برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا – AIP

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا – Atlantic Immigration Program

برنامه مهاجرتی آتلانتیک یکی از راه‌های گرفتن اقامت دائم کانادا است. در این برنامه بدون در نظر گرفتن میزان تحصیلات، نمره زبان و حتی با داشتن سابقه کم کاری می‌توانید اقامت آتلانتیک را دریافت کنید و بعد از چند سال درخواست شهروندی کانادا را بدهید.
ثبت نام در این برنامه از 6 مارس 2022 شروع شده است و به کارفرمایان این اجازه را داده تا متقاضیان کار در خارج یا داخل کانادا را استخدام کنند. 4 استان آتلانتیک میزبان متقاضیان کار و فارغ التحصیلان هستند.
Atlantic Immigration Program یا به اختصار AIP، جایگزین Atlantic Immigration Pilot Programs یا به اختصار AIPP شد. AIPP یا برنامه‌های آزمایشی مهاجرت آتلانتیک در دسامبر 2021 بسته شد و سازمان مهاجرت کانادا در 6 مارس 2022 پذیرش درخواست‌های AIPرا شروع کرد.

منظور از حوزه آتلانتیک کانادا، کدام مناطق کانادا است؟

نیوفاندلند و لابرادور – Newfoundland and Labrador ، نوا اسکوشیا – Nova Scotia ، جزیره پرنس ادوارد -Prince Edward Island و نیوبرانزویک – New Brunswick، 4 استان آتلانتیک کانادا هستند که حوزه آتلانتیک نامیده می‌شوند. حوزه آتلانتیک کانادا در آمریکای شمالی و از جزایر و شبه جزایر تشکیل شده است، شبه جزیره نوا اسکوشیا بزرگترین استان آتلانتیک است. زبان مردم نیوفاندلند و لابرادور به دلیل استعمار توسط بریتانیا انگلیسی است، اقتصاد نیوبرانزویک برپایه چوب و کشتی سازی است، جزیره پرنس ادوارد کوچکترین استان آتلانتیک است که کاملا مسکونی است.
برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

روش مهاجرتی آتلانتیک شامل چه برنامه های است؟

سازمان مهاجرت کانادا دو روش را برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم در این برنامه تعیین کرده است.
1

دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل شده از حوزه آتلانتیک - International Graduate

در این روش نیاز است که دانشجو حتما از یکی از دانشگاه‌های حوزه آتلانتیک فارغ‌التحصیل شده باشد و جاب آفر خود را از کارفرمای آتلانتیک دریافت کرده باشد. بررسی مدارک این روش مهاجرت به طور تقریبی بین 6 تا 12 ماه زمان نیاز دارد.
در این برنامه مدرک تحصیلی بالاتر از دبیرستان و به مدت 2 سال تمام وقت در حوزه آتلانتیک را نیاز دارید و باید 16 ماه از این 2 سال را در حوزه آتلانتیک زندگی کرده باشید و جاب آفر این برنامه برای حداقل 30 ساعت کار در هفته که کار تمام وقت محسوب می‌شود داده خواهد شد.
طبق طبقه بندی مشاغل کانادا شغل باید در یکی از سطح‌های TEER 0, 1, 2, 3, 4قرار داشته باشد، برای مشاغل سطح TEER 0, 1, 2, 3 جاب آفر یک ساله داده می‌شود و برای مشاغل سطح TEER 4جاب آفر دائم داده می‌شود.
این طبقه‌بندی بر مدرک زبان نیز تاثیر گذار است به این ترتیب که در صورت داشتن جاب آفر در سطح TEER 0, 1, 2, 3 مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی سطح CLB 5نیاز دارید. برای جاب آفر سطح TEER 4 مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی سطح CLB 4 نیاز دارید.

2

نیروی کار نیمه متخصص و متخصص آتلانتیک - Skilled and semi-skilled Worker

در این روش نیز نیروی کار باید سابقه کار یک ساله داشته باشد و از کارفرمای آتلانتیک خود جاب آفر دریافت کرده باشد. در این روش مانند روش اول بین 6 تا 12 ماه زمان برای بررسی مدارک لازم است. در این روش یک سال کار باید معادل یک هزار و 560 ساعت کار باشد، این سابقه کاری باید در طول 5 سال قبل از ارائه درخواست باشد لازم به ذکر است که در این روش ساعات کار نیمه وقت نیز محاسبه می‌شود. در این روش نیز باید شغل مدنظر در طبقه بندی مشاغل کانادا و در یکی از سطح های TEER 0, 1, 2, 3, 4 قرار داشته باشد. در این روش نیز جاب آفر باید یک ساله و برای 30 ساعت کار در هفته دریافت شده باشد. لازم به ذکر است که پرستاران تجربی، نیروی کار خدمات درمان خانگی، کمک پرستاران و دستیاران خدمات بیماران و سالمندان و پرستاران ثبت شده نیازی به تناسب میان جاب آفر و سابقه کاری ندارند. با جاب آفر سطح TEER 0, 1باید حتما سابقه یک سال تحصیل بعد از مقطع دبیرستان را در حوزه آتلانتیک داشته باشید و با جاب آفر سطح TEER 2, 3, 4باید مدرک دبیرستان خود را از حوزه آتلانتیک گرفته باشید، در صورتی که مدارک تحصیلی از کانادا نداشته باشید مدارک تحصیلی شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اسکیل ورکر کانادا

مزایای مهاجرت به آتلانتیک کانادا

سازمان مهاجرت کانادا با تغییر برخی شرایط و برداشتن برخی دستورالعمل‌ها برای متقاضیان مهاجرت بر مزایای برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا افزوده است. در ادامه بخشی از مزایای این برنامه را آورده‌ایم.
مزایای مهاجرت به آتلانتیک کانادا

مزایای شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا نسبت به دیگر برنامه‌‌ها برخی شرایط برای متقاضیان را حذف کرده یا آسان‌تر در نظر گرفته است.
مدت کوتاه بررسی مدارک
نبود سیستم امتیازبندی
حق انتخاب میان استان‌ها برای پیدا کردن جاب آفر
هزینه پایین‌ برنامه

نبود شرط سن متقاضی

اهمیت پایین نمره زبان

مبلغ تمکن بسیار کم

مهاجرت با کار نیمه تخصصی

چه کسانی می‌توانند در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا شرکت کنند؟

همه کسانی که سابقه کاری متناسب یا شغل درخواستی یا مدرک تحصیلی در یکی از مقاطع تحصیلی از یک موسسه در حوزه آتلانتیک داشته باشند، افرادی که سوابق تحصیلی بالایی دارند و کسانی که مدرک زبان معتبر دریافت کرده‌اند و در آخر کسانی که تمکن مالی برای حمایت از خود و خانواده داشته باشند، می‌توانند در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا شرکت کنند.
واجدین شرایط برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

مدارک مورد نیاز در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

سازمان مهاجرت کانادا دو روش را برای مهاجرت و دریافت اقامت دائم در این برنامه تعیین کرده است.
1

مدارک شخصی

پاسپورت، شناسنامه، سند ازدواج، کارت ملی، عکسی جدید از خود، ویزا و مجوز اقامت های موقت
2

مدرک زبان مورد نیاز

در برنامه مدارک زبان انگلیسی و فرانسه مورد قبول است.

بخش انگلیسی

  • مدرک سلپیپ جنرال، لازم به ذکر است که در این برنامه آزمون سلپیپ General-LSقابل قبول نیست، پس تنها CELPIP: Canadian English Language Proficiency Index Program مورد قبول است.
  • مدرک آیلتس جنرال یا IELTS: International English Language Testing System

بخش فرانسه

  • مدرک تف کانادا یا TEF Canada: Test d’évaluation de français
  • مدرک تی سی اف کانادا یا TCF Canada: Test de connaissance du français
3

مدرک تحصیلی

در صورتی که مدارک تحصیلی شما از کانادا و حوزه آتلانتیک نیست، مدارک اصلی تحصیلی، ریز نمرات و ارزیابی مدارک تحصیلی مهم است و باید برای بررسی ارائه شوند.
4

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوءپیشینه را باید برای تمامی افراد بالای 18 سال متقاضی و از تمام کشورهایی که به مدت 6 ماه در آن سکونت داشته‌اید ارائه دهید.
5

تمکن مالی مورد نیاز برای افراد خارج از خاک کانادا

برای حضور در برنامه مهاجرتی آتلانتیک افراد باید توان حمایت مالی هم برای خود هم برای خانواده را داشته باشند. اگر مجوز کار معتبر در کانادا را دارید نیازی به ارائه مدارک تمکن مالی نیست.
تعداد اعضای خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)

1

3 هزار و 327 دلار

2

4 هزار و 142 دلار

3

5 هزار و 92 دلار

4

6 هزار و 183 دلار
5 7 هزار و 13 دلار

6

7 هزار و 909 دلار

7

8 هزار و 806 دلار
برای هر شخص اضافه 896
6

برنامه اسکان در حوزه آتلانتیک

برنامه اسکان یا settlement plan بعد از پیدا کردن جاب آفر امکان پذیر است، زیرا بعد از پیدا کردن جاب آفر کپی فرم Confirmation of Designation را از کارفرما می‌گیرید تا بتوانید برنامه اسکان را دریافت کنید. سازمان های ارائه دهنده خدمات این برنامه به شما کمک می‌کنند تا متناسب با شرایطتان و به صورت رایگان راحت‌تر در حوزه آتلانتیک ساکن شوید.
7

متقاضی ساکن کانادا

اگر ساکن کانادا هستید کافی است تا قرارداد کاری، سابقه کار، فیش حقوقی و برگه های مالیاتی T4 را ارائه دهید.
8

تکمیل فرمهای مورد نیاز

  1. فرم Use of a Representative [IMM 5476]
  2. فرم Supplementary Information – Your travels [IMM 5562]
  3. فرم جاب آفر برای افراد خارجی برنامه مهاجرت آتلانتیک(IMM0157)
  4. فرم Economic Class – Atlantic Immigration Program [IMM 5501]
  5.  فرم Additional Family Information [IMM 5406]
  6.  فرم Schedule A – Background/Declaration [IMM 5669]
  7.  فرم Generic Application Form for Canada [IMM 0008]

شغل های مورد نیاز آتلانتیک کانادا

NOC یا دسته بندی ملی مشاغل کانادا مرجع مهاجران برای تعیین سطح و معنی کردن مشاغل کانادا است که مشاغل مورد نیاز استان آتلانتیک را نیز مشخص کرده است. لیست مشاغل مورد نیاز استان آتلانتیک بر اساس دسته بندی ملی مشاغل کانادا کد 0 و A و B است. بر این اساس باید وضعیت شغلی خود را با کدهای مشخص شده در NOC تطبیق دهید تا متوجه شوید که شغل مورد نظر شما در لیست استان ‌های آتلانتیک هست یا خیر.
مشاغل مورد نیاز آتلانتیک کانادا

جدول مشاغل مورد نیاز در حوزه آتلانتیک کانادا

1

مشاغل مورد نیاز استان نوا اسکوشیا از سطح A و B هستند.

سطح A شامل: روانشناسان بالینی، اساتید دانشگاه، مدرسان، پرستاران، معماران، شاغلان محتواهای رسانه‌ای، برنامه‌نویسان، تحلیلگران داده، روابط عمومی، مشاغل تبلیغات، بازاریابی، کارکنان مالی، مشاوران مالی و حسابداران می‌شود.


سطح B شامل: نمایندگان فروش، مشاوران حقوقی ، سرویس‌های ارتباطی، دستیاران اجرایی، فروشندگان، تکنسین‌های شبکه‌های رایانه‌ای، صندوق‌داران، دارندگان مدارک کاربردی پرستاری و تکنسین‌های پشتیبانی از کاربر می‌شود.

2

مشاغل مورد نیاز استان نیوبرانزوایک در هر 3 سطح هستند.

سطح صفر شامل: مشاغل بخش سلامت، مدیران رستوران‌، مدیران ارشد مالی، مدیران سامانه‌های مربوط به غذا، سرویس‌های کسب و کار و سرویس‌های ارتباطی می‌شود.


در سطح A و B شامل: متخصصان منابع انسانی، دستیاران اجرایی، مشاوران خرید، تحلیلگران داده و اطلاعات، کتابداران، حسابداران، مهندسان نرم‌افزار و طراحان، آشپزهای ماهر و برنامه‌نویسان می‌شود.

3

مشاغل مورد نیاز استان نیوفاندلند و لابرادور در هر 3 سطح هستند.

سطح صفر شامل: مدیران رستوران‌ها و سرویس‌های غذایی، موزه‌ها و کتابخانه، افسران ارشد آتش‌نشانی، مدیران گالری‌ها، مدیران حکومتی، مدیران بخش‌های سلامت، مدیران مالی، روابط عمومی، تبلیغات، بانکداران، مشاور املاک، مدیران بیمه، مدیران اجرایی، منابع انسانی، حمل و نقل‌، بخش تولیدی، مدیران ساخت و ساز، تجارت و مدیران ارشد کسب و کار می‌شود.


مشاغل سطح A شامل: پزشکان، دندان پزشکان و سایر مشاغل مرتبط و آرشیتکت‌ها می‌شود.


مشاغل سطح B شامل: برق‌کارها، متخصصان تاسیسات و آشپزان حرفه‌ای می‌شود.

4

مشاغل مورد نیاز جزیره پرنس ادوارد در هر 3 سطح هستند.

مشاغل سطح صفر شامل: مدیران بخش‌های کشاورزی، مدیریت منابع تجدیدپذیر، ساخت و نوسازی منازل، حمل و نقل، مدیران صنعتی، مدیران خدماتی، روابط عمومی، مدیران رستوران‌ها، مربیان ورزشی و تناسب اندام، آتش‌نشان‌ها، افسران ارشد آتش‌نشانی، مدیران فروش، سازندگان محتواهای الکترونیک، معلمان، اساتید دانشگاه، مدیران مراکز مخابرات، افسران پلیس، بانکداران، مدیران بخش سلامت، مدیران مالی، مدیران تلویزیون‌ و کارکنان کلیه مراکز عنوان شده، می‌شود.


مشاغل سطح A و B شامل: شاغلان بخش آموزش، بازیگران و کمدین‌ها، تولید کنندگان محتواهای سینمایی، تدوین‌گر، کارگردان، صدابرداران، تهیه‌کنندگان، مترجمان، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، ادیتورها، ویراستاران، نویسندگان، رقصنده‌های حرفه‌ای، برنامه‌نویس‌های ارشد، کتابداران، شاغلان حوزه دین و فرهنگ، پژوهشگران حوزه سلامت، روانشناسان، قضات، وکلا، داروسازان، دندان‌پزشکان، سوپروایزرها، اپتومتریست‌ها، فیزیوتراپیست‌ها و سوشال نتورکرها می‌شود.

شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

همانطور که در بخش‌های بالا توضیح داده شد برای شرکت در برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا باید در یکی از دو زیر گروه تعریف شده قرار داشته باشید. به اختصار شرایط این دو گروه را برای بار دیگر آورده ایم.
شرایط شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

شرایط مهاجرت به آتلانتیک از روش نیروی متخصص و نیمه متخصص آتلانتیک

1

مدرک زبان مورد نیاز در برنامه مهاجرت به آتلانتیک کانادا

  •  جاب آفر سطح TEER 0,1, 2, 3مدرک زبان سطح CLB 5
  •  جاب آفر سطح TEER 4مدرک زبان سطح CLB 4
2

میزان تحصیل

  • جاب آفر در سطح TEER 0, 1یک سال تحصیل مقاطع بعد از دبیرستان
  • جاب آفر سطح TEER 2, 3, 4داشتن مدرک دبیرستان از حوزه آتلانتیک
3

سابقه کار و جاب آفر

  • شغل باید در یکی از سطح های TEER 0, 1, 2, 3, 4قرار داشته باشد.
  • برای شغل سطح TEER 0, 1, 2, 3جاب آفر یک ساله.
  • برای شغل در سطح TEER 4جاب آفر دائم
4

تجربه کار کانادایی در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

  • داشتن یک سال سابقه کار در داخل یا خارج از کانادا
  • یک سال معادل یک هزار و 560 ساعت کار تمام وقت و نیمه وقت
  • سابقه کار در مدت زمان 5 ساله قبل از ارائه درخواست

شرایط مهاجرت به آتلانتیک از طریق روش فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک

1

جاب آفر

  • برای مشاغل سطح TEER 0, 1, 2, 3جاب آفر یک ساله
  • برای مشاغل سطح TEER 4جاب آفر دائم
2

مدرک زبان

  • جاب آفر سطح TEER 0, 1, 2, 3مدرک زبان سطح CLB 5
  • جاب آفر سطح TEER 4مدرک زبان سطح CLB 4
3

مدرک تحصیلی

  • مدرک تحصیلی 2 ساله بالاتر از مقطع دبیرستان از یکی از مراکز معتبر آموزشی حوزه آتلانتیک
  • حداقل 16 ماه زندگی در حوزه آتلانتیک طی دو سال زمان تحصیل

تمکن مالی برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

شخص متقاضی باید تمکن مالی جهت حمایت از خود وخانواده را داشته باشد در جدول زیر براساس تعداد اعضای خانواده میزان تمکن مالی مورد نیاز مشخص شده است.
تعداد اعضای خانواده تمکن مالی (دلار کانادا)

1

3,439 دلار

2

4,281 دلار

3

5,263 دلار

4

6,391 دلار
5 7,248 دلار

6

8,175 دلار

7

9,101 دلار

برای هر شخص اضافه 926

هزینه های برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

شخص متقاضی باید تمکن مالی جهت حمایت از خود وخانواده را داشته باشد در جدول زیر براساس تعداد اعضای خانواده میزان تمکن مالی مورد نیاز مشخص شده است.

هزینه

متقاضی

همسر متقاضای

فرزندان

بررسی پرونده 850 دلار

850 دلار

330 دلار
حق صدور اقامت دائم 515 دلار 515 دلار
انگشت نگاری 85 دلار

نکته: اگر متقاضی شرکت در برنامه مهاجرت آتلانتیک دارای همسر و فرزند باشد هزینه انگشت نگاری همه خانواده 170 دلار خواهد بود.

مراحل اقدام برای برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

اولین مرحله برای شرکت در برنامه مهاجرت قرار گرفتن در یکی از زیر گروه‌های مورد نظر است.
1

گرفتن جاب آفر از کارفرمای حوزه آتلانتیک

در مرحله دوم باید از یکی از کارفرما‌های منتخب حوزه آتلانیک جاب آفر دریافت کنید، شرایط و انتخاب کارفرما در در سایت مخصوص هر استان مشخص شده است، کارفرما باید به مدت دو سال در یکی از حوزه‌های آتلانتیک مشغول به کار باشد و تمام قواعد کاری را نیز رعایت کرده باشد. مشاغل سطح A و B شامل: شاغلان بخش آموزش، بازیگران و کمدین‌ها، تولید کنندگان محتواهای سینمایی، تدوین‌گر، کارگردان، صدابرداران، تهیه‌کنندگان، مترجمان، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، ادیتورها، ویراستاران، نویسندگان، رقصنده‌های حرفه‌ای، برنامه‌نویس‌های ارشد، کتابداران، شاغلان حوزه دین و فرهنگ، پژوهشگران حوزه سلامت، روانشناسان، قضات، وکلا، داروسازان، دندان‌پزشکان، سوپروایزرها، اپتومتریست‌ها، فیزیوتراپیست‌ها و سوشال نتورکرها می‌شود.
2

آماده سازی مدارک

اگر در یکی از زیرگروه‌های برنامه مهاجرت آتلانتیک قرار دارید با توجه به لیست مدارک اعلام شده که در بالا توضیلات لازم داده شده است مدارک را برای ارائه آماده کنید.
3

ارسال درخواست اقامت دائم

برای ثبت درخواست اقامت دائم می‌توانید به دو صورت آنلاین و یا پست مدارک خود را ارسال کنید.

  1. می‌توانید با ساخت پروفایل در پرتال آنلاین اقامت دائم درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.
  2. مدارک کاغذی خود را جمع آوری و به یکی از دو روش ارسال کنید:


پست با courier به آدرس:
Immigration-> Refugees and Citizenship Canada-> Atlantic Immigration Pilot Program-> 49 Dorchester Street-> Sydney, NS, B1P 5Z2, Canada
پست با mail به آدرس:
Immigration, Refugees and Citizenship Canada, Atlantic Immigration Pilot Program, Centralized Intake Office, PO BOX 8900, Sydney, NS, B1P 0H1, Canada

2

انگشت نگاری و انتظار

بعد از ارسال مدارک برای بررسی رسید دریافت یا Acknowledgement of Receiptرا برای شما ارسال می‌کنند که نشان دهنده شروع بررسی مدارک شما است. در این مرحله اداره مهاجرت فدرال سوابق امنیتی و گواهی عدم سوءپیشینه و مجرمیت شما را بررسی و در صورت نیاز نامه انگشت‌نگاری برای شما صادر می‌شود. بعد از تایید موارد بالا از سوی اداره مهاجرت نامه جهت انجام آزمایشات و معاینات پزشکی نزد پزشکان مورد تایید در داخل یا خارج از کانادا دریافت خواهید کرد. بعد از انجام این موارد جواب را برای اداره مهاجرت ارسال کنید و آنها پس از بررسی مدارک پزشکی شما و تایید اینکه برای سلامت عمومی کشور کانادا خطرناک نیستید نامه تایید اقامت دائم شما صادر می‌شود.

مهاجرت به آتلانتیک کانادا توسط مشاور رسمی مهاجرت به کانادا

با توجه به تمام موارد ذکر شده برای اقدام و شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا بهترین راه سپردن امور مهاجرت به بهترین وکلای مهاجرت است. شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر در این راستا بهترین شرایط را برای شرکت در برنامه مهاجرتی آتلاتیک به شما ارائه می‌دهد.
شغل های مورد نیاز آتلانتیک کانادا

 

دکتر علی‌رضا صفامهر عضو رسمی سازمان رسمی مشاوران مهاجرت کانادا با سال‌ها تجربه در امور مهاجرت وکالت و انجام تمام امور را از شروع تا اخذ اقامت دائم را با بهترین شرایط برای متقاضیان به انجام می‌رساند.تسلط کامل دکتر صفامهر بر شرایط، مشاغل و مدارک لازم جهت شرکت در برنامه مهاجرت آتلانتیک این امکان را به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده و مطمئن وکالت امور مهاجرت خود را به دست ایشان بسپارید.

دکتر صفامهر به دلیل تجربه فراوان در حوزه مهاجرت، مشاوره مالی و مهاجرت از طریق تحصیلات دانشگاهی با توجه به شرایط شما بهترین مسیر را برای امور مهاجرت انتخاب و تا دریافت اقامت به صورت دائم در کنار شما خواهد بود.
30 سال تجربه شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر در امور مهاجرت این اطمینان خاطر را برای شما ایجاد خواهد کرد تا به راحتی با هر شرایطی به دکتر صفامهر مراجعه و مسیر مهاجرت خود را به کانادا هموار کنید.

سوالات متداول برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا آزمایشی است؟

خیر این برنامه از حالت آزمایشی خارج شده و یک برنامه قطعی است.

آیا امکان دارد برخی مشاغل به لیست مشاغل مورد نیاز اضافه شود؟

بله لیست مشاغل توسط سازمان مهاجرت به روز رسانی می‌شود.

آیا سابقه کار همراه نیز محاسبه می‌شود؟

بله سابقه کاری همراه شما نیز در این برنامه محاسبه و مورد قبول است.

بررسی پرونده مهاجرتی در این برنامه در چه مدت زمان انجام می‌شود؟

در بازه زمانی بین 6 تا 12 ماه بررسی پرونده انجام خواهد شد.

بدون جاب آفر می‌شود برای این برنامه درخواست داد؟

خیر، به طور قطع برای شرکت در این برنامه نیازمند جاب آفر از استان‌های حوزه آتلانتیک هستید.

آیا تحصیلات همراه نیز در این برنامه مورد قبول است؟

بله مدارک تحصیلی همراه محاسبه و مورد قبول است.

بدون مدک زبان می‌توان درخواست ثبت کنم؟

خیر، برای شرکت در این برنامه با توجه به جاب آفر و سطح شغلی مشخص شده به مدرک زبان نیازمند هستید، جاب آفر سطح TEER 0, 1, 2, 3 به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه سطح CLB5 و برای جاب آفر سطح TEER 4به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه سطح CLB4نیاز دارید.

آیا با شغل و کار نیمه تخصصی امکان شرکت در این برنامه وجود دارد؟

بله، شغل نیمه تخصصی یا سطح TEER 4در بخش طبقه بندی مشاغل مشخص شده است و با سابقه یک سال می‌توانید در این برنامه برای اقامت دائم ثبت نام کنید.

آیا ساعت های شغلی پاره وقت نیز محاسبه می‌شوند؟

بله، در این برنامه ساعت‌های کاری پاره وقت محاسبه و در سابقه شغلی شما پذیرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *