم برای رفع آن متفاوت است. در این جا شرایط فرد درخواست کننده ویزا تاثیر بسیار زیادی در مدت زمان دارد. به طور تقریبی مدت زمان لازم برای رفع ریجکتی ویزای کانادا 60 روز است.
اگر برای رفع ریجکتی خود از طریق کورت اقدام کرده باشید بعد از ارسال پرونده به اداره مهاجرت بین 2 تا 3 هفته برای پاسخ نهایی به شما وقت لازم است.

هزینه رفع ریجکتی کانادا

برای رفع ریجکتی کانادا فرد متقاضی باید ابتدا 50 دلار کانادا برای تشکیل پرونده به دادگستری کانادا پرداخت کند و اگر برای انجام امور وکالت از وکیل کانادایی استفاده کند به طور تقریبی دستمزدی حدود 3 تا 6 هزار دلار کانادا پرداخت کند.

ریجکت و ریفیوز ویزای کانادا چه تفاوتی دارند؟

ریجکت شدن درخواست به این معنا است که متقاضی مدارک را به طور کامل ارسال نکرده و باید این نقص را برطرف کند.
ریفیوز ویزا به این معنا است که در اقدامات و ارائه اطلاعات خطایی رخ داده است و این خطا در پرونده متقاضی ثبت خواهد شد.

سوالات متداول در رابطه با ریجکتی ویزای کانادا

اولین اقدام برای درخواست بررسی مجدد چیست؟

باید فرم آنلاین IRCC را پر و ارسال کنید.

چگونه نت آفیسر را دریافت کنیم؟

وارد صفحه آنلاین ATIP شوید و حریم خصوصی را انتخاب کنید بخش IRCC را انتخاب کنید بعد از پاسخ به سوالات مشخص شده منتظر شوید تا نت آفیسر برای شما ارسال شود.

برای دریافت نت آفیسر پرداخت هزینه لازم است؟

بله، هزینه آن 5 دلار کانادا است.

بعد از ریجکتی میتواند چندین بار درخواست را تکرار کرد؟

بله، هر زمان که تمایل داشته باشید میتوانید مگر آنکه در نامه ریجکتی دلایلی برای مانع شدن شما وجود داشته باشد.

تعداد ریجکتی در پاسپورت اهمیت دارد؟

ریجکتی ها به صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود و در پاسپورت شما ثبت نمی‌شوند تعداد ریجکتی ها تاثیری در پاسپورت شما ندارد.

پرونده در کورت در چه مدت زمانی بررسی می‌شود؟

به صورت تقریبی 6 ماه زمان برای این مرحله نیاز است.

برای بردن پرونده در مرحله کورت به وکیل نیاز است؟

خیر، اما بهتر است پرونده توسط یک متخصص و وکیل تنظیم شود تا دفاعیه محکم و بهتری ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *