مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین مقصدهای مهاجرت است. کانادا به دلیل رفاه اجتماعی بالا، پایین بودن نرخ بیکاری، شرایط فراوان برای اخذ اقامت و در نهایت اخذ شهروندی این کشور امروزه بهترین مقصد برای کسانی است که به هر دلیل قصد دارند کشور خود را ترک کنند.
دولت کانادا با برنامه ها و روش های متعدد برای پذیرش مهاجران به این کشور شرایط را برای همه ایجاد کرده است، دانشجویان، هنرمندان، ورزشکاران، سرمایه‌گذاران، متخصصان، معلمان و حتی متقاضیان کار می‌توانند با توجه به شرایط و نوع برنامه اعلامی از سوی دولت کانادا برای اخذ اقامت این کشور اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت ایرانیان به کانادا

بر اساس آمار اعلام شده از سوی دولت کانادا بیش از 30 درصد از شهروندان این کشور مهاجران هستند و طبق همان آمار اعلام شده تا امروز بیش از 200 هزار نفر ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. دولت کانادا در برنامه ای جدید شرایط اخذ اقامت برای ایرانیان را بررسی و مواردی را برای آنان تغییر داد.


یکی از شرایط اصلی برای برخی از برنامه های مهاجرتی به کانادا داشتن سابقه کار کانادایی است که دولت کانادا در برنامه ویژه مهاجرت ایرانیان این امکان را ایجاد کرد که فرد ایرانی متقاضی مهاجرت برای کار در کانادا بتواند ویزای تحصیلی یا توریستی خود را به ویزای کار تبدیل کند و بعد از پیدا کردن یک شغل در کانادا سابقه کار کانادایی را به پرونده مهاجرت خود اضافه کند.


این شرایط جدید اخذ اقامت دائم کانادا برای ایرانیان را آسان تر کرد، از سوی دیگر تمدید اقامت موقت هر فرد ایرانی که دارای ویزای تحصیلی، کاری یا توریستی است آسان شده، از جهت دیگر برخی از هزینه‌های دولتی برای این افراد که قصد تمدید اقامت موقت خود را دارند حذف خواهد شد.
اما نکته مثبت در این است که پرونده درخواست اقامت ایرانیان در اولویت قرار گرفته است و ایرانیان تا پاسخ نهایی می‌توانند در کانادا با مجوز کار باز برای کارفرمای دلخواه خود کار کنند، و در آخر ایرانیانی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند نیازی به پرداخت هزینه برای سفر به کانادا ندارند.

برای مهاجرت به کانادا باید از کجا شروع کرد

برای مهاجرت به کانادا باید از کجا شروع کرد؟

یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت دارند برداشتن قدم اول است. آگاهی از اینکه قدم اول برای مهاجرت چیست و باید چگونه عمل کنیم برای برخی نگران کننده است. این سوال که باید از کجا شروع کنیم را اینگونه پاسخ خواهیم داد، اگر قصد مهاجرت به کانادا (Immigrate to Canada) را دارید قدم اول صحبت و مشورت با یک وکیل حرفه ای و باتجربه در امر مهاجرت به کانادا است.
مهاجرت به طور کلی چالش بزرگی است، اما عبور از این چالش سخت و دشوار نیست. شما برای انتخاب مسیر درست مهاجرت با توجه به شرایط خود نیازمند مشورت و سپردن امور مهاجرت خود به یک وکیل با تجربه هستید. این کار قدم اول شما برای مهاجرت خواهد بود تا با برنامه ریزی دقیق توسط وکیل مهاجرت به کانادا از پیچیدگی ها و چالش های احتمالی به درستی عبور کنید.

راه های مهاجرت به کانادا در یک نگاه

روش های مهاجرت کانادا

نگاه کلی
ویزای تحصیلی ویزای دانشجویی
ویزای دانش آموزی
ویزای کار بعد از تحصیل
اکسپرس اینتری فدرال اسکیل ورکر
اسکیل ترید
روش cec کانادا
برنامه های استانی
مهاجرت به کانادا از طریق PNP یا برنامه های استانی بریتیش کلمبیا
آلبرتا
ساسکاچوان
مانیتوبا
انتاریو
نیوبرانزویک
نوا اسکوشیا
پرنس ادوارد
نیوفاندلند و لابرادور
مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا

-

ویزای سرمایه گذاری در کانادا برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی ساسکاچوان
سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور
سرمایه گذاری در نوا اسکوشیا
سرمایه گذاری در نیوبرانزویک
سرمایه گذاری جزیره پرنس ادوارد

سرمایه گذاری کبک

کارآفرینی در کانادا کارآفرینی بریتیش کلمبیا
کارآفرینی در انتاریو کانادا
برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری در آلبرتا
برنامه سرمایه گذاری و کارآفرینی ساسکاچوان
مهاجرت کارآفرینی به مانیتوبا از طریق سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در نیوبرانزویک از طریق کارآفرینی
سرمایه گذاری در نوا اسکوشیا از طریق کارآفرینی
سرمایه گذاری در نیوفاندلند و لابرادور از طریق کار آفرینی
برنامه کارآفرینی کبک
مهاجرت از طریق کسب و کار

-

مهاجرت از طریق برنامه ict کانادا

-

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

-

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

-

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

-

مهاجرت کاری به کانادا

-

سوپر ویزای کانادا

-

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی

-

ویزای خوداشتغالی کانادا

-

چرا مهاجرت به کانادا در بین ایرانیان پرطرفدار است؟

یکی از مقصد های محبوب ایرانیان برای مهاجرت، کشور کانادا است. ایرانیان به دلایل زیر کشور کانادا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند:
1

تنوع فرهنگی

کانادا کشوری مهاجر پذیر است و این سبب شده تا تنوع فرهنگی در این کشور گسترش پیدا کند. قانون چند فرهنگی در این کشور به همه مهاجران این اجازه را می‌دهد تا فرهنگ خود را حفظ و ارتقا دهند و این امکان را فراهم می‌کنند تا مهاجران و جامعه کانادا بدون مشکل با هم ادغام شوند.
2

فرصت شغلی

از سوی دیگر این کشور با ایجاد فرصت های شغلی مهاجران نیروی کار را به راحتی پذیرش می‌کند. این کشور در زمینه های مختلف در حال پیشرفت و رقابت است به همین دلیل فضای ایجاد کسب و کار را به مهاجران و نیروی کار حرفه ای و متخصص محیا کرده است.
3

آموزش عالی

این کشور برای جذب دانشجویان با رتبه بالا نیز مسیر آموزشی را ایجاد کرده است و سیستم آموزشی عالی و معتبری ساخته تا نخبگان و دانشجویان برتر را در کشور نگاه دارد. دولت کانادا به دانشجویان خارجی این امکان را می‌دهد تا در زمان تحصیل کار کنند و بعد از اتمام تحصیل برای اقامت دائم خود اقدام کنند.
4

بیمه درمانی

این کشور به کلیه شهروندان و مهاجرانی که اقامت دائم کانادا را دارند بیمه درمانی ارائه می‌دهد. ارائه این امکانات درمانی از طریق مالیات است پس اگر در کشور کانادا مالیات پرداخت می‌کند می‌توانید از مراقبت های بهداشتی و درمانی رایگان آن نیز استفاده کنید. بیمه این کشور شامل خدمات پزشکی، دارویی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و بیمارستانی است.
5

جمعیت کم

کانادا کشور پهناوری است که جمعیت کمی دارد و همین دلیل سبب شده تا جمعیت کهنسال کشور بالا رفته و نرخ تولد در این کشور پایین باشد. این امر باعث شده تا دولت کانادا برای افزایش نیروی جوان، شرایط و برنامه های مهاجرتی متفاوتی داشته باشد تا ورود به این کشور را تا حد زیادی آسان کند.
6

امنیت بالا

دولت کانادا با تدابیر امنیتی بالا و از سوی دیگر با داشتن سیاست صلح جویانه، نیروهای متعهد، نظام حقوقی مستحکم توانسته امنیت کشور و شهروندان را بالا برده و از جرم وخشونت جلوگیری کند.
7

اقتصاد پویا

بازار کار کشور کانادا بسیار گسترده و رقابت پذیر است که سبب پویایی آن شده است. کانادا توانسته تبدیل به یکی از اقتصادهای بزرگ جهان شود، سیستم اقتصادی باز این کشور سبب گسترش صادرات و واردات شده است. سیستم مالی در این کشور به قدری قوی است که توانسته به یکی از امن‌ترین سیستم های بانکی جهان تبدیل شود. بخش مالیات این کشور کاملا عادلانه است و از آن برای رفاه و توسعه استفاده می‌کنند.
8

سیاست

دولت در کانادا سه سطح جداگانه فدرال، استانی و محلی دارد. هر سطح با انتخابات تشکیل می‌شود و مسئولیت های خاص خود را دارد. در این میان دو حزب سیاسی لیبرال و محافظه کار در پارلمان این کشور با هم رقابت می‌کنند. سیستم قضایی کانادا کاملا مستقل است و با رعایت کامل قانون کشور و حقوق بشر می‌کند.

شرایط مهاجرت به کانادا

اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید باید بدانید که هر روش و برنامه مهاجرت به این کشور شرایط ویژه و خاص خود را دارد و برای اقدام باید بدانید که شرایط شما در کدام روش و برنامه قرار دارد. اما به طور کلی و عمومی داشتن شرایط زیر ضروری است:
1

سن

شرایط سنی در روش های مختلف متفاوت و گاهی امتیاز نیز دارد. در صورت اقدام از طریق تحصیل باید زیر 45 سال سن داشته باشید، از طریق کاری باید بالا 18 سال سن داشته باشید، در صورتیکه قصد خرید یک کسب و کار و سرمایه گذاری دارید سن اهمیتی ندارد و اگر از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام می‌کنید باید کمتر از 35 سال سن داشته باشید.
2

تمکن مالی

به طور کلی تمکن مالی اولیه برای مهاجرت به کانادا ضروری است و باید توانایی پرداخت هزینه های خود و همراهان را داشته باشید. اگر از طریق خرید کسب و کار اقدام می‌کنید بستگی به کسب و کار باید تمکن مالی داشته باشید اما به طور کلی باید 150 هزار دلار کانادا یا بیشتر تمکن مالی ارائه کنید، اگر از طریق تحصیلی اقدام می‌کنید باید حداقل 15 هزار دلار از بابت هزینه زندگی بعلاوه هزینه شهریه تحصیلی یک سال تمکن مالی داشته باشید.

3

زبان

هر برنامه شرایط زبانی خاص خود را دارد در برخی برنامه ها داشتن مدرک زبان ضروری نیست و در برخی باید مدرک زبان خود را ارائه کنید و گاهی امتیاز نیر برای فرد متقاضی خواهد داشت. اما به طور کلی اگر از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام می‌کنید باید آیلتس 6 داشته باشید، اگر از طریق تحصیلی اقدام می‌کند میزان آن را دانشگاه مشخص خواهد کرد، اگر از طریق خرید بیزینس اقدام کنید نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و اگر از طریق کاری اقدام می‌کنید داشتن آیلتس 5 لازم است.

مزایای مهاجرت کانادا

کشور کانادا با توجه به اینکه شرایط و برنامه های متعددی برای پذیرش مهاجر ایجاد کرده است توانسته مزایایی زیادی را نیز ارائه کند. مهاجرت به کانادا به دلیل مزایای آن نه فقط نزد ایرانیان بلکه برای مهاجران دیگر کشورها نیز محبوب است. برخی از مزایای مهاجرت به کانادا عبارت است از:
امنیت بالا
فرصت های شغلی فراوان
سیستم آموزشی عالی
احترام به فرهنگ‌های مختلف
کمک به ادغام مهاجران و شهروندان کانادا
بیمه درمانی عالی
اقتصاد رو به رشد
صنعت پیشرفته
استفاده از نیروی کار خارجی
جذب نخبگان تحصیلی
قبول همراهان متقاضی

راحت ترین روش مهاجرت به کانادا

دولت کانادا در برنامه‌ای جدید از سال 2024 تا 2026 می‌خواهد حدود یک و نیم میلیون مهاجر را پذیرش کند. با توجه به شرایط موجود 7 روش برای مهاجرت سریع به کانادا وجود دارد:
1

اکسپرس اینتری

این برنامه به کارگران و نیروی کار متخصص این امکان را می‌دهد تا با استفاده از 3 برنامه کارگران ماهر فدرال، تجارت ماهر فدرال و تجربه کانادایی به این کشور مهاجرت و برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.
2

برنامه تحصیلی

متقاضیانی که تمایل دارند از طریق این برنامه به کشورکانادا مهاجرت کنند می‌توانند با ارائه هدف تحصیلی خود، توصیه‌نامه از دانشگاه، ارائه مقالات علمی، گواهینامه‌ها و مدارک تحصیلی از طریق پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی معتبر به این کشور مهاجرت و برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.
3

برنامه استانی

برنامه نامزد استانی این امکان را ایجاد کرده تا سریعتر و ارزان تر به کانادا مهاجرت کنید. برخی از استانها مانند نوا اسکوشیا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، انتاریو و آلبرتا با توسعه برنامه‌های مهاجرپذیری خود روند مهاجرت را آسانتر و سریعتر کرده‌اند.
4

برنامه کاری

برای این روش متقاضی با داشتن جاب آفر معتبر از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند برای اقامت دائم خود اقدام کند.
5

برنامه اسپانسر شیپ

این برنامه به افراد مهاجری که اقامت دائم کانادا را اخذ کرده اند این امکان را می‌دهد که به عنوان اسپانسر برای اعضای درجه خانواده خود درخواست ویزا کند و بعد از آن این امکان وجود دارد که اقامت دائم کانادا را اخذ کنند.
6

برنامه توریستی

دولت کانادا این امکان را فراهم کرده که افراد متقاضی با ویزای توریستی وارد کانادا شده و به دنبال شغل باشند، البته با این ویزا امکان کار کردن وجود ندارد و افراد باید ویزای توریستی خود را به ویزای کار تبدیل کنند و بعد از تایید اداره مهاجرت و دریات ویزای کار می‌توانید در کانادا بمانید و کار کنید.
7

برنامه تجاری

این روش ارزانترین راه نیست اما سریعترین راه مهاجرت به کانادا است. در این برنامه افراد متقاضی می‌توانند به عنوان سرمایه گذار در یکی از برنامه های تجاری کانادا شرکت کنند و برای اقامت دائم اقدام کنند.

روش مهاجرت به کانادا با جزئیات

در اینجا روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا بیان شده است که به تفصیل شرح داده می شود.

1

مهاجرت تحصیلی کانادا

کانادا با داشتن سیستم آموزشی عالی و معتبر و جذب نخبگان تحصیلی این امکان را ایجاد کرده است که در برنامه های مهاجرت تحصیلی به عنوان دانشجو یا دانش آموز شرکت کرده و بعد از آن با اخذ ویزای کار بعد از تحصیل اقامت این کشو را اخذ کنید. در این روش متقاضی باید توسط یک دانشگاه و موسسه معتبر کانادایی پذیرش دریافت کند.
مهاجرت تحصیلی کانادا

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی

2

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

این روش برای نیروی کار ماهری که می‌خواهد از فرصت های شغلی کانادا استفاده کند بهترین راه برای مهاجرت است. این برنامه این امکان را برای نیروی متخصص خارجی ایجاد کرده تا با استفاده از برنامه های اقتصادی فدرال برای مهاجرت در برنامه ارزیابی شرکت کرده و بعد از پذیرش برای اقامت دائم اقدام کنند.
مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری

بیشتر بخوانید: اکسپرس اینتری

3

مهاجرت به کانادا از طریق PNP یا برنامه های استانی

برنامه های استانی با توجه به هر استان ممکن است متفاوت باشد. برخی از استان‌های کانادا با توسعه و گسترش شرایط برنامه های مهاجر پذیری اقامت در این کشور را آسانتر کرده‌اند. توجه داشته باشید که با شرکت در برنامه‌های استانی ملزم به اقامت در استان انتخابی هستید و بعد از اخذ اقامت دائم کانادا می‌توانید محل زندگی را تغییر دهید.
مهاجرت به کانادا از طریق PNP یا برنامه های استانی
4

مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ کانادا

این برنامه برای جذب کارآفرینانی است که ایده های تجاری و اقتصادی نوآورانه‌ای که رشد اقتصادی کشور کانادا کمک می‌کنند را ارائه کنند. این ایده باید توسط یکی از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، گروه های سرمایه گذار انجل و انکوباتورهای کسب و کار پشتیبانی شود.
5

مهاجرت کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری

دولت کانادا در روشی دیگر این امکان را ایجاد کرده است که افراد متقاضی بتوانند با سرمایه گذاری در یکی از بخش های تجاری و استانی برای مهاجرت و اقامت دائم کانادا اقدام کنند در این روش تمکن مالی فرد متقاضی اهمیت بالایی دارد.
مهاجرت کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری
6

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی

متقاضیانی که امکان راه‌اندازی یک کسب وکار یا تمکن مالی خرید یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشند می‌توانند ویزای کارآفرینی دریافت کنند و بعد از آن برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی
7

مهاجرت از طریق کسب و کار

این برنامه برای افرادی است که قصد دارند کسب و کار جدید راه اندازی کنند یا یک کسب و کار را در کانادا خریداری کنند. افرادی که می‌خواهند از طریق برنامه های مهاجرتی بر پایه کسب و کار در کانادا اقامت داشته باشند باید شرایط کلی زیرا دارا باشند:

داشتن تمکن مالی لازم برای ایجاد یک کسب وکار جدید یا خرید یک کسب و کار در کانادا.

داشتن یک بیزینس پلن کامل و جامع که نشان دهنده تاثیر اقتصادی و اشتغال زایی در کانادا باشد.
داشتن 3 سال تجربه در کسب و کار جدید یا کسب و کار خریداری شده.
کسب امتیاز لازم از استانی که برای ایجاد کسب و کار یا خرید کسب و کار درآن درخواست داده شده است.
داشتن حداقل توانایی در زبان در حوزه کاری
داشتن نامه از پشتیبان
داشتن گواهی عدم سوءپیشینه
8

مهاجرت از طریق برنامه ict کانادا

این برنامه یکی از زیر مجموعه های برنامه IMP یا برنامه جابه جایی بین المللی است. ICT یا برنامه انتقال درون شرکتی این امکان را ایجاد کرده که شرکت های بین المللی که شعبه ای در کانادا دارند یا قصد ایجاد شعبه در این کشور را دارند می‌توانند کارمندان متخصص خود را به کشور منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: ویزای ict کانادا

9

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

این برنامه مختص استانهای حوزه آتلانتیک است که این امکان را ایجاد کرده که متقاضیان با داشتن سابقه کم کاری، بدون داشتن مدرک زبان و بدون نیاز به مدارک بالای تحصیلی در این برنامه شرکت کنند و به عنوان نیروی کار خارجی استخدام شوند.
10

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا شامل سوپر ویزا، ویزای سینگل و ویزای مولتی می‌شود. برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم باید ویزای توریستی خود را به ویزای کار تغییر دهید زیرا با این ویزا امکان اقامت در کانادا و کار کردن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی کانادا

11

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ یا حمایت مالی

در این روش شخصی که اقامت دائم کانادا را دارد میتواند برای اعضای درجه یک خانواده درخواست ویزا کند. شخص اسپانسر باید ثابت کند که تمکن مالی برای حمایت از خود و شخص دعوت شده را دارد. بعداز اخذ ویزا شخص دعوت شده میتواند طی شرایطی درخواست اقامت دائم را ارائه کند.
12

مهاجرت کاری به کانادا

این روش دو مسیر را ایجاد کرده است، دریافت ویزای کارموقت و دریافت ویزای کار دائم کانادا. ویزای کار موقت برای نیروی کار خارجی که شرایط لازم را داشته باشد صادر می‌شود. روش های اخذ ورک پریمت عبارتند از:
TFWP: ویزای کار با داشتن LIMA
IMP: ویزای کار بدون داشتن LIMA
ICT: انتقال درون شرکتی
PGWP: ویزای کار بعد از اتمام تحصیلات
OWP: ویزای کار باز ایرانیان
CAREGIVER: ویزای کار مخصوص پرستاران خانگی
اکسپرس اینتری یا اقامت دائم کاری شرایطی را ایجاد می‌کند که فرد متخصص به طور مستقیم اقامت دائم کانادا را دریافت کند. روش های اخذ اقامت دائم کاری کانادا عبارتند از:
FSW: اسکیل ورکر فدرال
FST: نیروی متخصص فنی
CEC: تجربه کار کانادایی
PNP: مهاجرت استانی
AIP: برنامه آتلانتیک
QSWP: برنامه کاری کبک

بیشتر بخوانید: ویزای کار کانادا

13

سوپر ویزای کانادا

این ویزا مخصوص والدین یا پدربزرگها و مادربزرگ هایی است که به علت وابستگی عاطفی نیاز به حضور در کنارعزیزان خود را دارند. برای این روش باید شخص درجه یک مقیم کشور کانادا باشد. فردی که 2 سال از اقامت وی در کانادا گذشته باشد می‌تواند برای والدین یا پدربزگ و مادر بزرگ خود درخواست سوپر ویزا ارائه کند.

بیشتر بخوانید: سوپر ویزای کانادا

14

مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی

کشور کانادا به دلیل افزایش افراد کهنسال و به جهت نگهداری از آنها و کمک به انجام کارهای روزمره و کمک به والدین برای نگهداری از فرزندان دو برنامه Home Support Worker Pilot Program و Home Child Care Provider Pilot Program را ارائه کرده است. در این دو برنامه نیروی کار خارجی میتواند به عنوان پرستار کودک و پرستار خانگی استخدام کارفرمای کانادایی شود.
15

ویزای خوداشتغالی کانادا

این ویزا به افرادی که در حوزه هنری و ورزشی تمایل دارند تا کسب و کار خود را بدون نیاز به کارفرما راه اندازی کنند اختصاص دارد. دولت کانادا افراد متخصص را جذب می‌کند و فرد متقاضی باید افسر مهاجرت را قانع کند که توانایی و انگیزه این کار را دارد.

ویزای C11 کانادا

این ویزا به کارآفرینان و افراد خود اشتغال این امکان را می‌دهد که به صورت محدود و موقت در کانادا کار کنند و کسب و کار آنها سبب سودآوری اقتصادی و اشتغال زایی خواهد شد. افرادی که با این ویزا مشغول به کار شوند به دلیل موقت بودن در صورت پایان مدت ویزا باید کانادا را ترک کنند یا درخواست ویزای کار دائم بدهند.

ویزای C12 کانادا

این ویزا به کارآفرینان و افراد خود اشتغالی اختصاص دارد که در کشور مبدا دارای کسب و کار فعال و سودآوری باشند و کشور کانادا این اجازه را با شرط پذیرش طرح تجاری می‌دهد که یک شعبه از کسب و کار وی در کانادا تاسیس شود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مدارک مورد نیاز مهاجرت به کانادا بر اساس نوع برنامه و روش مهاجرت متفاوت است اما به طور کلی شخص متقاضی باید مدارک زیر را جهت شرکت در هر یک از برنامه های مهاجرتی ارائه کند:
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا
تمامی مدارک تحصیلی
مدارک مربوط به سابقه کاری

رزومه های مربوط به شیوه مهاجرت

ارائه مدارک زبان

ارائه کلیه مدارک هویتی

عکس در تعداد و سایز تعریف شده

ارائه گواهی عدم سوءپیشینه

ارائه مدارک و معاینات پزشکی

کلیه فرم های مربوط به نوع ویزای درخواستی

ارائه مدارک ازدواج یا طلاق

ارائه مدارک برای اثبات تمکن مالی متقاضی

ارائه مدارک فرزندان
برای درخواست اقامت دائم کانادا علاوه بر مدارک بالا باید مدارک زیر را نیز ارائه کنید:

مدارکی که میزان اقامت شما در کانادا نشان دهد.

مدارکی که نشان دهد در مدت زمان اقامت موقت هیچ گونه سوءپیشینه ای نداشته اید.

مدارکی که پرداخت بیمه در مدت زمان اقامت موقت را نشان دهد.
مدارکی که نشان دهد در زمان مدت اقامت موقت مالیات خود را پرداخت کرده اید.
ارائه مدارکی که توانایی شما در زبان فرانسه یا انگیسی را نشان دهد.

مراحل مهاجرت به کانادا

با توجه به نوع برنامه و روش انتخابی به جهت مهاجرت به کانادا مراحل مختلفی وجود دارد اما به طور کلی برای مهاجرت به کانادا باید مراحل زیر توسط متقاضی انجام شود:

1

تکمیل فرم های ارزیابی مهاجرت به کانادا

با پر و تکمیل کردن دقیق فرم های ارزیابی و بررسی دقیق آن توسط وکلای مهاجرت بهترین روش مهاجرتی به شما پیشنهاد خواهد شد.
2

دریافت مشاوره از وکیل و مشاور مهاجرت به کانادا

برای اقدام جهت مهاجرت به کانادا باید حتما با وکلای مهاجرت متخصص مشورت کنید تا بهترین مسیر را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنید.
3

انتخاب بهترین روش مهاجرتی

بعد از تکمیل فرهای ارزیابی و مشورت با وکیل مهاجرت و بررسی کلیه شرایط و علایق و خواسته های خود با کمک وکیل بهترین روش و نوع مهاجرت را انتخاب کنید.
4

انتخاب مکان سکونت

در انتخاب استان محل سکوت خود دقت کنید زیرا باید شرایط شما با استان انتخابی مطابقت داشته باشد برای این کار بهتر است به توصیه و پیشنهاد وکیل مهاجرت خود اعتماد کنید.
5

مشخص کردن هدف از مهاجرت

هدف شما برای مهاجرت باید روشن و دقیق باشد تا بتوانید بهترین روش و بهترین استان را برای خود و خانواده جهت مهاجرت انتخاب کنید. با آگاه کردن وکیل مهاجرت خود در خصوص هدف از مهاجرت وی بهترین و آسان ترین روش را برای شما پیشنهاد خواهد داد.
6

تمکن مالی و هزینه ها

با توجه به نوع و روش مهاجرت انتخابی باید تمکن لازم جهت مهاجرت را داشته باشید. این تمکن مالی علاوه بر نوع برنامه انتخابی به جهت تامین نیازهای اولیه زندگی شما و خانواده شما است.
7

مدرک زبان مورد نیاز

با توجه به نوع و برنامه انتخابی برای مهاجرت به مدارک زبان نیازمند هستید. برهی از برنامه ها صرفا توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه را مد نظر دارند و نیازی به ارائه مدارک زبان ندارند.
8

دریافت ویزا

بعد از انجام کلیه مراحل بالا و تکمیل مدارک خود با کمک وکیل مهاجرت برای دریافت نوع ویزای انتخابی اقدام کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی و اقامتی کشور کانادا تنوع زیادی دارد و هرکدام نیز هزینه ای دربر خواهد داشت. اما به طورکلی یک سری هزینه عمومی برای همه شیوه های مهاجرت وجود دارد که باید توسط متقاضی پرداخت شوند: هزینه های مربوط به بررسی پرونده اقامت موقت در کانادا
1

هزینه استادی پرمیت

درخواست هزینه
بررسی استادی پرمیت برای هر نفر 150 دلار کانادا
بازیابی وضعیت دانشجویی 350 دلار کانادا
2

تمدید مدت اقامت

درخواست هزینه
بررسی ویزیتور ویزا برای هر نفر 100 دلار کانادا
بررسی ویزیتور ویزا برای هر خانواده با هر تعداد که همزمان اپلای کرده باشند 500 دلار کانادا
تمدید مدت زمان اقامت با ویزیتور ویزا 100 دلار کانادا
بازیابی وضعیت با ویزیتور ویزا 200 دلار کانادا
3

ورک پرمیت

درخواست هزینه
ورک پرمیت برای هر نفر 155 دلار کانادا
ورک پرمیت برای گروه هنری 3 نفره و بیشتر 465 دلار کانادا
Open Work Permit Holder 100 دلار کانادا
Restore Your Status as a Worker 355 دلار کانادا
4

مجوز الکترونیکی سفر

درخواست هزینه
آتوریزیشن 7 دلار کانادا
5

اقامت موقت

درخواست هزینه
اقامت موقت برای هر نفر 200 دلار کانادا
6

هزینه های مربوط به بررسی پرونده اقامت دائم در کانادا

درخواست هزینه
بررسی پرونده با اقامت دائم 2 هزار و 140 دلار کانادا
بررسی پرونده بدون اقامت دائم یک هزار و 625 دلار کانادا
بررسی پرونده همسر و همراه با اقامت دائم یک هزار و 365 دلار کانادا
بررسی پرونده همسر و همراه بدون اقامت دائم 850 دلار کانادا
بررسی پرونده فرزندان 230 دلار کانادا
هزینه انگشت نگاری برای هر شخص 85 دلار کانادا
7

هزینه انگشت نگاری مهاجرت به کانادا

درخواست هزینه
بیومتریک برای هر نفر 85 دلار کانادا
بیومتریک برای هر خانواده دو نفره یا بیشتر 170 دلار کانادا
بیومتریک برای گروه های هنری با تعداد 3 نفر یا بیشتر 255 دلار کانادا
8

هزینه مربوط به بررسی پرونده‌های اسپانسرشیپ کانادا

همسر، نامزد و فرزند

درخواست هزینه
بررسی پرونده همسر با اقامت دائم یک هزار و 80 دلار کانادا
بررسی پرونده فرزند 150 دلار کانادا
بررسی پرونده فرزند وابسته 155 دلار کانادا

والدین، پدربزرگ و مادربزرگ

درخواست هزینه
پرونده والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ با اقامت دائم یک هزار و 80 دلار کانادا
پرونده والدین، پدربزگ و مادر بزرگ بدون اقامت دائم 565 دلار کانادا
پرونده همسر والدین با اقامت دائم یک هزار و 85 دلار کانادا
پرونده همسر والدین بدون اقامت دائم 570 دلار کانادا
پرونده فرزند وابسته والدین 155 دلار کانادا

دیگر خویشاوندان نزدیک و فرزند خوانده

درخواست هزینه
خویشاوند نزدیک 22 سال یا بیشتر با اقامت دائم یک هزار و 80 دلار کانادا
خویشاوند 22 سال یا بیشتر بدون اقامت دائم 565 دلار کانادا
خویشاوند بدون سرپرست یا فرزند خوانده 150 دلار کانادا
خوشاوند بدون سرپرست یا فرزند خوانده که در پرونده یکی از اعضای خانواده باشد 155 دلار کانادا
خویشاوند زیر 22 سالی که فرزند وابسته نیست با اقامت دائم 655 دلار کانادا
خویشاوند زیر 22 سالی که فرزند وابسته نیست بدون اقامت دائم 150 دلار کانادا
پرونده همسر خویشاوندان با اقامت دائم یک هزار و 85 دلار کانادا
پرونده همسر خویشاوندان بدون اقامت دائم 570 دلار کانادا
9

هزینه های بررسی درخواست های شهروندی در کانادا

درخواست هزینه
پرونده فرد بالای 18 سال با حق شهروندی 630 دلار کانادا
شهروندی افراد زیر 18 سال 100 دلار کانادا
فرد 18 سال بدون تابعیت با پدر و مادری کانادایی 100 دلار کانادا

نکات مهم مهاجرت کانادا

قبل از مهاجرت به کانادا باید از نکات زیر اطلاعات کافی داشته باشید:
لزوما نیازی به پیشنهاد کاری یا جاب آفر برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد و این بستگی به نوع و روش انتخابی برای مهاجرت به کانادا دارد.
اگر نیروی متخصص و ماهری در حوزه فنی هستید می‌توانید کمتر از 6 ماه اقامت موقت کانادا را دریافت کنید اما قبل از اقدام حتما با وکیل مهارجت مشورت کنید.
دولت کانادا این امکان را ایجاد کرده است که در صورت نیاز بتوانید درخواست شهروندی کانادا را ارائه کنید و طی شرایط اعلامی انها شهروندی این کشور را دریافت کنید.
دولت کانادا وبسایتی با اطلاعات کامل تکمیلی برای مهاجرانی که به دنبال کار یا محل سکونت هستند ایجاد کرده است، همه اطلاعاتی که برای ورود به این کشور لازم دارید در این وبسایت وجود دارد.
بهتر است برای موفقیت در درخواست های خود و انجام سریع مراحل روزمه های خود را به شیوه کانادایی آماده کنید.
برای انجام مصاحبه استخدامی آماده باشید و رزومه ای کامل از سوابق شغلی و حرفه ای خود آماده کنید.
میزان حقوق و درآمد خود را به دقت انتخاب کنید، باید حقوق درخواستی شما متناسب با تحصیلات و متوسط حقوق دریافتی کانادا باشد.
در مورد آب و هوای منطقه و استانی که انتخاب کرده اید تحقیق کنید.
این کشور به فرهنگ های مختلف احترام گذاشته و این امر سبب نمی‌شود که در بخش های مهم کشوری از افراد خارجی مقیم استفاده نکنند.
گرفتن انعام در این کشور رواج دارد و شخص متناسب با خدمت ارائه شده 15 تا 20 درصد صورتحساب را انعام دریافت می‌کند.
پیدا کردن شغل در این کشور ممکن است چندین ماه زمان لازم داشته باشد پس برای مدت زمانی که به دنبال کار هستید حتما پول کافی برای پرداخت هزینه های خود داشته باشید.

با توجه به میزان سرمایه خود و هزینه زندگی در استان ها محل سکونت خود را انتخاب کنید.

هزینه درمان در این کشور برای کسانی که مالیات پرداخت می‌کنند رایگان است.
مالیات در استان های کانادا متفاوت است اما به طور کلی متناسب با شغل و نوع استخدام در پایان سال مالی باید مالیات را پرداخت کنید.

مدت زمان مهاجرت به کانادا

مدت زمان بررسی و مهاجرت به کانادا بر اساس نوع و شیوه انتخابی متفاوت است.
نوع برنامه زمان رسیدگی
تجربه کار کانادایی حدودا 5 ماه
اسکیل ورکر فدرال حدودا 6 ماه
برنامه آتلانتیک حدودا 6 ماه
ویزای کار حدودا 21 هفته
ویزای تحصیل حدودا 10 هفته
سوپرویزا حدودا 158 روز
ویزا توریستی حدودا 94 روز

برای مهاجرت به کانادا چه نوع مدرک زبانی لازم است؟

افراد متقاضی مهاجرت به کانادا متناسب با شیوه انتخابی خود برای مهاجرت به مدارک زبان نیاز دارند. توانایی در مکالمه دو زبان رسمی کانادا یعنی فرانسه و انگلیسی برای مهاجرت به این کشور ضروری است. افراد متقاضی با توجه به نوع و شیوه مهاجرت باید سطحی از IELTS یا CELPIP را ارائه کنند. نیروی کار ماهر فدرال، نیروی کار ماهر اسکیل ترید، برنامه‌های استانی، استارت آپ، آتلانتیک، ویزای خوداشتغالی و ویزای تحصیلی برخی از روش های مهاجرت هستند که نیاز به مدرک زبان دارند.
مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

مناسب ترین سن برای مهاجرت کانادا

چون برخی از برنامه‌های مهاجرت به کانادا دارای سیستم امتیاز دهی هستند و میزان سن متقاضی دارای امتیاز است بهتر است از 25 تا 32 سالگی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. البته این امر سبب نمی‌شود که در رده های سنی دیگر برای مهاجرت به کانادا اقدام نکنید.

بعد از مهاجرت به کانادا چه اقداماتی لازم است؟

بعد از ورود به کشورکانادا اقدامات زیر را حتما انجام دهید:

مراحل لازم برای دریافت شماره بیمه را انجام دهید

کارت مراقبت درمانی کانادا را دریافت کنید

یک سیم کارت با شماره کانادا تهیه کنید

یک حساب بانکی باز کنید

یک ملک برای سکونت اجاره کنید و در صورت توانایی ملکی خریداری کنید

یک شغل در کانادا پیدا کنید

فرزندان خود را در مدرسه یا دانشگاه ثبت نام کنید

در صورت دارا بودن شرایط برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید

نقش وکیل مهاجرت به کانادا چیست؟

یک وکیل مهاجرت با تجربه در ابتدا فرم های ارزیابی را در اختیار شما قرار داده تا وضعیت کلی شما را برای مهاجرت بررسی کند. بعد از بررسی شرایط شما بهترین راه و روش برای مهاجرت را برای شما انتخاب خواهند کرد. وکیل مهاجرت با اطلاع کافی از قوانین و مقرار مهاجرت به کانادا شما را در مسیر رسیدن به هدف خود همراهی می‌کند. وکیل مهاجرت حرفه ای و با تجربه نگرانی و دغدغه های شما را از بین خواهد برد و با اطمینان کافی برای اخذ ویزای شما اقدام خواهد کرد. وکیل مهاجرت باید همیشه در درسترش شما بوده و در صورت بروز هر نوع مشکلی بهترین و سریعترین راه حل را به شما ارائه کند. وکیل مهاجرت مسیر رسیدن شما به ویزای مورد نظر را همراه می‌کند و از ابتدا تا اخذ اقامت دائم در کنار شما خواهد بود. وکیل مهاجرت با اما و اگر در مسیر مهاجرت قدم نمی‌گذارد و شرایط شما را برای دریافت ویزا سخت نخواهد کرد.
مهاجرت کانادا با کمک مشاور رسمی اداره مهاجرت به کانادا

مهاجرت کانادا با کمک مشاور رسمی اداره مهاجرت به کانادا

شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر بهترین همراه شما در مسیر مهاجرت به کانادا خواهد بود. دکتر علیرضا صفامهر مدیر عامل و بنیانگذار شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر در کانادا و عضو رسمی سازمان رسمی مشاوران مهاجرت کانادا با تجربه فراوان در این مسیر بهترین مشاور برای مهاجرت به کانادا است. وی فارغ التحصیل از رشته مهاجرت و مشاوره مالی از کالج های تورنتو است که با اطلاع و آگاهی کامل از قوانین و مقررات کشور کانادا بهترین مشاور و وکیل برای اقدام برای دریافت انواع ویزا و اقامت دائم کانادا است. دکتر صفامهر با 30 سال تجربه در امور مهاجرت به کانادا همراه خانواده های زیادی برای رسیدن به هدف خود بوده است. وی با تجربه بالای خود در امور مهاجرت، مشاوره مالی و تحصیلات دانشگاهی تمامی روش های مهاجرت را با آگاهی کامل از قوانین به روز و جدید کشور کانادا بررسی کرده و بهترین راه مهاجرت به این کشور را به متقاضیان پیشنهاد میکند.

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان وجود دارد؟

متناسب با شیوه مهاجرت میزان مدرک مورد نیاز زبان به شما اطلاع داده خواهد شد. برخی از شیوه های مهاجرت نیازی به مدرک زبان ندارند.

امکان مهاجرت به همراه خانواده وجود دارد؟

بله، دولت کانادا این امکان را فراهم کرده است که در برنامه های مختلف مهاجرت امکان همراهی خانواده وجود دارد.

برای مهاجرت به کانادا جاب آفر نیاز است؟

برخی از شیوه های مهاجرت به کانادا به جاب آفر نیاز دارد.

چند نوع شیوه مهاجرتی به کانادا وجود دارد؟

در حال حاضر بیش از 80 شیوه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.

میزان هزینه تحصیل در کانادا زیاد است؟

متناسب با دانشگاه ، نوع رشته تحصیلی و استان انتخابی متفاوت است اما به طور کلی بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا مورد نیاز است.

با ویزای تحصیلی میتوان اقامت دائم گرفت؟

اگر ویزای تحصیلی را به ویزای کار تبدیل کنید می‌توانید اقامت دائم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *