ویزای خود اشتغالی کانادا، نقشه راه هنرمندان و ورزشکاران برای مهاجرت به کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا چیست؟

ویزای خود اشتغالی کانادا (Canada self-employment visa) این امکان را فراهم کرده است که افراد بتوانند بدون داشتن کارفرما به عنوان نیروی کار خارجی شغل خود را داشته باشند و به فعالیت تجاری در کانادا کمک کنند.
دولت کانادا این شرایط ویژه را برای نیروی کار خارجی قرار داده که بتواند با توجه به سابقه کاری و تخصص خود برای امرار معاش، کسب و کار خود را راه‌اندازی کند. در واقع سابقه خود اشتغالی و تمایل برای خود اشتغالی رمز اقامت دائم در این برنامه مهاجرتی کانادا است.
در این برنامه افراد واجد شرایط می‌توانند با توجه به مهارت و علاقه خود در زمینه های شغلی مشخص شده به عنوان خوداشتغالی در کانادا اقامت دائم دریافت کنند.

ویزای خود اشتغالی کانادا

مهاجرت از طریق خود اشتغالی کانادا مناسب چه کسانی است؟

اگر هنرمند یا ورزشکار هستید و یا در این حوزه‌ها تجربه کاری دارید ویزای خود اشتغالی کانادا مسیر رسیدن شما به اخذ اقامت دائم این کشور است. فقط کافیست آفیسر مهاجرت را قانع کنید که توانایی راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید. با ارائه پلن کسب و کار خود و اثبات تمایل خود اشتغالی در کانادا مسیر اخذ اقامت دائم شما هموار خواهد شد.
1

ویزای خود اشتغالی هنرمندان کانادا

Self-Employed Persons Program برای هنرمندانی است که در زمینه کاری خود حداقل یک یا دو سال به صورت خوداشتغالی یا یک یا دو سال در سطح بین‌الملل کار کرده‌اند. این سابقه کاری باید در 5 سال اخیر و قبل از ثبت درخواست باشد. این ویزا این امکان را فراهم می‌کند تا کسب و کار هنری خود را در کشور کانادا راه‌اندازی کنید. شرایط اخذ این ویزا به جز سابقه کاری شامل خوداشتغال ماندن در کانادا، کسب امتیاز کافی، داشتن تمکن مالی، داشتن عدم سوءپیشینه و گواهی سلامت پزشکی است. در این برنامه تجربه کاری، تحصیلات مرتبط، سن، مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه و انطباق‌پذیری فاکتورهایی است که براساس آنها امتیاز داده می‌شود. مدارک لازم جهت شرکت در این برنامه شامل مدارک هویتی، عکس پاسپورتی، فرم‌های مربوط به برنامه، مدارک کسب و کار، مدارک مربوط به حرفه و تخصص و رسید پرداخت در اپلیکیشن فی است. با توجه به اعلام سایت مهاجرت بررسی مدارک در این برنامه تا 50 ماه هم زمان نیاز دارد اما امکان تغییر این مدت زمان وجود دارد.

مواد

هزینه به دلار کانادا
اپلیکیشن فی بدون هزینه حق اقامت دائم

1 هزار و 625 دلار کانادا

اپلیکیشن فی

2 هزار و 140 دلار کانادا

همراهی همسر بدون هزینه حق اقامت دائم

850 دلار کانادا

همراهی همسر

1 هزار و 36 دلار کانادا

همراهی فرزند وابسته

230 دلار کانادا

بیومتریک برای دو نفر

17 دلار کانادا

بیومتریک

85 دلار کانادا

نکته: هزینه گواهی عدم سوءپیشینه و سلامت پزشکی نیز در طول بررسی مدارک باید پرداخت شود. آزمایش‌های پزشکی برای بزرگسالان 450 دلار کانادا و برای کودکان 250 دلار کانادا است. 100 دلار کانادا نیز برای گواهی عدم سوءپیشینه دریافت خواهد شد.

در این برنامه فرد باید دو نوع تمکن مالی ارائه دهد، با توجه به کسب و کار مورد نظر باید تمکن مالی به دولت کانادا ارائه کنید که نشان میدهد توانایی ایجاد کسب وکار خود را دارید و از سوی دیگر برای یک سال زندگی در کانادا باید حداقل 27 هزار دلار کانادا تمکن مالی داشته باشید.
مراحل اقدام برای ثبت نام در برنامه مهاجرت خوداشتغالی هنرمندان:

  • ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن آنلاین اقامت دائم
  • پرکردن فرم‌ها و امضای آنها
  • پرداخت در اپلیکیشن فی
  • برگزاری رسید پرداخت اپلیکیشن فی
  • بارگزاری تمامی مدارک لازم
  • امضا دیجیتال درخواست
  • ثبت و ارسال درخواست
2

ویزای خود اشتغالی ورزشکاران کانادا

این ویزا برای ورزشکارانی است که در زمینه کاری خود حداقل یک یا دو سال به صورت خوداشتغالی یا یک یا دو سال در سطح بین‌الملل کار کرده‌اند و این سابقه کاری باید در 5 سال اخیر و قبل از ثبت درخواست باشد. داور ورزشی، مربیان ورزشی، ورزشکاران و مدیران ورزشی می‌توانند با ارائه مدارک لازم جهت شرکت در برنامه خوداشتغالی کانادا برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

انواع برنامه‌های خود اشتغالی کانادا

دولت کانادا برنامه مهاجرت خوداشتغالی را به 2 دسته تقسیم کرده است. هر کدام با توجه به فاکتورهای تعیین شده امتیازهای متفاوتی جهت حضور در برنامه نیاز دارند. پس با توجه به شرایط خود میتوانید با بررسی دقیق برنامه های خوداشتغالی کانادا برای اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

1

برنامه خود اشتغالی فدرال

برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا یا Self-employed Persons برنامه‌ای برای مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران به کشور کانادا به جز استان کبک است. برنامه خود اشتغالی استان کبک مجزا از برنامه فدرال است. افراد برای واجد شرایط بودن و شرکت در این برنامه باید حداقل 2 سال در 5 سال اخیر سابقه خوداشتغالی و یا سابقه کار بین‌المللی در حوزه هنر یا ورزش داشته باشند. هنرمندان و ورزشکاران باید ثابت کنند که از طریق کسب و کار خوداشتغالی خود توانسته‌اند کسب درآمد کنند و تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده خود را بعد از ورود به کانادا دارند و افراد باید امتیاز لازم را از فاکتوهای مشخص شده دریافت کنند. حداقل امتیاز لازم برای این برنامه 35 است.
فاکتورها

امتیاز

سن

10

تحصیلات

25

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه

24

تجربه خود اشتغالی

35

انطباق پذیری

6

کل امتیاز

100

این برنامه برای هنرمندان با توجه به طبقه بندی مشاغل ملی کانادا شامل مشاغلی همچون نقاشی، مجسمه‌سازی، هنرهای بصری، صنایع دستی، پارچه و بافندگی و جواهر سازی می‌شود. این مشاغل باید حتما سبب کسب دستمزد شده باشند در غیر این صورت قابل قبول نخواهند بود.
مهارت هنری فرد باید در یک از سطوح 0، 1، 2 یا 3 قرار داشته باشد. مدرک زبان برای هنرمندان باید حداقل CLB 7 باشد، تحصیلات فرد باید دبیرستان و بالاتر باشد واگر مدارک تحصیلی شما خارج از کانادا اخذ شده باید ECA ارائه دهید.
مدرک زبان، پاسپورت، تصاویر دیجیتالی برای تائید هویت، مدارک شغلی، نامه جاب آفر در صورت وجود، نامه پذیرش استانی درصورت وجود، ریزنمرات و مدرک تحصیلی، مدارک مربوط به تمکن مالی، گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک معاینات پزشکی مدارک لازم جهت ثبت نام در این برنامه است.

مواد

هزینه به دلار کانادا
اپلیکیشن فی بدون هزینه‌ی حق اقامت دائم

850 دلار کانادا

اپلیکیشن فی با هزینه‌ی حق اقامت دائم

1هزار و 365 دلار کانادا

همراهی همسر بدون هزینه‌ی حق اقامت دائم

850 دلار کانادا

همراهی همسر با هزینه‌ی حق اقامت دائم

1 هزار و 365 دلار کانادا

همراهی فرزند/ برای هر فرزند

230 دلار کانادا

تمکن مالی برای حضور در این برنامه:
تعداد افراد خانواده تمکن مالی به دلار کانادا
1

13 هزار و 757 دلار کانادا

2

17 هزار و 127 دلار کانادا

3

21 هزار و 55 دلار کانادا

4

25 هزار و 564 دلار کانادا

5

28 هزار و 994 دلار کانادا

6

32 هزار و 700 دلار کانادا

7

36 هزار و 407 دلار کانادا

به ازای هر فرد اضافه

3 هزار و 706 دلار کانادا

در زیر مراحل گام به گام ویزای خوداشتغالی آمده است:

  • جمع آوری مدارک مورد نیاز: بعد از اینکه شرایط و امتیازات لازم را کسب نمودید، مدارک را بر اساس چک لیست شماره IMM5784 تهیه نمایید.
  • تکمیل فرم های درخواست مهاجرتی مورد نیاز: همه فرم های درخواست مهاجرتی مورد نیاز که در چک لیست ذکر شده است را با جزییات و اطلاعات دقیق تکمیل کنید.
  • پرداخت هزینه های درخواست
  • ارسال درخواست به صورت آنلاین.
  • انجام بیومتریک ویزا
  • درخواست انجام مدیکال توسط اعضای خانواده و بررسی پرونده
  • بررسی نهایی و صدور ویزا پس از تایید
2

برنامه خوداشتغالی کبک

برای حضور در این برنامه باید توانایی مالی راه اندازی کسب و کار خود را در استان کبک داشته باشید و راندمان کار شما برای کبک سودآور باشد. این شیوه مهاجرت شرایط خاص خود را دارد.

  • داشتن 100 هزار دلار دارایی
  • قصد سکونت در استان کبک
  • دو سال سابقه کاری در شغل مورد نظر
  • واریز سپرده خوداشتغالی در موسسه‌ای در شهر مورد نظر
  • اخذ گواهی آموزش ارزش‌های کبک
  • کسب امتیاز لازم؛ متقاضی تنها باید 60 امتیاز از 107 امتیاز کل و متقاضی همراه همسر 70 امتیاز از 120 امتیاز کل را کسب کند.
  • اخذ حق قانونی راه‌اندازی کسب وکار در کبک
  • حداقل 18 سال سن

بیشتر بخوانید: برنامه کارآفرینی کبک

3

برنامه خود اشتغالی برای افراد خوداشتغال

این برنامه برای افرادی که توانایی خوداشتغالی دارند فرصت کاملا مناسبی است. فردی که به عنوان نیروی کار 2 سال سابقه خوداشتغالی در حوزه‌های هنری و ورزشی داشته باشد می‌تواند از این برنامه استفاده کند. در این برنامه سابقه خوداشتغالی، تمایل به خود اشتغال بودن در کانادا و کمک به فعالیت تجاری در حوزه‌های مشخص شده نکات مهم قبولی در این برنامه است.

مزایای مهاجرت خود اشتغالی به کانادا

برنامه مهاجرت خوداشتغالی کانادا نسبت به دیگر برنامه‌ها مزایایی دارد.
عدم نیاز به سرمایه گذاری
عدم نیاز به جاب آفر
راه‌اندازی کسب و کار بعد از ورود به کانادا
زمان بررسی کوتاه مدت
اخذ اقامت دائم بعداز تایید درخواست

راه‌اندازی کسب و کار دلخواه در کانادا

مراحل اقدام برای ویزای خوداشتغالی کانادا توسط شرکت مهاجرتی صفامهر

برای آنکه بهترین شرایط را در برنامه خود اشتغالی کانادا داشته باشید تمامی اقدامات و مراحل لازم را به شرکت مهاجرتی صفامهر بسپارید. هنرمندان و ورزشکاران می‌توانند با اطمینان کامل امور وکالتی خود را به مجموعه مهاجرتی صفامهر سپرده و از این فرصت مهاجرت بهترین استفاده کنند.

اقدام برای ویزای خود اشتغالی کانادا توسط شرکت مهاجرتی صفامهر

دکتر علی‌رضا صفامهر با چندین سال تجربه در امور مهاجرت به کانادا، بهترین فرصت‌ها را برای مهاجرت شما انتخاب و بهترین شرایط را ایجاد می‌کند. برای اقدام به مهاجرت تجربه و تسلط بر تمام شرایط سازمان مهاجرت کانادا الزامی است که دکتر صفامهر به دلیل اینکه عضو رسمی سازمان رسمی مشاوران مهاجرت کانادا است تمام مراحل مهاجرت شما را مدیریت و بهترین راه را برای شما انتخاب می‌کند.
شرکت مهاجرتی صفامهر تمام اقدامات لازم برای اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا را در بهترین زمان و با بهترین مشاوران انجام می‌دهند. با اطمینان و اعتماد کامل به عنوان هنرمند یا ورزشکار حرفه‌ای امور مهاجرتی خود را به متخصصان و مشاوران شرکت مهاجرتی صفامهر محول کنید این مجموعه از اقدامات اولیه تا اخذ اقامت دائم کانادا در کنار شما خواهند بود.

1

بررسی واجد شرایط بودن برای ویزا خوداشتغالی کانادا

برای بررسی واجد شرایط بودن و دریافت ویزا خوداشتغالی کانادا در سایت اداره مهاجرت کانادا شرایط خود را بر اساس یک پرسش‌نامه آنلاین بررسی کنید. اگر واجد شرایط بودید پکیج ثبت نام برای شما ایمیل خواهد شد.
2

تکمیل فرم های مورد نیاز و ارسال آنها

پس از دریافت پکیج ثبت نام تمام فرم‌های لازم به همراه راهنمای پرکردن آنها برای شما ارسال شده است. همه فرم‌ها را تکمیل کنید و به همراه کلیه مدارک درخواستی و فیش هزینه‌های پرداختی اعلام شده را به یک از روش‌هایی که در پکیج اعلام شده است ارسال کنید.

3

انجام بایومتریک

تمام متقاضیان 14 تا 79 سال باید اثر انگشت و عکس پرسنلی را که جزء اطلاعات بیومتریک است را به صورت فایل ارسال کنند.
4

دریافت ویزا

بعد از بررسی مدارک و قبولی شما ویزا را دریافت می‌کنید و بعد از سفر به کانادا باید مدارکی همچون پاسپورت، مدارک سفر، ویزای اقامت دائم معتبر، تاییدیه اقامت دائم و مدارک تمکن مالی را همراه داشته باشد چراکه یک افسر از آژانس خدمات مرزی کانادا منتظر شما خواهد بود.
افسر وظیفه دارد تا سوالاتی در خصوص ارزیابی و واجد شرایط بودن شما برای اخذ ویزای خوداشتغالی کانادا را مطرح کند و شما باید به طور دقیق پاسخگو باشد در صورت مغایرت یا پاسخ های ناقص اجازه ورود به کشور کانادا به شما داده نخواهد شد.

لیست مشاغل خود اشتغالی کانادا

دولت کانادا برای این برنامه مهاجرت لیست مشاغل قابل قبول برای شرکت و حضور در برنامه را اعلام کرده است. افراد برای اقدام جهت شرکت در برنامه باید شغل مورد نظر خود را با لیست اعلامی تطبیق دهند.
لیست مشاغل خود اشتغالی کانادا
1

لیست مشاغل هنرمندان در برنامه خوداشتغالی کانادا

هنرمندانی که تمایل به شرکت در برنامه مهاجرتی خوداشتغالی کانادا دارند باید مهارت کافی در یکی از مشاغل اعلام شده در لیست را داشته باشند. لیست مشاغل قابل قبول به شرح زیر است:

لیست مشاغل

کد

نوازنده

51122

خواننده 51122
بازیگر 53121

کمدین

53121

تهیه کننده

51120

کارگردان

51120

نقاش

53122

مجسمه‌ساز 53122
هنرمندان تجسمی 53122
مترجم 51114
اصطلاح‌شناس

51114

روزنامه‌نگار 51113
خبرنگار 51113
ویراستا 51110
نویسنده 51111
بایگانی 52100

عکاس

53110
مشاغل موزه 53100
گالری‌های هنری 53100
فیلمبردار 52110
هنرهای گرافیکی 52111
صدابردار 52113
تصویربردار 52113
طراحان صحنه 53123
طراحان مد 53123
صنایع دستی 53124
کتابدار 51100
رهبر ارکستر 51121
2

لیست مشاغل ورزشی خود اشتغالی کانادا

با اعلام سازمان مهاجرت کانادا لیست مشاغل ورزشی قابل قبول به شرح زیر است:

لیست مشاغل

کد

داور ورزشی 53202

مربی ورزشی

53201

ورزشکاران

53200

مدیران ورزشی

53202

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

با توجه به اعلام سازمان مهاجرت کانادا افرادی که دارای شرایط زیر باشند می‌توانند در برنامه مهاجرت خوداشتغالی این کشور شرکت کنند.
داشتن 2 سال سابقه کاری در 5 سال گذشته
ارائه کامل مدارک مورد نیاز
تطبیق مهارت با مشاغل اعلام شده
کسب حداقل 35 امتیاز از فاکتورهای اعلام شده
داشتن تمکن مالی برای ایجاد کسب و کار و یک سال اول زندگی در کانادا
گذراندن معاینات پزشکی و دریافت گواهی سلامت
داشتن گواهی عدم سوءپیشینه
شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

مدارک مورد نیاز در برنامه خوداشتغالی کانادا

مدارک اعلام شده و مورد نیاز برای شرکت در برنامه خوداشتغالی کانادا از سوی اداره مهاجرت را باید با فرم‌های اعلامی پر شده و امضا شده ارسال کرد. مدارک به شرح زیر است:
مدارک شناسایی شامل پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج
عکس پرسنلی
مدارک تحصیلی
آزمون زبان خارجی
گواهی معیار انطباق پذیری
تمکن مالی
سوابق کاری
تست سلامت
گواهی مهارت
مدارک شناسایی فرزند
دعوت‌نامه(در صورت وجود)
مدارک مورد نیاز در برنامه خوداشتغالی کانادا

هزینه دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا

برای بررسی پرونده باید هزینه هایی را پرداخت کرد و فیش واریزی تمام هزینه های اعلام شده باید با مدارک ارسال شود. هزینه های اعلام شده برای بررسی پرونده به شرح زیر است.

موارد

هزینه به دلار

متقاضی

2 هزار و 140 دلار کانادا

همسر

1 هزار و 36 دلار کانادا

فرزند

230 دلار کانادا

بیومتریک

85 دلار کانادا

تذکر: میزان هزینه بیومتریک برای هر فرد 85 دلار کانادا است.

جدول امتیازبندی مهاجرت خوداشتغالی کانادا

هنرمندان و ورزشکاران متقاضی برای شرکت در برنامه مهاجرتی خوداشتغالی کانادا باید از فاکتورهای لازم امتیاز کافی را دریافت کنند، حداقل امتیاز مورد نیاز 35 است.

فاکتور

امتیاز

سوابق کاری

35

سن

10

تحصیلات

25

زبان

24

انطباق پذیری

6

مجموع امتیازات

100

1

امتیاز سن در برنامه خوداشتغالی کانادا

سن یکی دیگر از شرایط حضور و شرکت در برنامه خوداشتغالی کانادا است که براساس توانایی کار مشخص شده است. امتیازات مشخص شده برای هر رده سنی به شرح زیر است.

سن

امتیاز

16 و کمتر از آن

0

17

2

18

4

19

6

20

8

21 تا 49

10

50

8

51 6
52

4

53

2

54 به بالا

0

2

امتیاز تحصیلات در برنامه خود اشتغالی کانادا

میزان تحصیلات و مدارک تحصیلی ارائه شده با توجه به امتیازات اعلام شده توسط دولت کانادا بررسی و امتیاز دهی می‌شوند. امتیازات بخش تحصیلی به شرح زیر است.
مدرک تحصیلی

امتیاز

دبیرستان

5

داشتن دیپلم به مدت یک سال یا مدرک آموزش به مدت 12 سال

12

دیپلم به مدت یک سال، گواهینامه تجارت یا مدرک آموزشی و یا معادل آن

15

دیپلم به مدت دو سال، گواهینامه تجارت یا داشتن مدرک آموزش یا معادل آن

20

دیپلم به مدت سه سال، گواهینامه تجارت یا داشتن مدرک آموزش یا معادل آن

22

مدرک کارشناسی یک ساله یا معادل آن

15

مدرک کارشناسی به مدت دو سال یا بیشتر یا معادل آن

20

دو یا چند مدرک کارشناسی

22

دکترا یا فوق لیسانس

25

3

امتیاز سابقه کار در ویزای خوداشتغالی کانادا

امتیاز سابقه کاری هنرمندان و ورزشکاران برای شرکت در برنامه خوداشتغالی کانادا حداکثر 35 امتیاز است.
4

میزان امتیاز مدرک زبان در مهاجرت خود اشتغالی به کانادا

امتیاز مدرک زبان برای افراد متقاضی این برنامه حداکثر 24 امتیاز برای مهارت در یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه است.
5

امتیاز سازگاری در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

امتیاز انطباق پذیری یا سازگاری فقط 6 امتیاز است و متقاضی برای دریافت آن باید فاکتورهای زیر را داشته باشد.

  1. سطح تحصیلات همسر: اگر همسر یا همراه مدرک تحصیلی دیپلم یا کمتر از آن داشته باشد امتیاز آن صفر است، داشتن مدرک دانشگاهی یا کارآموزی یا 14 سال تحصیل تمام وقت 4 امتیاز و داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری و یا 17 سال تحصیل تمام وقت 5 امتیاز دارد.
  2. تجربه کار کانادایی خود و همسر: اگر متقاضی، همسر یا همراه او سابقه کاری یک سال تمام وقت در کانادا را داشته باشد 5 امتیاز دارد.
  3. سابقه تحصیل کانادایی متقاضی و همسر: اگر متقاضی، همسر یا همراه وی بعد از سن 17 سالگی حداقل به مدت دو سال در یکی از موسسسات تحصیلی کانادا برنامه تحصیلی را به پایان رسانده باشد 5 امتیاز خواهند داشت.
  4. داشتن بستگان در کانادا: اگر متقاضی،همسر یا همراه وی یکی از بستگان او همچون پدربزرگ، مادربزرگ، والدین، فرزند والدین، خواهر و برادر، عمه یا عمو و خواهرزاده و برادرزاده مقیم کانادا باشد 5 امتیاز خواهند داشت.

سوالات متداول در ویزای خود اشتغالی هنرمندان و ورزشکاران

میزان امتیاز برای تایید در این برنامه چقدر است؟

باید از 100 امتیاز کل حداقل 35 امتیاز را کسب کنید.

حضور در برنامه بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

خیر، باید در مهارت زبان امتیاز لازم را کسب کنید.

میزان حقوق هنرمندان در کانادا چقدر است؟

میانگین دستمزد هنرمندان در کانادا به صورت تقریبی ساعتی 21 دلار است.

برای اثبات تمایل به خوداشتغالی در کانادا چه باید کرد؟

می‌توانید با ارائه یک طرح کسب و کار یا بیزینس پلن قوی این تمایل را ثابت کنید برای اینکار حتما با وکیل مهاجرت خود مشورت کنید.

مدت زمان بررسی و پاسخ به هر پرونده چقد راست؟

سفارت کانادا در حال حاضر برای هر پرونده و پاسخ آن حدود 54 ماه زمان صرف می‌کند.

آیا در این برنامه به سرمایه‌گذاری نیاز است؟

در برنامه خوداشتغالی فدرال نیازی به سرمایه گذاری نیست اما در برنامه خوداشتغالی کبک حداقل 100 هزار دلار سرمایه گذاری نیاز است.

امتیاز مدرک زبان برای این برنامه چه میزان است؟

24 امتیاز برای مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *