برنامه استانی مانیتوبا ( MPNP) و شرایط، مدارک مورد نیاز و هزینه های اخذ اقامت

برنامه استانی مانیتوبا

برنامه استانی مانیتوبا در واقع در صدد است از طریق سه مسیر مجزا که هر کدام روش های خاص خود را دارند نسبت به جذب نیروی کار و سرمایه گذار اقدام کند. این سه مسیر عبارتند از: نیروی کار متخصص، آموزش بین المللی و هم چنین سرمایه گذاری. برای هر کدام از این مسیرها، شرایط خاصی را جهت اعطای اقامت دائم کانادا در نظر گرفته شده است که با همدیگر متفاوت هستند. این برنامه به شما اجازه می دهد تا در مدت زمان کوتاهی، به صورت کاملا مشخص و هدفمند اقامت دائم کانادا را به دست آورید.
برنامه استانی مانیتوبا

استان مانیتوبا کانادا

استان مانیتوبا (Manitoba) یکی از استان های کانادا است که در شرق این کشور واقع شده است. استان مانیتوبا، از حیث جمعیت پنجمین استان پرجمعیت کانادا است و شهر وینیپگ مرکز آن است. بیش از یک پنجم از وسعت این استان را جنگل پوشانیده است و یکی از استان های سرسبز کانادا محسوب می شود. استان مانیتوبا به دلیل وجود جنگل ها، دریاچه ها، رودخانه ها و علفزارها به عنوان یکی از زیباترین استان‌های کانادا شناخته می‌شود.

مهمترین شهرهای استان مانیتوبا عبارتند از: وینیپگ، براندون، استاینباخ، تامپسون و پرتیج لاپریری. شهر وینیپگ مهمترین شهر این استان است و از اقتصادی پایدار، سیستم بهداشت و درمان و آموزشی پیشرفته و هم چنین محیطی دوستانه برخوردار است. این استان یکی از قدرتمندترین استان های کانادا از لحاظ مسائل اقتصادی است. مانیتوبا به همراه استان ساسکاچوان و هم چنین استان آلبرتا به عنوان منطقه علفزار کانادا معرفی می شوند. مانیتوبا در فصل زمستان هوای بسیار سردی دارد اما در فصل تابستان هوای آن گرم و مطبوع است. این استان یکی از آفتابی ترین استان های کانادا است که در فصل بهار بیشتر روزها، هوا در این استان آفتابی است.

استان مانیتوبا از شمال به منطقه نوناووت، از جنوب به کشور آمریکا، از شمال شرقی به خلیج هادسون، از شرق به استان آنتاریو و از غرب به استان ساسکاچوان نزدیک است. استان مانیتوبا ۵۴۸,۳۶۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. این استان در حدود یک و نیم میلیون جمعیت دارد که حدود نیمی از این جمعیت در شهر وینیپگ زندگی می کنند. زبان رسمی استان مانیتوبا، انگلیسی است.

مهاجرت به مانیتوبا

هر ساله مهاجران زیادی از سراسر دنیا با اهداف مختلف به استان مانیتوبا مهاجرت می کنند. استان مانیتوبا به واسطه هزینه زندگی مقرون به صرفه، سیستم آموزشی استاندارد و باکیفیت، طبیعت بکر و زیبا، تنوع فرهنگی، اقتصاد پایدار و پویا و هم چنین مهاجرپذیر بودن یکی از مطلوب ترین استان های کانادا برای مهاجرت است. هزینه زندگی در استان مانیتوبا به واسطه اقتصاد پایدار و پویای آن بسیار مقرون به صرفه تر از سایر استان های کانادا است. هزینه زندگی به طور متوسط در شهر وینیپگ که گران ترین شهر این استان است برای هر شخص به صورت ماهانه حدود 1200 دلار کانادا است و نرخ اجاره خانه نیز حدود 1000 دلار کانادا در ماه است.
مهاجرت به مانیتوبا | برنامه استانی مانیتوبا

برنامه استانی مانیتوبا چیست؟

استان مانیتوبا به سبب داشتن فرصت های شغلی فراوان و هم چنین مهاجرپذیر بودن توانسته است مهاجران زیادی را به خود جذب کند. برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا (MPNP)در واقع با هدف جذب فارغ التحصیلان، نیروهای کار متخصص و صاحبان کسب و کاری که هر کدام به شکلی می توانند به پویایی و رشد این استان کمک کنند راه اندازی شده است. در واقع متقاضیان با استفاده از این برنامه می توانند اقامت دائم کانادا را برای خود و همراهان واجد شرایطشان کسب کنند.

مزایای مهاجرت به مانیتوبا کانادا

استان مانیتوبا کانادا همواره توانسته است نظر مساعد بسیاری از مهاجران را برای مهاجرت به این استان جلب کند. مهاجرت به این استان مزایای زیادی دارد. یکی از مهمترین مزایای مهاجرت به استان مانیتوبا، برخورداری از هزینه پایین و مقرون به صرفه زندگی در این استان است. به عبارتی می توانید ارزانترین و مقرون به صرفه ترین هزینه های زندگی، شهریه های دانشگاه، خانه و ملک را در این استان تجربه کنید. در کنار پایین بودن هزینه زندگی، کیفیت بالای زندگی یکی دیگر از مزایای زندگی در این استان است. سیستم بهداشت و درمان و تحصیل رایگان در مقایسه با سایر استان های کانادا از کیفیت بالاتری برخوردار است. امنیت و رفاهی که در شهرهای این استان حاکم است سبب شده است که کیفیت زندگی در این استان چندبرابر شود. زندگی در استان مانیتوبا به شما این امکان را می دهد که به راحتی به مدرسه، دانشگاه، بیمارستان، اورژانس و مراکز خرید دسترسی داشته باشید. مانیتوبا محل هم زیستی دوستانه و مسالمت آمیز، مردمانی با فرهنگ و پیشینه متفاوت است که سبب می شود با فرهنگ ها و اقوام مختلف آشنا شوید. هم چنین امکان شرکت در جشنواره های مختلف و لذت بردن از غذاهای محلی مختلف را دارید.

یکی دیگر از مزایای مهاجرت به استان مانیتوبا کانادا، بهره مندی از فرصت های شغلی فراوانی است که در حوزه های مختلف وجود دارد. اقتصاد پیشرفته و وجود کسب و کارهای مختلف سبب می شود که اشخاصی که به دنبال کار می‌گردند به راحتی بتوانند فرصت‌های شغلی مناسبی را پیدا کنند. هم چنین امکان راه اندازی کسب و کار خودتان را نیز در این استان دارید. طبیعت زیبا و چشم نواز مانیتوبا یکی دیگر از مزایای مهاجرت به این استان است. این استان منابع طبیعی زیادی همچون دریاچه‌های آب شیرین، باغ وحش، زمین‌های کشاورزی حاصلخیز، دشت‌ها و جنگل‌ها را در اختیار دارد که زیبایی خارق العاده ای به آن می بخشد.

انواع دسته بندی برنامه های استانی مانیتوبا کانادا کدامند؟

برنامه استانی مانیتوبا با هدف جذب افراد مستعد و متخصص در زمینه های مختلف راه اندازی شده است و در تلاش است تا افراد توانمند را به روش های مختلف جذب کند. برنامه های استانی مانیتوبا دسته‌بندی های مختلفی دارد که در زیر به آنها پرداخته می‌شود.

مهاجرت به مانیتوبا | دسته بندی برنامه های استانی مانیتوبا کانادا
1

برنامه نیروی کار ماهر خارجی مانیتوبا Skilled Worker Overseas

این برنامه برای افراد ماهر و متخصصی راه اندازی شده است که در یکی از مشاغل موردنیاز استان مانیتوبا سابقه کاری دارند. این برنامه مختص افرادی است که در خارج از خاک کانادا ساکن هستند و با داشتن شرایط مورد نظر می توانند از طریق برنامه اکسپرس انتری اقامت دائم کانادا را جذب کنند.

2

برنامه اسکیل ورکر مانیتوبا کانادا Skilled Worker in Manitoba

این برنامه به طور خاص برای نیروی کار موقت و یا دانشجویان بین المللی تدارک دیده شده است که در حال حاضر با داشتن ویزای کار موقت یا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، مشغول به کار در این استان هستند. هم چنین فارغ التحصیلان بین المللی که در موسسات آموزشی خارج از مانیتوبا به تحصیل پرداخته اند و یک سال سابقه کار در مشاغل موردنیاز این استان را دارند را نیز پوشش می دهد.
3

برنامه تحصیلات بین المللی مانیتوبا کانادا International Education

برنامه تحصیلی بین المللی مانیتوبا برای فارغ التحصیلان این استان طراحی شده است تا به واسطه آن نیازهای صنعتی استان تامین شود و هم چنین به واسطه آن اقامت دائم به متقاضیان واجد شرایط داده شود. این برنامه به سه دسته مسیر اشتغال حرفه‌ای، مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان و مسیر کارآفرینی دانشجو تقسیم می شود.
4

برنامه سرمایه گذاری در مانیتوبا کانادا Manitoba Business Investor

اگر قصد سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار جدید در استان مانیتوبا را دارید، برنامه سرمایه گذاری در مانیتوبا همان برنامه ای است که می تواند به شما در رسیدن به خواسته تان کمک کند. این برنامه به دو دسته کلی تقسیم می شود: مسیر سرمایه گذاری در مزارع مانیتوبا (Farm Investor Pathway)و مسیر کارآفرینی مانیتوبا (Entrepreneur Pathway).
5

برنامه ابتکار شهر موردن مانیتوبا Morden Community Driven Initiative

موردن یکی از شهرهای مانیتوبا است که در جنوب غربی شهر وینیپگ واقع شده است و شدیدا به دنبال جذب مهاجر است. برای اینکه بتوانید از طریق این برنامه به این شهر مهاجرت کنید باید شرایط موردنیاز همچون سن، تحصیلات، زبان و تجربه کاری را دارا باشید. واجد شرایط بودن برای این برنامه مستلزم عدم وابستگی به سایر نقاط کانادا است.

چه کسانی امکان شرکت در برنامه استانی مانیتوبا را ندارند؟

برای شرکت در برنامه استانی مانیتوبا، متقاضیان باید شرایط خاصی داشته باشند تا بتوانند برای این برنامه درخواست بدهند. برخی از افراد واجد شرایط برای درخواست برای برنامه استانی مانیتوبا نیستند از جمله:
  • متقاضیان پناهندگی و یا کسانی که برای تجدیدنظر در پرونده فدرال خود درخواست داده اند.
  • پرستاران خانگی که در استان مانیتوبا سکونت دارند.
  • کارگران خارجی موقت که در حال حاضر در سایر استان های کانادا مشغول به کار و زندگی هستند.
  • افرادی که همسرانشان، شهروندی و یا اقامت دائم کانادا را دارند.
  • کسانی که ظرف مدت 6 ماه اخیر درخواست آنها برای برنامه استانی مانیتوبا رد شده است و دلیل قانع کننده ای نمی توانند ارائه دهند.
  • افرادی که برای سایر برنامه های استانی کانادا درخواست داده اند.

نقشه راه مهاجرت به مانیتوبا کانادا

مهاجرت به استان مانیتوبا کانادا از طریق مسیرها و روش های مختلفی میسر است. هر کدام از این مسیرها برای گروه خاصی طراحی شده است که باید بتوانند شرایط موردنیاز برای آن برنامه را داشته باشند. این مسیرها به گونه ای طراحی شده است که هم نیروی کار متخصص، هم فارغ التحصیلان و هم سرمایه گذاران را پوشش دهد. در نمودار زیر، روش های مختلف مهاجرت به استان مانیتوبا کانادا را مشاهده می کنید.
معهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی مانیتوبا | نقشه راه مهاجرت به مانیتوبا کانادا

روش اسکیل ورکر مانیتوبا کانادا Skilled Worker Stream

برنامه اسکیل ورکر استان مانیتوبا با هدف تامین نیازها و خواسته های کارفرمایان این استان طراحی شده است. این برنامه سعی می کند که نیروی کار ماهر و آموزش دیده و با تجربه بین‌المللی که مهارت‌های مورد نیاز در حوزه کاری خود را دارند را انتخاب و جذب کند. متقاضیان واجد شرایط می توانند با این روش، اقامت دائم کانادا را کسب کنند. این کار به دو روش اسکیل ورکر در داخل مانیتوبا (Skilled Workers in Manitoba)و نیروی کار ماهر خارجی Skilled Workers Overseas)) انجام می شود.
1

نقشه راه مهاجرت به مانیتوبا از طریق برنامه اسکیل ورکر

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی مانیتوبا | اسکیل ورکر در مانیتوبا کانادا Skilled Workers in Manitoba
2

اسکیل ورکر در داخل مانیتوبا کانادا Skilled Workers in Manitoba

برنامه تجربه کاری مانیتوبا Work Experience

این روش برای نیروی کار موقت یا دانشجویان بین المللی تدارک دیده شده است که با ویزای کار موقت یا مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در استان مانیتوبا مشغول به کار و زندگی هستند. این مسیر هم چنین برای فارغ التحصیلان بین المللی که خارج از خاک مانیتوبا تحصیلات خود را به اتمام رسانده اند و حداقل یک سال سابقه کار در مشاغل مورد نیاز استان مانیتوبا را دارند نیز مناسب است.

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه تجربه کاری مانیتوبا

کسانی که یکی از شرایط زیر را داشته باشند می توانند از طریق این برنامه برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند:

  1. نیروی کار موقت خارجی با داشتن حداقل 6 ماه سایقه کار در مشاغل موردنیاز استان مانیتوبا
  2. فارغ التحصیلان بین المللی خارج از خاک کانادا با داشتن 12 ماه سابقه کار مرتبط با رشته های مورد نیاز استان مانیتوبا
  3. نیروی کار موقت خارجی با داشتن 12 ماه سابقه کار در مشاغل خارج از لیست مشاغل مورد نیاز استان مانیتوبا
  4. فارغ التحصیلان موسسات تحصیلات تکمیلی در مانیتوبا با داشتن حداقل 12 ماه سابقه کار در مشاغل خارج از لیست مشاغل مورد نیاز استان مانیتوبا

برنامه استخدام مستقیم کارفرما Employer Direct Recruitment

کسانیکه قصد اقدام برای این برنامه را دارند در خارج از خاک کانادا توسط نماینده برنامه نامزد استانی مانیتوبا و یک کارفرمای واجد شرایط باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه استخدام مستقیم کارفرما

  1. داشتن حداقل 2 سال سابقه کار مرتبط به شغل مورد درخواست در پنج سال گذشته
  2. داشتن سابقه کاری بیشتر از 2 سال
3

اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر خارجی Skilled Workers Overseas

برنامه اسکیل ورکر برای افرادی مناسب است که پروفایل اکسپری انتری آنان فعال است و هم چنین در یکی از مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز استان مانیتوبا سابقه کاری داشته باشند.

اکسپرس اینتری مانیتوبا

طی برنامه اکسپرس اینتری کانادا مهاجران بر اساس معیارهای این دولت می توانند وارد کانادا شده و با اخذ اقامت در کانادا به تحصیل مشغول شده یا کسب و کاری را آغاز کنند. در ادامه شرایط و معیارهای برنامه اکسپرس اینتری منیتوبا را شرح می‌دهیم.

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه اکسپرس انتری مانیتوبا

  1. داشتن پروفایل اکپسرس انتری
  2. داشتن 6 ماه تجربه کاری مرتبط با مشاغل مورد تقاضا
  3. دعوت نامه و یا حمایت یکی از اقوام نزدیک ساکن در مانیتوبا با حداقل یک سال سابقه سکونت در این استان
  4. داشتن مدرک زبان موردنیاز

سرمایه انسانی مانیتوبا Human Capital

این روش مهاجرتی برای نیروی کار خارجی طراحی شده است که در یکی از مشاغل مورد تقاضا در استان مانیتوبا سابقه کار دارد.

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه سرمایه استانی مانیتوبا

  1. در یکی از مشاغل مورد نیاز 6 ماه سابقه کار مرتبط داشته باشید
  2.  مدرک زبان موردنیاز داشته باشید
  3.  یکی از اقوام نزدیک که حداقل یک سال در استان زندگی کرده باشد برای شما دعوت نامه بفرستند یا شما را ساپورت کند
  4. داشتن سابقه کار در مانیتوبا در 5 سال گذشته
  5. فارغ التحصیل شدن از موسسات آموزشی در مانیتوبا ظرف مدت 5 سال گذشته

برنامه سرمایه گذار تجاری مانیتوبا کانادا Manitoba Business Investor

1

سرمایه گذاری در مزارع مانیتوبا (Farm Investor Pathway)

برنامه سرمایه گذاری در مزارع مانیتوبا برای افرادی طراحی شده است که در زمینه مزرعه داری و کشاورزی سابقه کار دارند و می خواهند از طریق سرمایه گذاری اقامت دائم کانادا را کسب کنند. آنها باید در این استان مزرعه راه اندازی کنند.

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه سرمایه گذاری در مزرعه مانیتوبا

  1. داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریت کسب و کار مرتبط با مزرعه و یا مالکیت و بهره برداری از آن
  2. انجام مصاحبه به زبان فرانسوی و یا انگلیسی در صورت دریافت دعوت نامه
  3. انجام حداقل 300000 دلار کانادا سرمایه گذاری
  4. ارائه طرح تجاری
  5. انجام بازدید تحقیقاتی از مزرعه در مانیتوبا
  6. داشتن حداقل 500000 دلار دارایی خالص
2

برنامه مسیر کارآفرینی مانیتوبا MEP – Manitoba Entrepreneur Pathway

مسیر کارآفرینی در واقع همان برنامه سرمایه گذاری و یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در این استان است.

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه کارآفرینی مانیتوبا

  1. داشتن حداقل 3 سال سابقه کار به عنوان مالک یا مدیر ارشد در کسب و کار
  2. داشتن حداقل 33 درصد از مالکیت کسب و کار
  3. داشتن مدرک زبان موردنیاز
  4. داشتن حداقل مدرک دیپلم دبیرستان و یا معادل آن
  5. داشتن حداقل 25 و حداکثر 49 سال سن
  6. سرمایه گذاری به مبلغ 250000 دلار کانادا در پایتخت مانیتوبا(شهر وینیپگ)
  7. سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 150000 دلار کانادا درمناطق خارج از وینیپگ
  8. ایجاد یک شغل برای یکی از شهروندان کانادایی
  9. داشتن حداقل 500000 دلار دارایی خالص

برنامه تحصیلات بین‌المللی مانیتوبا کانادا International Education Stream

1

نقشه راه برنامه تحصیلات بین المللی مانیتوبا

نقشه راه برنامه تحصیلات بین المللی مانیتوبا
2

اشتغال حرفه‌ای (Career Employment)

  1. فارغ التحصیل شدن از یک موسسه آموزشی در مانیتوبا ظرف مدت 3 سال اخیر
  2. داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر از استان مانیتوبا در یکی از مشاغل موردنیاز
  3. داشتن مدرک زبان موردنیاز
  4. داشتن منابع مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی به مدت حداقل 6 ماه
3

کارآموزی تحصیلات تکمیلی (Graduate Internship)

اگر در مقطع تحصیلات تکمیلی در یکی از دانشگاههای مانیتوبا تحصیل می کنید و در دوره های کارآموزی شرکت کرده اید می توانید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید.
4

برنامه آزمایشی دانشجوی کارآفرین بین المللی (International Student Entrepreneur)

هر ساله 20 دانشجوی بین المللی که از استان مانیتوبا فارغ التحصیل شده اند می توانند از طریق این برنامه ویزای کار موقت در مانیتوبا را کسب کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. این افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:

  1. حداقل دو سال تحصیل در دانشگاههای مانیتوبا و فارغ التحصیل شدن از آنجا
  2. داشتن مدرک زبان موردنیاز
  3. داشتن حداقل 21 و حداکثر 35 سال سن
  4. اقامت در مانیتوبا از زمان فارغ التحصیل شدن
  5. داشتن مالکیت 51 درصدی یک کسب و کار
  6. مدیریت کسب و کار به مدت حداقل 6 ماه قبل از نامینیشن

برنامه ابتکار شهر موردن (Morden Community Driven Initiative)

شرایط لازم جهت شرکت در برنامه ابتکار شهر موردن:

  1. داشتن حداقل سه سال سابقه کار به عنوان مدیر ارشد و یا مالک کسب و کار
  2. قرار داشتن در یکی از مشاغل هدف شامل نجار، جوشکار، آشپز و لوله کش
  3. عدم وابستگی به سایر استان ها و مناطق کانادا
  4. داشتن 10000 دلار برای متقاضی اصلی و 2000 دلار متقاضی وابسته
  5. داشتن پروفایل اکسپرس انتری فدرال
  6. داشتن نمره زبان موردنیاز
  7. داشتن دو سال سابقه شغل مرتبط با شغل مورد نیاز در 5 سال گذشته

مدارک مورد نیاز برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا

تهیه مدارک لازم برای مهاجرت به هریک از استان های کانادا یکی از مهم ترین مراحل مهاجرت به آن استان است. متقاضیان برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا لازم است که مدارک مورد نیاز و خواسته شده را آماده و ارائه بدهند. ارائه مدارک درست و کافی باعث سهولت در روند مهاجرت می شود.  این مدارک برای مسیرهای مهاجرتی مختلف بعضا متفاوت است و متقاضیان باید به دقت نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز مرتبط با برنامه مهاجرتی خود اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا
اطلاعات شخصی شناسنامه، گذرنامه، وضعیت تاهل، افراد تحت تکفل
اطلاعات تحصیلی هر نوع مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات، ارزیابی مدرک تحصیلی
سابقه شغلی در 5 سال گذشته معرفی نامه امضا شده توسط کارفرما در سربرگ اصلی شرکت
سابقه سفر به کانادا
مدرک مهارت زبان CLB
اثبات تمکن مالی 10000 دلار کانادا به اضافه 2000 دلار کانادا برای همسر و هر فرزند
داشتن طرح و برنامه اسکان

مشاغل مورد نیاز برای مهاجرت به مانیتوبا

استان مانیتوبا در صدد است تا نیروی کار مورد نیاز خود را از طریق برنامه های استانی خود جذب کند. این استان به مانند سایر استان های کانادا لیست مشاغل موردنیاز خود را دارد تا بدین وسیله فرایند جذب نیرو به صورت هدفمند و به سرعت صورت گیرد.

مشاغل

بازرگانی، مالی و اداری

مدیران مالی، مدیران منابع انسانی، مدیران کارگزاری بیمه، حسابرسان و حسابداران مالی، مدیران املاک، خبرگان دادگاه، افسران اداری، سرپرستان، مشاغل زنجیره تامین، ردیابی و هماهنگی برنامه ریزی، مشاغل حرفه ای تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی
علوم طبیعی و کاربردی و مشاغل وابسته مدیران معماری، مدیران سیستم‌های اطلاعاتی، مهندسین عمران، مهندسین برق، مهندسین مکانیک،افراد ریاضیدان، افراد نقشه‌بردار، خلبان‌ها و مهندسین پرواز، تکنسین خدمات الکترونیک

بهداشت و سلامت

افراد داروساز، متخصصین تغذیه، ادیولوژیست‌ها، فیزیوتراپیست، کاردرمان‌، تکنسین‌های آزمایشگاه‌های پزشکی، دندانپزشکی، ماساژ درمانگر، متخصصین قلب و عروق
علوم اجتماعی، آموزش، خدمات دولتی و مذهبی مدیران اصلاح و تربیت و خدمات اجتماعی، مددکاران اجتماعی، روانشناسان، محققین، افسران و مشاوران برنامه سیاست سلامت، مربیان افراد معلول

هنری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی

مدیران خدمات و برنامه‌ها تفریحی، ورزشی و تناسب اندام، طراحان گرافیک، طراحان داخلی، تکنسین‌های ضبط صدا و تصویر، رهبران و مربیان ورزشی

فروش و خدماتی

مدیران فروش شرکتی، مدیران خرده‌فروشی، خریداران خرده و عمده، نمایندگان فروش مالی، آشپز، نانوا، نمایندگان املاک

مشاغل منحصر به فرد برای صنایع اولیه

مدیران حوزه کشاورزی
مشاغل منحصر به فرآوری، تولیدی و تاسیساتی مدیران تولید، مهندسین نیرو و اپراتورهای سیستم های قدرت و مدیران تاسیسات

نحوه امتیازبندی شرایط برنامه مهاجرت به مانیتوبا از طریق اسکیل ورکر

نحوه امتیازبندی در برنامه مهاجرت به مانیتوبا بر اساس شش فاکتور مهارت زبان، سن، سابقه کار، تحصیلات، سازگاری و ارزیابی ریسک صورت می گیرد. هر کدام از این فاکتورها امتیازات خاص خود را دارند که مجموع آنها، امتیاز نهایی متقاضی را تعیین می کند.
امتیازبندی شرایط برنامه مهاجرت به مانیتوبا
1

امتیاز مهارت زبان در برنامه استانی مانیتوبا

مهارت زبان

امتیاز

زبان رسمی اول
CLB 8 یا بیشتر 25 در هر مهارت
CLB 7 22 در هر مهارت
CLB 6 20 در هر مهارت
CLB 5 17 در هر مهارت
CLB 4 12 در هر مهارت
CLB 3 یا کمتر صفر
زبان رسمی دوم
CLB 5 یا بیشتر (در مجموع) 25
حداکثر امتیاز اختصاص داده شده به مهارت زبان 125
2

تاثیر سن در مهاجرت به استان مانیتوبا

سن

امتیاز

18

20

19

30

20

40

21 تا 45

75

46

40

47

30

48

20

49

10

50 و بیشتر از 50

صفر

حداکثر امتیاز اختصاص داده شده به سن

75

3

امتیاز سابقه کار در مهاجرت به مانیتوبا

سابقه کار

امتیاز

کمتر از یک سال

صفر

یک سال

40

دو سال

50

سه سال

60

چهار سال و بیشتر

75

به‌رسمیت شناخته شدن توسط سازمان صدور مجوز استان

100

حداکثر امتیاز اختصاص داده شده به سابقه کار

175

4

امتیاز میزان تحصیلات

مدرک تحصیلی

امتیاز

فوق لیسانس یا دکترا

125

2 دوره بعد از متوسطه یا post-secondary، هرکدام حداقل 2 سال

115

یک دوره post-secondary به‌مدت 3 سال یا بیشتر

110

یک دوره دو‌ساله post-secondary

100

یک دوره post-secondary یک‌ساله

70

مدرک فنی‌وحرفه‌ای

70

حداکثر امتیاز اختصاص داده شده به تحصیلات

125

5

سازگاری با مانیتوبا

سازگاری

امتیاز

ارتباط با مانیتوبا
خویشاوند نزدیک در مانیتوبا

200

سابقه کار مجاز در مانیتوبا (6 ماه یا بیشتر)

100

دوره post-secondary پایان یافته در مانیتوبا (2 سال یا بیشتر)

100

دوره post-secondary پایان یافته در مانیتوبا (1 سال)

50

دوست نزدیک یا خویشاوند دور در مانیتوبا

50

تقاضا در مانیتوبا
اشتغال مداوم در مانیتوبا به‌مدت 6 ماه یا بیشتر با پیشنهاد شغلی طولانی مدت از کارفرمای قبلی

500

دعوت به کار برای یک موقعیت شغلی استراتژیک

500

توسعه منطقه‌ای
مهاجرت به یکی از شهرهای مانیتوبا غیر از وینیپگ

50

حداکثر امتیاز اختصاص داده شده به سازگاری 500
6

ارزیابی ریسک

عوامل ریسک

امتیاز

وجود بستگان نزدیک در استان دیگر و نداشتن بستگان نزدیک در مانیتوبا

صفر

سابقه کار در استان دیگر

-100

تحصیل در استان دیگر

-100

درخواست مهاجرت قبلی به استان دیگر

صفر

حداکثر امتیاز اختصاص داده شده به ارزیابی ریسک

-200

هزینه مهاجرت به مانیتوبا

مهاجرت به استان مانیتوبا همانند سایر برنامه های مهاجرتی دیگر مستلزم پرداخت هزینه های خاصی است که باید در مراحل مختلف پرداخت شود. این هزینه ها عمدتا شامل هزینه های بررسی پرونده است که توسط اداره مهاجرت کانادا اخذ می شود. در ادامه جدول هزینه های مهاجرت به مانیتوبا درج شده است. در صورتی که سوالات شما در مورد هزینه ها برطرف نشد، می توانید از مشاوره دکتر علیرضا صفامهر بهره بگیرید. از طریق راه‌های ارتباطی که در سایت درج شده است می‌توانید اقدام کنید.

برنامه مهاجرتی

هزینه بر اساس دلار کانادا

برنامه Skilled Workers

500

برنامه Business Investor 2500
برنامه International Education
  • مسیر اشتغال به کار: 500
  • مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان: 500
  • مسیر کارآفرینی دانشجوی بین المللی: 2500

مراحل انجام برنامه MPNP یا برنامه مهاجرت استانی مانیتوبا

مراحلی که در زیر توضیح داده می شوند صرفا در مورد دو برنامه کارگر ماهر و آموزش بین الملل صدق می کند و شامل روش های دیگر نمی شود چرا که هر کدام از آنها مراحل خاصی را دارند.

  1. ایجاد پروفایل EOI و ابراز علاقمندی به شرکت در برنامه
  2. ارسال درخواست کامل خود به MPNP برای بررسی شدن
  3. بررسی و ارزیابی دقیق درخواست توسط یک کارشناس خبره
  4. نامینیشن افراد واجد شرایط برای دریافت اقامت دائم کانادا
  5. ارائه درخواست جداگانه به دولت کانادا برای اقامت دائم، ظرف مدت 6 ماه بعد از انتخاب شدن توسط دولت کانادا

سوالات متداول مهاجرت به مانیتوبا از طریق برنامه استانی مانیتوبا

MPNP مانیتوبا چقدر زمان می برد؟

این برنامه معمولا حدود 6 ماه طول می کشد.

آیا می‌توانم برای MPNP بدون اکسپرس انتری اقدام کنم ؟

مهاجرت به استان مانیتوبا از طریق همه برنامه ها ممکن است.

آیا می‌توان به طور همزمان برای چند برنامه اقدام کرد؟

خیر، امکان اقدام همزمان برای بیشتر از یک برنامه ممکن نیست.

اگر از یکی دیگر از استان های کانادا فارغ التحصیل شده باشیم، آیا می توانیم برای برنامه آموزش بین المللی اقدام کنیم؟

خیر، امکان اقدام برای این برنامه وجود ندارد شما ممکن است بتوانید برای اسکیل ورکر مانیتوبا اقدام کنید.

وضعیت اشتغال در استان مانیتوبا به چه صورت است؟

استان مانیتوبا دارای بازار کار قوی  و پایداری است. این استان از تاجران، کارگران ماهر، متخصصان و … استقبال می کند. اما طبق آمار میزان بیکاری در این استان 7.3 درصد برآورد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *