کارآفرینی در انتاریو کانادا

معرفی برنامه کارآفرینی در انتاریو

برنامه کارآفرینی انتاریو کانادا یکی از راه ‌های موثر برای اخذ اقامت دائم در کانادا است. این برنامه، جزء زیرمجموعه نامزدهای استانی محسوب می‌شود و به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای متقاضیان مهاجرت به کانادا محسوب می‌گردد. افراد واجد شرایط، پس از پیشرفت در مراحل قانونی مربوطه، می‌توانند با دریافت مجوز اقامت دائم، از فرصت‌های اقتصادی منحصر به فرد این کشور بهره‌مند شوند. در انتها شرایط و ویژگی ‌های ویزای کارآفرینی انتاریو کانادا به تفصیل آورده شده است.

معرفی برنامه کارآفرینی در انتاریو

شرایط برنامه کارآفرینی انتاریو جدول

پارامترها توضیحات
سابقه شغلی حداقل 24 ماه به عنوان مالک بیزینس یا مدیر ارشد کسب و کار
دارایی شخصی داخل منطقه تورنتو بزرگ 800 هزار دلار کانادا و خارج از منطقه تورنتوی بزرگ 400 هزار دلار کانادا
سطح تحصیلات حداقل مدرک دیپلم
بیزینس پلن (طرح کسب و کار) ارائه یک طرح جهت اجرا و راه اندازی یک کسب و کار جدید و یا خرید بیزینسی که از قبل در استان وجود داشته است.
درصد سهام مالکیت حداقل یک سوم کسب و کار 33 درصد سهام
مقدار مبلغ سرمایه گذاری 600 هزار دلار کانادا در GTA و 200 هزار دلار کانادا خارج از GTA
اشتغال زایی ایجاد حداقل دو موقعیت شغلی تمام وقت برای یک شهروند کانادایی و یک فرد مقیم کانادا در منطقه تورنتو بزرگ، حداقل یک موقعیت شغلی فول تایم برای یک شهروند یا مقیم کانادا خارج از GTA
سفر تحقیقی الزامی در صورتی که تمایل برای خرید یکی از بیزنس های موجود دارید و یا یک بیزینسی را خریداری نموده اید باید طی 12 ماه گذشته حداقل 12 بار به انتاریو سفرر کرده باشید.
زبان کسب حداقل نمره CLB 4 در زبان انگلیسی یا فرانسوی
حداقل امتیاز برای ثبت نام مجموعا 200 امتیاز سرمایه انسانی 80 امتیاز، سرمایه گذاری 46 امتیاز و...
مصاحبه الزامی
ددلاین نهایی تا ارسال گزارش 18 ماه بعد از صدور مجوز کار
هزینه ثبت نام این برنامه رایگان و هزینه ثبت پرونده درخواست ویزای کارآفرینی 3500 دلار کانادا

کارآفرینی انتاریو

برنامه کارآفرینی انتاریو کانادا به افراد متقاضی راه‌اندازی یا خرید کسب ‌و کار این امکان را می‌دهد تا با کسب امتیاز لازم از سیستم مهاجرتی این استان، به طور آزادانه در انتاریو زندگی کرده، اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند و به اهداف مالی و تجاری خود دست پیدا کنند. استان انتاریو در جنوب شرق کشور کانادا واقع شده و با استان‌ های کبک و مانیتوبا همسایه است. این استان به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان کانادا شناخته می‌شود و پایتخت و مهم‌ترین شهر کشور را در بر می‌گیرد.
علاوه‌بر تورنتو که پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است و اتاوا که پایتخت کانادا می‌باشد، شهرهای دیگری مانند همیلتون، کیچنر، واترلو، لندن، وینزور و کینگستون نیز در این استان واقع شده‌اند. از بزرگ‎ترین نیروگاه‌های هسته‌ای دنیا و طبیعت غنی آن گرفته تا تولیدات کشاورزی و مراکز اقتصادی و تجاریِ مهم جهان در این شهرها قرار گرفته و بر رونق برنامه کارآفرینی انتاریو کانادا افزوده‌اند.


استان انتاریو به عنوان قطب اقتصادی کشور کانادا شناخته می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از کل صادرات تولیدی ملی در سال 2004 به این استان تعلق داشته است. تمهیدات اقتصادی دقیق و کارآمد موجب شده تا این فعالیت‌ها به دلیل جذابیت‌های اقتصادی آن، مورد توجه ایالت میشیگان آمریکا قرار بگیرد و به بزرگترین شریک تجاری انتاریو تبدیل شود. روابط اقتصادی این استان با قدرت ‌های بزرگ جهان، فرصت‌ها و چشم‌اندازهای جذاب و وسوسه‌انگیزی را برای متقاضیان برنامه کارآفرینی انتاریو کانادا فراهم کرده است.

استقرار شرکت‌های بزرگ کانادایی یا نمایندگی‌های کمپانی‌های معتبر جهانی در این منطقه، استان انتاریو را به یک گزینه مناسب برای اقامت و راه‌اندازی کسب‌وکار تبدیل کرده است. متقاضیان مهاجرت به کانادا که به دنبال پیاده‌سازی ایده‌های نوین و ابتکار در حوزه تجارت هستند، می‌توانند با بهره‌مندی از فرصت‌های منحصر به فرد این استان و دریافت مجوز اقامت دائم کانادا، آرزوهای خود را تحقق ببخشند.

 

برنامه کارآفرینی انتاریو کانادا، با نام رسمی The Ontario Entrepreneur Stream یا OES، یکی از برنامه‌های مهاجرتی زیرمجموعه برنامه نامزدهای استانی (OINP) محسوب می‌شود که در سال 2015 معرفی و اجرا شده است. این برنامه به افراد واجد شرایط امکان می‌دهد که با ارائه مدارک لازم، به عنوان یک کارآفرین (و با حداکثر یک شریک تجاری خارجی) همراه با خانواده خود در کانادا زندگی کنند و به فعالیت‌های تجاری بپردازند.

برنامه کارآفرینی انتاریو در واقع به عنوان یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود که متقاضیانی که تمام شرایط سرمایه‌گذاری و شغلی مورد نیاز را دارا باشند و در طول دوره فعالیت خود قوانین استانی و فدرال را نادیده نگیرند و تخطی نکنند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را اخذ و در نهایت برای شهروندی درخواست دهند.


برای ارسال طرح کسب ‌و کار به همراه سرمایه مورد نیاز به سازمان مهاجرت، امور پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، در مرحله اول طرح مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله دوم دولت فدرال شایستگی طرح کسب ‌و کار و شرایط شخصی متقاضیان مهاجرت به کانادا را ارزیابی کرده و در صورت پذیرش، مجوز فعالیت را صادر می‌نماید.

مهاجرت کارآفرینی به انتاریو

برخی از برنامه‌ های مهاجرت به کانادا، که در سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شوند و بر اساس امتیازات کسب ‌شده از سیستم امتیازدهی آنها، از متقاضیان خواسته‌اند تا شرایط خود را در این سیستم انتخاب نمایند. اما در برنامه کارآفرینی انتاریو متقاضیان، نیازی به ایجاد پروفایل کاربری در سیستم اکسپرس اینتری ندارند. برای بررسی شانس خود، متقاضیان باید به سایت رسمی سازمان مهاجرت و شهروندی مراجعه کرده و در بخش ثبت درخواست علاقه مندی expression of interest یا همان EOI، پروفایل خود را ایجاد نمایند.


پیشنهاد ما این است که قبل از شروع فرآیند ثبت نام در سیستم ابراز علاقمندی (EOI) آنلاین، شرایط مورد نیاز برای این روش مهاجرتی را به دقت مطالعه نموده و از خدمات مشاوران ما با تجربه بهره‌مند شوید.

مهاجرت کارآفرینی به انتاریو
مزایای کارآفرینی انتاریو

مزایای کارآفرینی انتاریو

  • کانادا دارای اقتصاد با ثبات و در حال رشد است و هچنین امکان دسترسی به بازارهای جهانی موجود است.
  • کسب و کار شما در مدت کوتاهی امکان توسعه و رشد پیدا خواهد کرد.
  • بیزینس شما تحت حمایت مالی و پشتیبانی دولت کانادا و استان انتاریو قرار می گیرد.
  • در این برنامه، شما الزامی به ارائه نمره بالای زبان ندارید. ارائه آیلتس جنرال 4 یا معادل CLB آن کافی است.
  • لازم نیست تحصیلات سطح بالا و دانشگاهی داشته باشید. در این برنامه امکان اقدام با مدرک دیپلم هم برای متقاضیان وجود دارد.
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا برای متقاضی برنامه کارآفرینی و اعضای خانواده‌ وی شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال و یا شریک تجاری متقاضی موجود است.
مزایای کارآفرینی انتاریو

آیا همه مشاغل در مهاجرت کارآفرینی انتاریو قابل قبول هستند؟

استان انتاریو، درخواست‌ های مرتبط با کسب و کارهایی که شرایط لازم برای کارآفرینی در این استان را ندارند، رد می‌نماید. لیست این کسب و کارها به شرح زیر می‌باشد.

بیزینس های که صلاحیت لازم برای کارآفرینی در تورنتو بزرگ ندارند

فراینچایز یا فرانشیزها موجود در انتاریو، شامل سری جدید فرانشیزهای خارجی که در حال گسترش در این استان هستند، می‌شوند. در مدل فراینچایز ، افراد حق امتیاز یک شرکت معتبر را به دست می‌آورند و مجاز به تولید و به فروش رساندن محصولات یا خدمات آن شرکت می‌شوند و در عوض درصدی از فروش را به آن شرکت پرداخت می‌کنند.

  • پمپ‌ بنزین
  • بازیافت لاستیک خودرو
  • بازیافت آهن قراضه
  • بنگاه‌ های رهن
  • اقامتگاه‌ های ارائه دهنده خدمات
  • اقامت و صبحانه
  • شرکت‌ های هلدینگ
  • خدمات رختشویی
  • کارواش‌
  • کسب‌ و کارهای مرتبط با پرداخت وام‌ های روزانه
  • کسب‌ و کارهایی که قبلاً تحت
  • مالکیت یا مدیریت یکی از افراد

 

کسب‌ و کارهای مرتبط با پرداخت وام‌ های روزانه

کسب‌ و کارهایی که قبلاً تحت مالکیت یا مدیریت یکی از افراد منتخب فعلی یا سابق برنامه تجاری استان انتاریو بوده‌اند.

بیزینس های که صلاحیت لازم را خارج از منطقه تورنتو بزرگ ندارند

  • بازیافت لاستیک‌ خودرو
  • بازیافت آهن قراضه
  • بنگاه‌های رهن
  • هلدینگ‌ها
  • رخت‌شویی
  • کارواش

کسب و کارهای مرتبط با پرداخت وام‌ های روزانه و موارد مشابه

کسب و کارهایی که قبلاً تحت مالکیت یا مدیریت یکی از افراد منتخب فعلی یا سابق برنامه تجاری انتاریو بوده‌اند.

مراحل اقدام برای مهاجرت از طریق کارآفرینی انتاریو

در چارچوب برنامه کارآفرینی استان انتاریو، ابتدا ویزای کارآفرینی یا به عبارت دیگر، ویزای کار موقت دو ساله اخذ می‌شود و فرد مهاجر با این ویزا به کانادا وارد می‌شود. پس از ورود به کانادا، طبق نقشه کسب و کار مطرح شده، شخص باید فعالیت کاری خود را شروع یا گسترش داده و در مراحل بعدی، درخواست نامینیشن یا انتخاب استان مقصد خود را به دفتر دولت استانی ارسال نماید.
مهاجرت کارآفرینی به انتاریو
1

ثبت درخواست بیان علاقه مندی - Expression of Interest

اصطلاح EOI یا Expression of Interest به معنای یک درخواست نبوده، بلکه نشانگر اظهار تمایل افراد برای مشارکت در برنامه کارآفرینی استان انتاریو می‌باشد که معمولاً به صورت آنلاین یا از طریق ایمیل ارسال می‌شود. در این فرآیند، متقاضیان بر اساس اطلاعاتی که درباره سوابق و طرح کسب و کار خود در سیستم EOI ثبت می‌کنند، امتیاز کسب می‌کنند و وارد استخر قرعه‌کشی می‌شوند که به آن “Pool” گفته می‌شود. استان انتاریو به صورت دوره‌ای و بر اساس نیاز، از میان شرکت‌کنندگان در استخر، قرعه‌کشی را اجرا می‌کند که به آن “Draw” می‌گویند. برنامه کارآفرینی انتاریو بالاترین امتیاز را با حداکثر 200 امتیاز تعیین کرده و در هر دوره دراو، افرادی که امتیاز بیشتری نسبت به سایر شرکت‌کنندگان کسب کرده‌اند، دعوتنامه (ITA) برای ارسال درخواست دریافت می‌کنند.
2

دریافت دعوتنامه از دولت استانی انتاریو

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، با امتیاز بالا در قرعه‌کشی EOI برنده می‌شوید و دولت استانی به شما دعوتنامه ارسال می‌کند. این دعوتنامه در واقع مجوز ارسال درخواست برای برنامه کارآفرینی استان انتاریو است. از زمان دریافت دعوتنامه، شما 90 روز فرصت دارید تا برای برنامه کارآفرینی انتاریو درخواست کنید. اما پیش از این مرحله، شما باید یکی از ارائه‌دهندگان خدمات حرفه‌ای واجد شرایط یا Qualified Vendor را استخدام کنید تا میزان دارایی خالص و قانونی بودن منابع مالی شما را ارزیابی کند. لیست Qualified Vendors توسط OINP ارائه می‌شود و شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.


معمولاً 60 روز زمان می‌برد تا Qualified Vendor ارزیابی خود را انجام دهد. بنابراین پس از دریافت دعوتنامه، باید سریعاً درخواست کنید که بررسی اموال شما را انجام دهند. در پایانVendor گزارش ارزیابی را ارائه می‌دهد و این گزارش باید همراه با سایر مدارک لازم در زمان ارسال درخواست برنامه کارآفرینی انتاریو ارسال شود.
در صورتی که میزان دارایی شما کافی نباشد یا دارایی شما از راه غیرقانونی به دست آمده باشد، دعوتنامه شما باطل می‌شود و دیگر امکان ارسال درخواست برای این برنامه وجود ندارد.

3

اپلای درخواست برای اداره مهاجرت استانی انتاریو

ارسال درخواست برای OINP به شکل آنلاین انجام می‌شود و شما باید اپلیکیشن مربوط به آن را تکمیل و تمامی اطلاعاتی که در سیستم EOI ثبت کرده‌اید، با مدارک مورد نیاز ثبت کنید. در این مرحله، شما باید جزئیات بیشتری در مورد خود و بیزینس پلن خود در اپلیکیشن وارد کنید. اگر شریک تجاری دارید، او نیز باید یک اپلیکیشن جداگانه را تکمیل و ارسال کند.
4

مصاحبه حضوری

اگر اپلیکیشن شما توسط OINP تائید شود، شما ملزم به حضور در یک مصاحبه حضوری در دفتر انتاریو خواهید بود. در صورت داشتن شریک تجاری، او نیز باید در این مصاحبه شرکت کند. این مصاحبه به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح کسب و کار و سطح تجربیات گذشته شما اجرا می‌شود. حضور در این مصاحبه امری ضروری است و در صورت عدم حضور، درخواست شما رد خواهد شد.
5

امضای توافقنامه با دولت استان انتاریو

در صورتی که مصاحبه شما با موفقیت انجام شود و در نهایت درخواست شما تایید گردد، شما ملزم به امضاء توافقنامه اجرایی (Performance Agreement) با استان انتاریو خواهید بود. این توافقنامه حاوی تعهداتی است که برای اخذ اقامت دائم ضروری است. توافقنامه اجرایی برای هر متقاضی به صورت منحصر به فرد تنظیم می‌شود و محتوای آن بر اساس اطلاعات وارد شده در EOI، جزئیات طرح کسب و کار، و نتایج مصاحبه است.


همچنین، تمام تعهدات وظیفه‌هایی که شما ملزم به انجام آن‌ها هستید، در توافقنامه ذکر می‌شوند. پس از امضاء توافقنامه، OINP یک نامه تاییدیه یا “Letter of Confirmation” صادر می‌کند که عملاً یک نامه حمایت برای اقدام بعدی شما، یعنی درخواست ویزای کارآفرینی استان انتاریو، محسوب می‌شود. این ویزا از نوع موقت بوده و به مدت دو سال صادر می‌شود، همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد.

6

اپلای برای اداره مهاجرت فدرال و اخذ اقامت موقت کانادا

در این مرحله، شما باید تمام مدارک مورد نیاز، از جمله نامه حمایتی را جمع آوری و برای درخواست ویزای کار موقت خود، اقدام به ارسال مدارک به اداره مهاجرت فدرال کانادا کنید. در این مرحله، امکان اقدام همزمان برای همسر و فرزندان به عنوان همراه نیز وجود دارد. در صورتی که شما شریک تجاری دارید، او نیز باید یک اپلیکیشن جداگانه را تکمیل و هزینه مربوطه را پرداخت کند.
7

ورود به کانادا و تاسیس بیزینس در انتاریو

از زمان دریافت نامه تاییدیه از سوی استان، شما 12 ماه فرصت دارید تا ویزای کار خود را دریافت و به کانادا وارد شوید. در صورتی که نتوانید طی این مدت از تاریخ صدور نامه حمایتی استان وارد کانادا شوید، درخواست شما در OINP کنسل خواهد شد. پس از ورود به کانادا، شما موظف به اطلاع‌رسانی به OINP در طول 7 روز از ورود خود هستید و 20 ماه فرصت دارید تا طرح کسب و کار خود را اجرایی کنید. در این بازه زمانی، شما باید به تعهدات مندرج در توافقنامه اجرایی پایبند بوده و تعداد مشاغل مورد نیاز برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا را ایجاد نمایید. طی این مدت، آفیسرهای OINP ممکن است از کسب و کار شما بازدید انجام دهند.
8

اپلای جهت دریافت نامینیشن استانی

پس از راه‌اندازی کسب و کار، شما ملزم به ارائه گزارش عملکرد خود به OINP هستید که هر سه ماه یک بار باید این گزارش را ارسال نمایید. همچنین، بین 18 تا 20 ماه پس از ورود به کانادا، شما باید گزارش نهایی عملکرد و پیشرفت کسب و کار خود را ارائه دهید. برای درخواست گواهی انتخاب استانی یا همان نامینیشن استانی، شما باید گزارش نهایی عملکرد را به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر استانی انتاریو ارسال نمایید. اگر گزارش نهایی نشان دهد که شما به تمام تعهدات توافقنامه پایبند بوده‌اید و مدارک و شرایط لازم را دارا می‌باشید، استان شما را برای درخواست اقامت کانادا از طریق برنامه کارآفرینی تایید می‌کند.
9

اپلای برای اخذ اقامت دائم از دولت فدرال

پس از انتخاب شدن توسط استان انتاریو و دریافت گواهی نامینیشن استانی، 9 ماه فرصت دارید که درخواست اقامت کارآفرینی انتاریو خود را به اداره مهاجرت فدرال کانادا (IRCC) ارسال نمایید تا اجازه ورود به اقامت کارآفرینی انتاریو را دریافت نمایید.
شرایط کارآفرینی در انتاریو کانادا

شرایط کارآفرینی در انتاریو کانادا

برای اقدام از طریق برنامه کارآفرینی استان انتاریو که به اخذ ویزای ورک پرمیت دو ساله و پس از آن اقامت دائم کانادا منجر می‌شود، شرایط زیر الزامی است که در ادامه توضیح داده شده‌اند:
1

شرایط متقاضی برنامه کارآفرینی انتاریو

سوابق کاری

طی 60 ماه اخیر، شما باید حداقل 24 ماه به عنوان مالک یک کسب و کار یا مدیر ارشد یک شرکت را تجربه کرده باشید. در صورت داشتن تجربه به عنوان مالک و مدیر ارشد، در زمان ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی (EOI) باید تنها یکی از این دو را انتخاب کنید.

میزان دارایی خالص (Net Worth)

برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای واقع در منطقه تورنتوی بزرگ (GTA)، شما باید دارای حداقل 800000 دلار دارایی خالص باشید. برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای خارج از منطقه تورنتوی بزرگ، این میزان حداقل به 400000 دلار کاهش می‌یابد. برای کسب و کارهای مرتبط با حوزه ارتباطات دیجیتال یا فناوری اطلاعات و ارتباطات (صرف نظر از مکان)، نیاز به حداقل 400000 دلار دارایی خالص دارید.

میزان سرمایه‌گذاری شخصی (Personal Investment Funds)

برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای واقع در منطقه تورنتوی بزرگ، شما باید حداقل 600000 دلار سرمایه‌گذاری کنید. برای کسب و کارهای خارج از منطقه تورنتوی بزرگ، این میزان حداقل به 200000 دلار کاهش می‌یابد. برای کسب و کارهای مرتبط با حوزه ارتباطات دیجیتال یا فناوری اطلاعات و ارتباطات (صرف نظر از مکان)، نیاز به حداقل 200000 دلار سرمایه‌گذاری دارید.

مشارکت فعال

در مدیریت کسب و کار پیشنهادی، باید به صورت فعال در آن مشارکت داشته باشید.

حداقل سهمیه سهام

شما باید حداقل یک سوم از حق مالکیت سهام کسب و کار پیشنهادی را داشته باشید.

هدف سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری شما در کسب و کار پیشنهادی نباید با هدف کسب بهره، سود سهام یا سود سرمایه باشد.

ایجاد شغل

برای بیزینس‌های واقع در منطقه تورنتوی بزرگ، شما باید تعهد داشته باشید که حداقل دو شغل تمام وقت برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا ایجاد کنید. برای کسب و کارهای خارج از منطقه تورنتوی بزرگ یا کسب و کارهای مرتبط با حوزه ارتباطات دیجیتال یا فناوری اطلاعات و ارتباطات (صرف نظر از مکان)، باید حداقل یک شغل تمام وقت برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا ایجاد کنید.

سفر اکتشافی

در صورتی که نیاز به خرید بیزینس یا برنامه‌ریزی برای انجام این عمل دارید، باید حداقل یک بار در 12 ماه قبل از ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی (EOI) به انتاریو سفر اکتشافی داشته باشید و وضعیت کسب و کار در آن منطقه را بررسی کنید.
2

شرایط مورد نیاز کسب و کار در برنامه کارآفرینی انتاریو

کسب و کار پیشنهادی شما برای اینکه مشمول در طرح کارآفرینی انتاریو باشد باید شرایط کلی زیر را داشته باشد:

  • هدف اصلی از کسب و کار پیشنهادی باید کسب سود از درآمد فعال باشد، به این معنا که درآمد باید از فروش کالاها و یا ارائه خدمات حاصل شود. به عبارت دیگر، کسب سود از منابع درآمد غیرفعال (بدون فروش یا خدمات) موجب مشمولیت در برنامه کارآفرینی نخواهد شد.
  • کسب و کار پیشنهادی باید با الزامات قانونی، حقوقی و یا اخذ مجوزهای مورد نیاز از سوی دولت فدرال، دولت استانی و شهرداری مطابقت داشته باشد. این اطلاعات شامل قوانین کار انتاریو اعم از استانداردهای اشتغال، سلامت و امنیت، و قوانین روابط کار می‌شود.
  • کسب و کار پیشنهادی باید به عنوان یک کسب و کار دائمی در انتاریو محسوب شود؛ به این معنا که نباید به صورت فصلی یا پروژه‌ای فعالیت داشته باشد.
  •  کسب و کار پیشنهادی باید همیشه یک مکان فیزیکی را به صورت مستمر داشته باشد.
  • سرمایه‌گذاران شخص ثالث باید یکی از بانک‌های Schedule I یا Schedule II و یا یک Institutional Investor باشند.
3

شرایط مورد نیاز برای خرید یکی از کسب و کارهای انتاریو

در صورت تمایل به خرید کسب و کار در استان انتاریو، متقاضی باید اطمینان حاصل کند که کسب و کار مورد نظر به شرایط زیر مطابقت دارد:
کسب و کار موجود باید حداقل طی 60 ماه اخیر و پیش از خرید توسط متقاضی، تحت مالکیت یا مدیریت همان مالک یا گروهی از مالکان بوده و به صورت پیوسته فعالیت داشته باشد.
مدارک اثبات مالکیت، توافقنامه فروش یا نامه‌ای که نشان دهد متقاضی تمایل به خرید کسب و کار را دارد، الزامی است.
تمامی سهام کسب و کار موجود باید به صورت کامل از مالک یا مالکان قبلی به متقاضی، شریک تجاری او (در صورت وجود) یا سرمایه‌گذار شخص ثالث (در صورت وجود) منتقل گردد.
کسب و کار پیشنهادی نباید پیش‌تر تحت مالکیت یا مدیریت یکی از انتخاب‌شدگان فعلی یا پیشین طرح تجاری OINP قرار گرفته باشد.
متقاضی ملزم به حفظ تمامی مشاغل دائمی تمام وقت که در حال حاضر برای کارکنان وجود دارد، می‌باشد. علاوه بر این، در صورت واقع بودن کسب و کار در منطقه تورنتوی بزرگ، باید دو شغل دائمی تمام وقت جدید ایجاد کند و در صورت واقع بودن کسب و کار در منطقه خارج از تورنتوی بزرگ، یک شغل دائمی تمام وقت برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا ایجاد کند.
متقاضی باید سطح دستمزدها و شرایط اشتغال فعلی کارمندان را حفظ نماید.
طرح کسب و کار یا بیزینس پلن پیشنهادی باید نشان دهد که متقاضی قصد توسعه و رشد کسب و کار را دارد و حداقل ۱۰ درصد از مبلغ سرمایه‌گذاری را صرف بهبود یا توسعه بیزینس موجود در انتاریو می‌کند.

4

شرایط مورد نیاز برای نامینیشن انتاریو

برای انتخاب شدن از سوی استان و درخواست اقامت دائم کانادا، متقاضیان باید علاوه بر تأسیس کسب و کار (Start a business in Ontario) و اجرای تعهدات توافقنامه اجرایی با استان، شرایط زیر را نیز داشته باشند. دریافت گواهی انتخاب استانی به افراد این امکان را می‌دهد که درخواست اقامت دائم کانادا را ارسال کنند.

نمره زبان مورد نیاز

داشتن نمره زبان حداقل CLB 4 در زبان انگلیسی یا معادل آن در زبان فرانسوی الزامی است.

شرایط اقامتی

حداقل 75 درصد از مدت زمانی که در حال راه‌اندازی کسب و کار خود در انتاریو هستید، یعنی مدت 9 ماه، باید در این استان حضور فیزیکی داشته باشید.

مدیریت فعال

در فعالیت‌های مدیریتی مربوط به کسب و کار خود، مشارکت فعال و روزانه الزامی است.

هزینه ویزای کارآفرینی انتاریو کانادا

برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری انتاریو، علاوه بر هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک و ارزیابی تحصیلات، هزینه‌های دیگری نیز لازم است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود.

جدول هزینه بررسی پرونده کارآفرینی در استان و اداره مهاجرت فدرال کانادا

درخواست هزینه
بررسی پرونده برنامه کارآفرینی انتاریو OINP 3500 دلار کانادا
بررسی ورک پرمیت متقاضی اصلی در IRCC 255 دلار کانادا
بررسی ورک پرمیت همسر متقاضی در IRCC 255 دلار کانادا
بررسی درخواست ویزای توریستی فرزندان متقاضی 0 دلار کانادا

هزینه انگشت نگاری

درخواست هزینه
بایومتریک یا انگشت نگاری 85 دلار کانادا به ازای هر نفر
انگشت نگاری اعضای خانواده 170 دلار کانادا

هزینه بررسی پرونده جهت دریافت اقامت دائم

درخواست هزینه
بررسی درخواست اقامت دائم متقاضی اصلی 1365 دلار کانادا
بررسی درخواست اقامت دائم همسر متقاضی اصلی 1365 دلار کانادا
بررسی درخواست اقامت دائم هر کدام از فرزندان متقاضی اصلی 230 دلار

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کارآفرینی انتاریو کانادا

اسناد مورد نیاز برای نشان دادن سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد در کسب و کار در کشور مبدا شما عبارتند از اسناد مالکیت، صورت‌ حساب ‌های گردش مالی، توصیه ‌نامه‌ از سرمایه‌گذاران، تامین‌کنندگان و یا کارفرمایانی که با آنها همکاری داشته‌اید. اسنادی که میزان دارایی خالص شما را نشان می‌دهند شامل اسناد املاک و مستغلات، حساب‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها در اوراق قرضه، سهام و سایر منابع مالی می‌شوند.
مدارک لازم جهت اخذ ویزای کارآفرینی انتاریو کانادا

مدارکی که میزان سرمایه‌گذاری شخصی شما را نشان می‌دهند، مانند تمکن بانکی و گردش حساب، نیز مورد نیاز است.
برای نشان دادن مالکیت شما در کسب‌وکاری که قصد خرید آن را دارید، اسنادی همچون سند مالکیت و توافق‌نامه فروش مورد نیاز خواهند بود.


در صورت خرید بیزینس، اسناد مربوط به سفر اکتشافی مانند بلیط رفت و برگشت هواپیما، رسیدهای اقامت در هتل، ایمیل‌های تبادل شده با سرمایه‌گذاران در انتاریو و سایر اسناد مرتبط نیز لازم است.
همچنین، یک طرح تجاری جامع و نمره زبان انگلیسی یا فرانسه مانند آیلتس، CELPIP، TOEFL یا TEF نیز مورد نیاز خواهد بود.
استناد به مدارک تحصیلی شما و نتایج ارزیابی توسط موسسات تاییدشده در کانادا نیز احتمالاً لازم است.


در نهایت، مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه، پاسپورت، و اسناد مرتبط با وضعیت تاهل (در صورت وجود) نیز از مدارک اساسی برای پروسه اقدام خود هستند.

جدول امتیازبندی ویزای کارآفرینی انتاریو

جدول امتیازبندی ویزای کارآفرینی انتاریو

همان‌گونه که در ابتدای این مقاله اشاره شد، طرح کارآفرینی انتاریو بر اساس سیستم امتیازبندی عمل می‌کند. برای درخواست در این برنامه، شما باید دارای امتیاز حد نصاب باشید تا براحتی در استخر قرعه‌کشی شرکت کرده و در صورت برنده شدن، دعوت‌نامه استانی دریافت نمایید. امتیازات شما بر اساس سه عامل اصلی، یعنی سرمایه‌های انسانی، سرمایه‌گذاری، و مفاهیم کسب و کار محاسبه می‌شود. هر یک از این عوامل دارای زیرمجموعه‌هایی است که در ادامه مقاله به تفصیل توضیح داده شده و امتیازهای مرتبط با هر یک از این زیرمجموعه‌ها را مشخص می‌نماییم. حداکثر امتیاز قابل کسب از تمام این زیرمجموعه‌ها، 200 امتیاز است.
فاکتورهای امتیازدهی امتیاز
امتیاز های مرتبط با سرمایه گذاری 46
امتیازهای مربوط به سرمایه انسانی 80
امتیازهای مرتبط با بیزینس کانسپت 74
مجموع امتیازات 200
1

امتیاز های مرتبط با سرمایه گذاری در کارآفرینی در انتاریو

یکی از ارکان امتیازبندی مهم در استان انتاریو، فاکتورهای سرمایه‌گذاری است که بر اساس انتخاب‌هایی همچون میزان دارایی خالص، مقدار سرمایه‌گذاری شخصی، و تجربیات سفر اکتشافی امتیازات تعیین می‌شود.

میزان دارایی خالص

حداکثر امتیاز در بخش دارایی خالص، ۱۵ امتیاز است. دارایی خالص شما باید به روش قانونی به دست آمده و قابل اثبات باشد. این دارایی شامل تمامی اموال نقدی و غیرنقدی شما است، که به نام شما یا همسر شما یا به نام هر دوی شما ثبت شده باشد. لازم به ذکر است که بدهی وام مسکن و بدهی‌های شخصی به عنوان دارایی محاسبه نمی‌شود.
نمونه‌هایی از دارایی خالص به شرح زیر می‌باشد:

  • کش یا پول نقد
  • دارایی‌ها و سپرده های موجود در حساب‌ بانکی
  • سپرده‌های مدت دار
  • املاک و مستغلات
  • سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه، سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک
  • سرمایه‌گذاری در یک یا چند کسب و کار
  • حقوق بازنشستگی و سایر دارایی‌ها


برای اطمینان از واجد شرایط بودن در برنامه کارآفرینی انتاریو، شما باید یک مبلغ مشخص از دارایی خالص را ارائه دهید که جزء شرایط مورد نیاز برنامه سرمایه‌گذاری انتاریو می‌باشد.

دارایی خالص امتیاز
اگر بیزینس شما در منطقه تورنتو بزرگ باشد کمتر از 800 هزار دلار کانادا واجد شرایط نیست
800 هزار تا 2499999 دلار کانادا

5

2500000 دلار کانادا یا بیشتر 10
کمتر از 400 هزار دلار کانادا واجد شرایط نیست
اگر بیزینس شما خارج از منطقه تورنتو بزرگ باشد و یا در حوزه های مربوط به فناوری و دیجیتال باشد 400 هزار تا 999999 دلار 10
1 میلیون دلار یا بیشتر 15
مجموع امتیازات 15

میزان سرمایه‌گذاری شخصی

میزان سرمایه‌گذاری شخصی در برنامه کارآفرینی انتاریو باید با دقت مورد توجه قرار گیرد، و در ادامه امتیازات مربوط به این بخش را تشریح می‌کنیم:
میزان سرمایه‌گذاری شخصی، که جدا از دارایی خالص است، باید مستند و قابل اثبات باشد.
حداکثر امتیاز قابل کسب از این بخش، 25 امتیاز است.
برای واجد شرایط بودن در برنامه کارآفرینی انتاریو، باید مبلغ مشخصی را برای سرمایه‌گذاری در پروژه مورد نظر ارائه دهید که جزء شرایط مورد نیاز برنامه سرمایه‌گذاری انتاریو می‌باشد.


شما باید حداقل یک سوم از سهام کسب و کار پیشنهادی را به نام خود داشته باشید. حتی اگر همسر شما مالک بخشی از سهام باشد، یک سوم از سهام کل بیزینس باید به نام شما باشد. در صورت وجود شرکای تجاری، آن‌ها نیز باید مالک حداقل یک سوم از سهام کسب و کار باشند.
سرمایه‌گذاری اشخاص ثالث بانک‌های Schedule I یا Schedule II و یا سرمایه‌گذاران موسسه‌ای امتیاز نمی‌دهد. به عبارت دیگر، اگر شما 2 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کنید و سرمایه‌گذاران ثالث یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری اضافی انجام دهند، امتیاز تنها به سرمایه‌گذاری شخصی شما تعلق می‌گیرد.

سفر اکتشافی

سفر اکتشافی به معنای بازدید و بررسی جوانب کسب و کار مورد نظر است. در مدل سرمایه‌گذاری انتاریو، اگر بیزینسی را خریداری یا در مراحل خریداری آن باشید، سفر اکتشافی الزامی است و باید حداقل یک سال قبل از تاریخ ثبت EOI انجام شده باشد. حداکثر امتیاز دریافتی از این بخش، 6 امتیاز است. اگر دعوتنامه برای ارسال اظهارنامه علاقه مندی (EOI) به برنامه کارآفرینی انتاریو دریافت کرده‌اید، اگر سفر اکتشافی را قبل از آن انجام داده‌اید، باید مدارک مربوط به سفر را ارائه دهید. این مدارک شامل بلیط‌های رفت و برگشت، رسید اقامت در هتل، مکاتبات ایمیلی با کسب و کارهای موجود در انتاریو، عکس و سند‌های مرتبط می‌شوند.

جدول امتیازدهی مربوط سفر اکتشافی

سفر اکتشافی امتیاز
سفری انجام نشده

0

سفر به انتاریو انجام شده

6

مجموع امتیازات

10

2

امتیازهای مربوط به سرمایه انسانی در ویزای کارآفرینی انتاریو

عوامل سرمایه انسانی شامل سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد کسب و کار، سابقه کار در زمینه‌های خاص، میزان تحصیلات، و مهارت‌های زبانی می‌شوند. از این فاکتورها، حداکثر ممکن است 80 امتیاز به دست آید.

سابقه کسب و کار

در این بخش، امتیاز شما بر اساس داشتن سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد یک کسب و کار در طول 60 ماه گذشته محاسبه می‌شود. اگر در این دوره زمانی، 24 ماه را به عنوان سابقه مالکیت و 24 ماه را به عنوان سابقه مدیریت ارشد کسب و کار داشته‌اید، مجازید تنها یکی از این دو را در اظهارنامه علاقه ‌مندی (EOI) وارد نمایید. داشتن حداقل 24 ماه سابقه کار در زمینه‌ی بیزینسی برای شرکت در برنامه کارآفرینی انتاریو الزامی است و حداکثر امتیاز قابل کسب از این بخش، 25 امتیاز است.

سابقه مالکیت کسب و کار

اگر در طول دوره سابقه کار خود که ارائه داده‌اید، حداقل یک سوم از سهام کسب و کار را مالکیت داشته باشید، شما امتیاز از این بخش را کسب می‌کنید. همچنین باید نشان دهید که نقش فعالی در مدیریت و بهره‌مندی از مالکیت خود داشته‌اید. به عبارت دیگر، شخصاً در فعالیت‌های روزمره کسب و کار شرکت کرده و مشارکت مستقیمی در تصمیم‌گیری‌ها داشته‌اید. اگر برای شرکت در برنامه کارآفرینی انتاریو دعوت‌نامه دریافت کردید، الزامی است که مدارک مربوط به مالکیت کسب و کار خود را ارائه دهید. این مدارک می‌توانند شامل سند مالکیت، صورت‌حساب‌های مالی، و توصیه‌نامه‌هایی از سرمایه‌گذاران، نهادهای مالی، تامین‌کنندگان و یا مشتریان باشند.

سابقه مدیریت ارشد کسب و کار

در دوره‌ی زمانی که به عنوان مدیر ارشد فعالیت داشته‌اید، باید به اطلاعاتی درباره مسئولیت‌هایی که در سطح ارشد داشته‌اید، اشاره کنید. این تصمیم‌گیری‌ها باید در زمینه‌های مختلف از جمله عملیات، فروش، مالی، بازاریابی، توزیع، منابع انسانی، تحقیق و توسعه و سایر حوزه‌های مرتبط با کسب و کار شما باشد. در صورت دریافت دعوتنامه برای شرکت در برنامه کارآفرینی انتاریو، الزامی است که اسنادی را ارائه دهید که نقش مدیر ارشد بودن شما را تایید کنند. این اسناد ممکن است شامل چارت‌های سازمانی باشد که در آن به طور جزئی به سمت و ساختار شغلی شما پرداخته شده و تعداد نفرات شاغل در سازمان نیز ذکر شود. همچنین، برای اثبات نقش مدیریتی خود باید از کارفرما توصیه‌نامه دریافت کرده و در آن جزئیات مربوط به سمت شغلی، ساختار شغلی، نقش شما و مدت زمان اشتغال ذکر شود.
سابقه کار مدت زمان سابقه کار امتیاز
سابقه مالکیت بیزینس یا مدیریت ارشد یک بیزینس کمتر از 24 ماه واجد شرایط نیست
4-47 ماه 13
48-59 ماه 19
60 ماه یا بیشتر 25
مجموع امتیازات 25

سابقه کار خاص در گذشته

استفاده از تجربیات خاص در گذشته در کسب‌وکارهای با رشد بالا، تجارت و صادرات، و همچنین در حوزه‌هایی که قابلیت انتقال مهارت در آن‌ها وجود دارد، می‌تواند فرصتی برای کسب امتیازات اضافه در فرآیند انتخاب شما باشد. برای این منظور، لازم است که این تجربیات را در طول 60 ماه اخیر به دست آورده باشید.
سابقه کار خاص در گذشته امتیاز
ندارد

0

یک مورد

15

دو مورد

25

سه مورد

35

مجموع امتیازات 35

سابقه کار در کسب و کارهای با رشد بالا

در این نوع سابقه کار، شما باید در کسب و کاری فعال بوده باشید که در دو سال متوالی حداقل 20 درصد رشد درآمد را تجربه کرده و این دوره دو ساله باید پیش از تاریخ ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی شما قرار گرفته باشد. اگر به اپلای برای برنامه کارآفرینی استانی دعوت شوید، شما موظف به ارائه مدارک اثباتی از این موضوع مانند صورتحساب‌های مالی خود هستید.

سابقه کار در کسب و کارهای تجارتی – صادراتی

تجربه کار در یک کسب و کار که در دو سال گذشته حداقل 20 درصد از کل محصولات یا خدمات خود را به یک بازار خارجی صادر کرده باشد، به عنوان سابقه کار مد نظر گرفته می‌شود. این دوره دو ساله باید پیش از تاریخ ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی شما باشد. اگر به اپلای برای برنامه کارآفرینی استانی دعوت شوید، شما موظف به ارائه مدارک اثباتی همچون صورتحساب‌های مالی، اظهارنامه صادراتی، سفارشات خرید و فاکتورهای فروش خود هستید.

مهارت‌های قابل انتقال

تجربه مستقیم در همان صنعت یا صنایع مرتبط در طول ۵ سال گذشته، پیش از تاریخ ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی (EOI)، به عنوان سابقه کار در نظر گرفته می‌شود. در صورت دعوت به اپلای برای برنامه کارآفرینی استانی، لازم است که مدارک اثباتی همچون رزومه و توصیه‌نامه‌ها را ارائه دهید.

میزان تحصیلات

با توجه به بالاترین سطح تحصیلات شما، می‌توانید امتیازات خود را افزایش دهید. هرچند برنامه مهاجرت کارآفرینی انتاریو حداقل تحصیلات مشخصی ندارد و امتیازات بر اساس سطح تحصیلات شما تا حداکثر ۱۰ امتیاز محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است که مدارک دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی مانند ESL (زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) به عنوان مدرک دانشگاهی محسوب نمی‌شوند و برای این برنامه امتیاز نمی‌گیرند.
اگر به برنامه کارآفرینی انتاریو دعوت شوید، شما ملزم به ارائه مدرک تحصیلی خود به همراه معادل‌سازی آن خواهید بود. فرآیند معادل‌سازی مدرک تحصیلی توسط یکی از سازمان‌های ارزیابی مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا انجام می‌شود.

جدول امتیازدهی سطح تحصیلات

سطح تحصیلات امتیاز
دیپلم دبیرستان

0

تحصیلات دانشگاهی بالاتر از مقطع دیپلم (دوره دو ساله کاردانی)

5

تحصیلات دانشگاهی بالاتر از مقطع دیپلم (دوره سه ساله یا همان کارشناسی و بالاتر)

10

مجموع امتیازات

10

مهارت زبان

امتیاز زبان انگلیسی یا فرانسوی یکی از مؤلفه‌های مهم در برنامه سرمایه‌گذاری انتاریو محسوب می‌شود. با اینکه در زمان ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی (EOI) الزامی به ارائه نمره زبان نیست، اما در مرحله انتخاب استانی (Nomination) که پس از راه‌اندازی یا گسترش کسب و کار در کانادا انجام می‌شود، شما ملزم به ارائه نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB 4 یا معادل آن خواهید بود.
مقادیر نمره CLB 4 در ابتدای این مقاله و در بخش “شرایط مورد نیاز برای انتخاب استانی” ذکر شده است. حداکثر امتیازی که از نمره زبان می‌توانید کسب کنید، 10 امتیاز است.

جدول امتیازدهی مهارت های زبانی

سطح زبان امتیاز
عدم ارائه نمره زبان یا نمره CLB 3 و یا کمتر از آن

0

نمره CLB 4 و یا معادل آن

5

نمره CLB 5 و یا بیشتر و معادل آن

10

مجموع امتیازات

10

3

امتیازهای مرتبط با بیزینس کانسپت در برنامه کارآفرنی انتاریو

Business Concept یا مفهوم کسب و کار، توضیحی جامع از طرح کسب و کار پیشنهادی شماست که به طور دقیق اطلاعات مرتبط با ایده بیزینس و اجزای آن را ارائه می‌دهد. در این کانسپت، امتیازبندی بر اساس سه عامل اساسی، شامل مدل کسب و کار، محل کسب و کار، و ایجاد شغل انجام می‌شود. حداکثر امتیاز قابل کسب از این بخش، 74 امتیاز است و شما برای ورود به استخر قرعه‌کشی برنامه کارآفرینی انتاریو باید حداقل 37 امتیاز از این بخش را کسب کنید. این امتیازبندی اهمیت بخش‌های مختلف طرح کسب و کار را با دقت ارزیابی می‌کند.

امتیازهای مرتبط با بیزینس کانسپت

فاکتورهای بیزینس کانسپت امتیاز

مدل کسب و کار:

توصیف کسب و کار
تحقیقات بازار
کسب و کار در حوزه‌ های کلیدی
تخصیص سرمایه

50

محل کسب و کار:

راه اندازی و اجرا کسب و کار های منطقه ای

10

ایجاد شغل:

ایجاد و یا حفظ موقعیت های شغلی محلی
مشاغل سطح بالا با کد ناک TEER 0, 1, 2, 3

14

مجموع امتیازات

74

مدل کسب و کار

در بخش مدل کسب و کار، شما باید توضیح دهید که چگونه کسب و کار پیشنهادی شما قصد دارد درآمد و سود ایجاد نماید، چگونه قابل اجرا خواهد بود و چگونه با مدیریت شما، پتانسیل موفقیت تجاری پایدار را دارا خواهد بود. این بخش باید به طور جزئی به مواردی مانند توصیف کسب و کار پیشنهادی، تحقیقات بازار، چگونگی ایجاد منافع اقتصادی و تخصیص سرمایه پردازد.

توصیف کسب و کار

توضیح دهید چگونه استراتژی کسب و کار و محصولات یا خدمات ارائه‌شده توسط شما عمل می‌کنند. همچنین به تفصیل در مورد نقش شخصی شما در موفقیت بیزینس و تأثیر سوابق مالکیت یا مدیریت شما در ایجاد و راه‌اندازی کسب و کار جدید صحبت کنید.
توصیف کسب و کار امتیاز
توضیحات ناکافی یا نامفهوم

0

توضیحات متوسط

7

توضیحات خوب

15

مجموع امتیازات

15

تحقیقات بازار

در بخش تحقیقات بازار، باید یک استراتژی موثر برای ورود به بازار ارائه دهید که نشان دهد چگونه کسب و کار پیشنهادی شما در انتاریو موفق خواهد شد. برای این منظور، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه بازار مورد نظر باید انجام شود. اگر قصد خرید یک بیزینس را دارید، باید توضیح دهید که چطور کسب و کار مورد نظر تحت مدیریت شما قصد رشد و گسترش را دارد.
تحقیقات بازار امتیاز
توضیحات ناکافی یا نامفهوم

0

توضیحات متوسط

7

توضیحات خوب

15

مجموع امتیازات

15

داشتن منفعت اقتصادی و کسب و کار در حوزه‌ های کلیدی

توضیح دهید که چگونه کسب و کار شما به استان انتاریو منفعت اقتصادی قابل توجه خواهد داشت. یکی از فاکتورهایی که می‌تواند به شما امتیاز کسب کند، این است که کسب و کار شما در حوزه‌های شاخص و کلیدی مشخص شده توسط دولت انتاریو واقع شده باشد. هرچند که بودن در حوزه‌های کلیدی جزو الزامات برنامه کارآفرینی انتاریو نمی‌باشد، این موضوع می‌تواند به شما امتیاز اضافی اختصاص یابد. حوزه‌های کلیدی که به عنوان اولویت‌های اقتصادی انتاریو تعریف شده‌اند عبارتند از:

  • هوافضا
  • حوزه خودرو
  • شیمی و بیوشیمی
  • فناوری‌ های پاک
  • خدمات مالی
  • تولید محصولات غذایی و آشامیدنی
  • جنگلداری
  • کنترل دستگاه‌ های خودکار و رباتیک
  • فناوری اطلاعات
  • علوم زیستی
  • معدن
  • گردشگری
داشتن منفعت اقتصادی و کسب و کار در حوزه‌ های کلیدی امتیاز
توضیحات ناکافی یا نامفهوم

0

توضیحات متوسط

5

توضیحات خوب

15

مجموع امتیازات

15

تخصیص سرمایه

سرمایه‌ای که می‌خواهید به کسب و کار پیشنهادی خود اختصاص دهید، را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و تجزیه و تحلیل کنید که برای هر بخش چه میزان از سرمایه لازم است و چگونه این اقدام باعث رشد و توسعه کسب و کار می‌شود.
تجزیه و تحلیل سرمایه امتیاز
توضیحات ناکافی یا نامفهوم

0

توضیحات متوسط

5

توضیحات خوب

15

مجموع امتیازات

15

محل کسب و کار

برنامه استانی انتاریو بر اساس آمار سرشماری نواحی شهری (CMA) و آمار تراکم سرشماری (CA) کانادا، مناطق مختلف را بر اساس جمعیت به سه گروه تقسیم کرده و هر یک از این مناطق امتیاز مشخصی دریافت می‌کند که در جدول زیر مشخص شده است.
مکان کسب و کار امتیاز
مناطق با جمعیت 175000 نفر

0

مناطق با جمعیت بیشتر از 100000 نفر و کمتر از 175000 نفر

5

مناطق با جمعیت 100000 نفر یا کمتر

10

مجموع امتیازات

10

ایجاد شغل

با توجه به تعداد کل مشاغل دائمی و تمام وقتی که برای شهروندان یا مقیمان دائم کانادا ایجاد کنید، امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. ایجاد مشاغل باید در طی 20 ماه اول از زمان تأسیس کسب و کار انجام شود. در صورت که محل کسب و کار در منطقه تورنتوی بزرگ واقع شده باشد، شما باید حداقل 2 شغل ایجاد کنید. اگر در مناطق خارج از این منطقه باشد، حداقل 1 شغل باید تأسیس شود. این مشاغل باید دارای نرخ دستمزد معمول استان انتاریو باشند و حداقل 30 ساعت کار در هفته و حداقل 1560 ساعت کار در یک دوره یک ساله را شامل شوند.
ایجاد اشتغال امتیاز
ایجاد دو موقعیت شغلی در کسب و کارهای واقع در منطقه تورنتو بزرگ ایجاد یک موقعیت شغلی در کسب و کارهای خارج از منطقه تورنتو بزرگ و مشاغل حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، ارتباطات دیجیتال

3

3-4 موقعیت شغلی

5

5 موقعیت شغلی یا بیشتر

7

مجموع امتیازات

7

سوالات متداول ویزای کارآفرینی کانادا انتاریو

چگونه می‌توانم برای شرکت در این برنامه واجد شرایط شوم؟

برای شرکت در برنامه کارآفرینی انتاریو، باید مراحلی مانند ایجاد برنامه کسب و کار، داشتن مالکیت حداقل یک سوم از سهام، و تطابق با شرایط وضوابط را دنبال کنید. همچنین باید اظهارنامه علاقه مندی (EOI) خود را ثبت کرده و در صورت دعوت، درخواست نهایی برای برنامه را ارسال نمایید.

چه تعهداتی از طرف شرکت‌کنندگان در برنامه می‌خواهد؟

شرکت‌کنندگان در برنامه کارآفرینی انتاریو باید تعهداتی از جمله داشتن برنامه کسب و کار جامع، مالکیت حداقل یک سوم از سهام، و ایجاد حداقل یک شغل پایدار داشته باشند.

چقدر زمان طول می‌کشد تا اطلاعات ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی پردازش شود؟

زمان پردازش اطلاعات ثبت اظهارنامه علاقه‌مندی ممکن است برای هر متقاضی و با توجه به برنامه و شرایط وی متفاوت باشد. پس از ثبت اظهارنامه، ممکن است برخی از افراد به عنوان شرکت‌کنندگان دعوت شوند و فرایند ارسال مدارک و انجام مراحل بعدی زمان‌بر باشد.

آیا برای ویزای کارآفرینی انتاریو داشتن جاب آفر الزامی است؟

خیر. در برنامه کارآفرینی انتاریو شما در کانادا بیزینس خود را راه اندازی و مدیریت می کنید. بنابراین داشتن جاب آفر الزامی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *