برنامه استانی نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا کانادا

استان نوا اسکوشیا (Nova Scotia) یا اسکاتلند نو یکی از ده استان و سه قلمرو کشور وسیع کانادا است، که در جنوب شرقی این کشور واقع شده و در همسایگی استان نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد قرار دارد. مرکز و همچنین بزرگترین شهر آن، هالیفکس است، که از مراکز اقتصادی منطقه نیز می‌باشد. جمعیت این استان در آخرین سرشماری ها حدود یک میلیون نفر برآورد شده است و مساحت آن 55 هزار کیلومتر مربع می‌باشد. این استان پس از جزیره پرنس ادوارد دومین استان کوچک کانادا از نظر مساحت است.

استان نوا اسکوشیا کانادا
استان نوا اسکوشیا به عنوان یکی از مناطق زیبا و تاریخی کانادا شناخته می‌شود و دارای سواحل طولانی در ساحل شرقی کانادا و مجاورت با اقیانوس اطلس است. جالب است بدانید این استان دارای 3800 جزیره ساحلی به همراه خاک اصلی خود می‌باشد. مناظر طبیعی زیبا، همچنین تفریحات گوناگون و فرهنگ متنوع مردمانش، استان نوا اسکوشیا را به یک مقصد توریستی محبوب و همچنین مهاجرتی در بین مهاجران تبدیل کرده است. همچنین، این منطقه با تاریخ غنی و وارثان فرهنگی خود، از جمله میراث مرتبط با اقلیت‌ های بومی میکما و اقلیت‌ های اسکاتلندی و ایرلندی، مورد توجه محققان باستان شناسی و بازدیدکنندگان قرار دارد.

مهاجرت به نوا اسکوشیا

مهاجرت به استان نوا اسکوشیا در کانادا از دهه‌های گذشته به عنوان یکی از انتخاب های مهاجران از سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته است. این استان به دلیل تمایل خود به پذیرش مهاجران و تنوع فرهنگی در جامعه، یکی از مقاصد خوب برای جمعیت مهاجران کانادا است. مهاجران از اقشار مختلف جامعه و از کشورهای مختلف به نوا اسکوشیا مهاجرت می‌کنند، و این تنوع نژادی در بین مهاجران به تبادل فرهنگی و همچنین سازگاری افراد از ملیت های مختلف در این منطقه منجر شده است. همچنین، این استان از نظر اقتصادی نیز فرصت‌های متعددی برای مهاجران فراهم می‌کند، از جمله فرصت‌های شغلی و تحصیلی زیادی که در این استان در دسترس مهاجران می‌باشد. مهاجران به نوا اسکوشیا معمولاً با استقبال گرم جامعه نوا اسکوشیا مواجه می‌شوند و می‌توانند به راحتی با جامعه محلی ارتباط برقرار کرده و در آن تعامل داشته باشند.
مهاجرت به نوا اسکوشیا | برنامه استانی نوا اسکوشیا

برنامه استانی نوا اسکوشیا ( NSNP) چیست؟

برنامه استانی نوا اسکوشیا (Nova Scotia Provincial Nominee Program یا NSNP) یکی از برنامه‌های مهاجرتی است که توسط دولت استان نوا اسکوشیا در کانادا اداره می‌شود. این برنامه به اهداف مشخصی مانند جذب مهاجران متخصص و سرمایه‌گذاران به استان نوا اسکوشیا می‌پردازد. NSNP به ویژه برای افرادی که تمایل به سکونت و کار در این استان را دارند، فرصت‌های مهاجرتی بی نظیری را فراهم می‌کند.

برنامه NSNP شامل چندین طرح مختلف مهاجرتی است، از جمله:

بیشتر بخوانید: برنامه های استانی

1

نوا اسکوشیا Demand

این طرح برای افرادی که مهارت‌ها و تجربیات خاصی در زمینه‌های مشاغل مشخص دارند، ایجاد شده است. افرادی که در این زمینه‌ها توانایی دارند، می‌توانند متقاضیان این برنامه باشند.
2

نوا اسکوشیا Experience

این طرح برای افرادی که تجربه کار در استان نوا اسکوشیا دارند و می‌خواهند در این استان سکونت یابند، ایجاد شده است. تجربه کار در استان نوا اسکوشیا می‌تواند از طریق تحصیلات یا کار باشد.

3

نوا اسکوشیا Entrepreneur

این طرح برای افراد سرمایه‌گذاری که کسب و کارهای خود را در استان نوا اسکوشیا راه‌اندازی می‌کنند. افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای موجود دارند یا مایل به تاسیس کسب و کار جدید هستند، می‌توانند به این برنامه درخواست دهند.
مزیت اصلی این برنامه برای مهاجران این است که اگر به موفقیت در یکی از طرح‌های NSNP دست یابند، این موفقیت به آنها امکان اخذ ویزای مهاجرتی به کانادا و سکونت در استان نوا اسکوشیا را فراهم می‌کند. از آنجا که این برنامه توسط استان نوا اسکوشیا اداره می‌شود، معیارها و الزامات مهاجرتی آن ممکن است با سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا متفاوت باشد.

انواع روشهای مهاجرت به نوا اسکوشیا

مهاجرت به استان نوا اسکوشیا در کانادا از طریق چند روش مختلف امکان‌پذیر است. این روش‌ها شامل برنامه‌های مهاجرتی مختلف هستند، از جمله برنامه‌های ممکن:
مهاجرت به نوا اسکوشیا | انواع روشهای مهاجرت به نوا اسکوشیا

برنامه استانی NSNP

برنامه استانی نوا اسکوشیا (NSNP) که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، افراد را از طریق مهارت‌ها، تجربیات کاری، یا سرمایه‌گذاری به مهاجرت به این استان ترغیب می‌کند.

برنامه کانادایی اصلی Express Entry

این برنامه برای مهاجرانی که می‌خواهند به هر کدام از استان‌های کانادا شامل نوا اسکوشیا مهاجرت کنند، امکان فراهم می‌کند. افراد از طریق امتیازدهی بر اساس مهارت‌ها و تجربیات کاری به مهاجرت مد نظر خود می‌رسند.

برنامه خانوادگی

افرادی که نزدیکان خانواده در نوا اسکوشیا دارند، می‌توانند از برنامه‌های مهاجرتی خانوادگی بهره‌برداری کنند.

برنامه کانادایی کسب و کار

افرادی که تمایل دارند کسب و کار خود را در نوا اسکوشیا تأسیس کنند یا به آن سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند از برنامه‌های مهاجرتی کسب و کار بهره ببرند.
تعیین روش مناسب مهاجرت به نوا اسکوشیا براساس وابستگی به مهارت‌ها، تجربیات، و شرایط فردی هر مهاجر متغیر است. این انتخاب ممکن است نیاز به مشاوره حرفه‌ای داشته باشد تا بهترین مسیر مهاجرت برای هر فرد تعیین شود.
1

برنامه های مهاجرت کاری یه نوا اسکوشیا کانادا

برنامه مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا – Occupations In Demand

برنامه مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا یکی از برنامه های آزمایشی و زیر برنامه اکسپرس انتری نوا اسکوشیا می‌باشد، که عنوان های شغلی که به مهارت متوسط اما با تقاضای بالا در استان همراه می‌باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد. این عناوین شغلی با تو جه به تقاضای بازار کار استان نوا اسکوشیا ممکن است تغییر کند. اما به طور کلی مشاغل گروه NOC TEER 4 در این لیست مورد نیاز می‌باشند.

 

برنامه مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا (Occupations In Demand) یکی از مهمترین برنامه‌های مهاجرتی در استان نوا اسکوشیا کانادا است که به دنبال جلب مهاجران با تخصص‌ها و مهارت‌های مورد نیاز در بازار کار این منطقه می‌باشد. این برنامه با توجه به نیازهای مشاغل مختلف، لیستی از شغل‌هایی را تعیین می‌کند که نیاز به نیروی کار متخصص دارند. مهاجرانی که توانمندی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای این مشاغل را دارا می‌باشند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند و مجوز کار و اقامت در نوا اسکوشیا را به سرعت دریافت کنند. این برنامه به عنوان یک فرصت برای مهاجران جهت ورود به بازار کار نوا اسکوشیا و ارتقاء شرایط زندگی خود و خانواده‌شان و استفاده از سیستم بهزیستی و خدمات عمومی ارزشمند است.

شرایط برنامه مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا

جاب آفر

داشتن حداقل یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی مقیم استان مشاغل مورد تقاضا نوا اسکوشیا در یکی از مشاغل

  • NOC 33102 (کمک بهیار)
  • NOC 65200(سرورهای غذا و نوشیدنی)
  • NOC 65201 (متصدی پیشخوان، دستیاران آشپزخانه و مشاغل پشتیبانی مرتبط)
  • NOC 73300 (رانندگان کامیون و ماشین های باری حوزه حمل و نقل)
  • NOC 73400 (اپراتورهای تجهیزات سنگین به استثنای جرثقیل)
  • NOC 75110 (کارگران ساختمانی)

سابقه کار     

یک سال سابقه کار مرتبط با عنوان شغلی
سن شما باید 21 – 55 سال سن داشته باشید
تحصیلات حداقل دیپلم دبیرستان
مهارت حداقل مهارت لازم را برای عنوان شغلی مد نظر داشته باشید و آموزش دیده باشید.
سطح زبان باید حداقل CLB4 را داشته باشید.
تمکن مالی توانایی مالی کافی برای اقامت و زندگی در این استان

برنامه اسکیلد ورکر نوا اسکوشیا کانادا - Skilled Worker

برنامه اسکیل ورکر نوا اسکوشیا با هدف جذب و به کار گیری نیروی کار خارجی ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی می‌باشد. برنامه اسکیل ورکر نوا اسکوشیا در استان نوا اسکوشیا به کارفرمایان کانادایی که نتوانسته اند موقعیت شغلی موجود در بیزینس خود را از طریق شهروندان کانادایی یا ساکنان مقیم و دائمی پر کنند، می‌توانند پس از ارزیابی تاثیر مثبت بر بازار کار کانادا به این برنامه دسترسی داشته باشند. برای شرکت در این برنامه، متقاضیان باید دارای شرایط و معیارهای مشخصی باشند. شرایطی که برای ورود به این برنامه در نظر گرفته شده اند، شامل موارد زیر می‌باشد:

بیشتر بخوانید: فدرال اسکیل ورکر

شرایط شرکت در برنامه اسکیل ورکر نوا اسکوشیا

جاب آفر یک جاب آفر فول تایم از یک کارفرمای نوا اسکوشیا داشته باشید.

سابقه کار     

حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط با عنوان شغلی مورد تقاضا
سن شما باید بین 21 – 55 سال سن داشته باشید.
تحصیلات حداقل دیپلم دوره متوسطه
مهارت حداقل مهارت لازم را برای عنوان شغلی مد نظر داشته باشید و برای این عنوان شغلی آموزش ههای لازم را گذرانده باشید.
سطح زبان باید حداقل مهارتهای لازم در زبان فرانسوی و انگلیسی را داشته باشید. برای کارگران ماهر CLB5 و برای کارگران نیمه ماهر CLB4 الزامی می‌باشد.
تمکن مالی توانایی مالی کافی برای اقامت و زندگی در این استان

اکسپرس اینتری : برنامه تجربه نوا اسکوشیا - Nova Scotia Experience: Express Entry

این زیر برنامه ویژه آن دسته از مهاجران ماهر با مهارت و تجربه بالا در نوا اسکوشیا است، که برای شرکت در این برنامه واجد شرایط می‌باشند. برای شرکت در این برنامه شما باید حداقل یک سال تجربه در یکی از مشاغل طبقه بندی ملی کانادا در ناک های TEER 0,1,2,3 داشته باشید.

شرایط شرکت در برنامه تجربه نوا اسکوشیا از طریق اکسپرس اینتری

پروفایل اکسپرس انتری

بله

سابقه کار     

حداقل 1 سال سابقه کاری مرتبط با عنوان شغلی مورد تقاضا
سن

شما باید بین 21 – 55 سال سن داشته باشید.

تحصیلات

فارغ التحصیل از یک دبیرستان کانادایی باشید یا مدرک معادل آن را داشته باشید.

مهارت

حداقل مهارت لازم را برای عنوان شغلی مد نظر داشته باشید و برای این عنوان شغلی آموزش ههای لازم را گذرانده  باشید.

سطح زبان

باید حداقل مهارتهای لازم در زبان فرانسوی و انگلیسی را داشته باشید. حداقل زبان برای نیروی کار ماهر CLB7 در NOC TEER 0, 1 و CLB5 در عنوان مشاغل NOC TEER 2, 3 داشته باشید.

اکسپرس اینتری: برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا - Nova Scotia Labour Market Priorities: Express Entry

اگر در سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال کانادا یک پروفایل ایجاد کرده اید و میتوانید یکی از نیازهای شغلی استان نوا اسکوشیا را برآورده کنید این برنامه مناسب شما است. برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا کاندیداهایی را از بین متقاضیان اکسپرس انتری انتخاب می‌کند، که قادر به رفع نیازهای بازار کار نوا اسکوشیا هستند. فقط نامزدهایی که از اداره مهاجرت نوا اسکوشیا نامه علاقه مندی دریافت می‌کنند، می‌توانند درخواست دهند.

اکسپرس اینتری: برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا برای پزشکان - Nova Scotia Labour Market Priorities For Physicians: Express Entry

اگر شما پزشک هستید و برای مهاجرت به استان نوا اسکوشیا از طریق برنامه اکسپرس انتری اقدام کرده اید، این یک مسیر و روش آیده آل برای شما است. شرکت در برنامه اولویت های بازار کار نوا اسکوشیا به پزشکان این امکان را به استان نوا اسکوشیا می‌دهد تا پزشکانی را که واجد شرایط هستند را از طریق اکسپرس انتری انتخاب نماید. این برنامه به طور ویژه دو کد از مشاغل طبقه بندی ملی NOC را مد نظر قرار می‌دهد NOC 31102 پزشکان خانواده و NOC 31100 متخصص پزشکی بالینی و آزمایشگاهی.

شرایط شرکت در برنامه اولویت های بازار کار برای پزشکان از طریق اکسپرس اینتری

پروفایل اکسپرس انتری  

بله

جاب آفر بله (یک پیشنهاد شغلی در دو عنوان پزشک خانواده و یا پزشک متخصص که مورد تائید اداره بهداشت نوا اسکوشیا یا مرکز بهداشت باشد را داشته باشید)
سابقه کار حداقل سابقه کاری مورد نیاز را برای برنامه مرتبط با اکسپرس انتری را که واجد شرایط آن می‌باشید، برآورده کنید.
تمکن مالی

سرمایه کافی برای مهاجرت خود به همراه خانواده به نوا اسکوشیا را داشته باشید.

مدت زمان   

شما از طریق اکسپرس انتری یک نامه علاقه مندی از NSNP دریافت کنید و باید درخواست خود را ظرف مدت حداقل 30 روز از تاریخ صدور این نامه علاقه مندی ارسال نمایید.

سایر موارد   

باید متعهد شوید که برای مدت 2 سال در نوا اسکوشیا اقامت خواهید داشت و در این استان کار و زندگی خواهید کرد.

برنامه پزشکان نوا اسکوشیا – Physician

برنامه پزشکان نوا اسکوشیا به سیستم درمان و بهداشت عمومی این استان جهت استخدام پزشک عمومی، پزشک خانواده و پزشک متخصص کمک می‌کند.

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی مورد نیاز نوا اسکوشیا - International Graduates In Demand

این برنامه فارغ التحصیلان بین المللی نوا اسکوشیا شامل افرادی می‌باشد که در یکی از دانشگاه ها و یا در یکی از موسسات یا آکادمی های معتبر استان نوا اسکوشیا تحصیل کرده باشند. این فارغ التحصیلان باید دارای جاب آفر در یکی از دو دسته بندی NOC 33102 دستیاران پرستار، بهیاران و کارکنان خدمات درمانی، کمک بهیار و NOC 42202 مربیان و دستیاران مهد کودک.

شرایط شرکت در برنامه فارغ التحصیلان بین المللی استان نوا اسکوشیا

پروفایل اکسپرس انتری  

بله

جاب آفر بله (باید یک پیشنهاد کاری فول تایم از یک کارفرمای نوا اسکوشیا در ناک شغلی 33102 یا 42202 داشته باشید که با رشته تحصیلی شما مطابقت داشته باشد)

سن

شما باید بین 21 – 55 سال سن داشته باشید

تحصیلات

دیپلم دبیرستان و یک دوره تحصیلی را در مدت سه سال پس از ثبت درخواست خود به مدت حداقل 30 هفته در نوا اسکوشیا تکمیل و گذرانده باشید.

مهارت

حداقل مهارت لازم را برای عنوان شغلی مد نظر داشته باشید و برای این عنوان شغلی آموزش های لازم را گذرانده  باشید.

سطح زبان  

باید حداقل مهارتهای لازم در زبان فرانسوی و انگلیسی را داشته باشید. برای این برنامه حداقل CLB5 را دارا باشید.

تمکن مالی  

سرمایه کافی و توانایی مالی را برای مهاجرت و پرداخت هزینه های اقامتی خود به همراه خانواده در نوا اسکوشیا را داشته باشید.

2

برنامه های سرمایه گذاری در نوا اسکوشیا کانادا

برنامه فارغ التحصیل بین المللی کارآفرین نوا اسکوشیا - International Graduate Entrepreneur

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی کارآفرین فقط دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه نوا اسکوشیا را تحت پوشش قرار می‌دهد و این دسته از متفاضیان باید یا کسب و کار و بیزنسی را در نوا اسکوشیا راه اندازی یا خریداری کنند و این کسب و کار را به مدت 1 سال با مجوز کار پس از پایان تحصیل PGWP اداره کرده باشند. توجه کنید که اقدام برای شرکت در این برنامه فقط از طریق دریافت دعوتنامه صورت می‌پذیرد و در صورتی که متقاضی دریافت اقامت دائم هستید، قصد اقامت در استان نوا اسکوشیا را داشته باشید.

شرایط شرکت در برنامه فارغ التحصیل بین المللی کارآفرین نوا اسکوشیا کانادا

سابقه کاری   

حداقل یک سال تجربه مستمر در مدیریت و مالکیت فعلی کسب و کار در نوا اسکوشیا داشته باشید.
تحصیلات دیپلم یا کدرک دانشگاهی که نشان دهنده حداقل تحصیل تمام وقت و حضوری به مدت 2 سال در دانشگاه نوا اسکوشیا یا کالج های معتبر را گذرانده باشید.
مجوزها ویزای کار معتبر پس از فارغ التحصیلی PGWP را داشته باشید.
مهارت های زبان در معیار زبان کانادایی CLB را در سطح 7 داشته باشید.

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا – Entrepreneur

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا ویژه آن دسته از متقاضیانی است که مالک کسب و کاری هستند و یا دارای تجربه مدیریت ارشد می‌باشند. از الزامات این برنامه می‌شود به این مورد اشاره کرد که شما باید در نوا اسکوشیا زندگی کنید و یک کسب و کار جدید در این استان راه اندازی نمایید یا یک کسب و کار موجود را خریداری نمایید و در مدیریت آن فعالیت مستمر داشته باشید.
در این برنامه شما در ابتدا یک ویزای کار موقت دریافت خواهید کرد و پس از اینکه فعالیت کسب و کار را تا یک سال ادامه دادید، اقامت دائم دریافت خواهید کرد. این برنامه بر اساس ابراز علاقه می‌باشد که در آن نامزدها را اطبین سایر متقاضیان انتخاب می‌کنند.

شرایط شرکت در برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا کانادا

سابقه کار حداق 3 سال تجربه مدیریت مستمر و فعال و همچنین مالکیت یک کسب و کار 33 درصد از سهام بیزینس را داشته باشید و یا بیش از 5 سال تجربه مدیریت ارشد یک کسب و کار را داشته باشید.
سرمایه شخصی حداقل دارایی 600000 دالار کانادا را داشته باشید.

سرمایه گذاری  

حداقل 150000 دلار کانادا را برای ایجاد، راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در نوا اسکوشیا داشته باشید.

زبان   

حداقل نمره CLB5

سن    

بیشتر از 21 سال سن داشته باشید.

مزایای مهاجرت به نوا اسکوشیا

مهاجرت به استان نوا اسکوشیا کانادا به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی، با مزایای فراوانی همراه است. اقتصاد رو به رشد و درآمد ثابت نمایانگر زندگی آرام و پویای این منطقه است. یکی از اصلی‌ترین مزایای مهاجرت به نوا اسکوشیا، طبیعت و محیط زیبا و متنوع این منطقه است. از کوه‌ها تا سواحل، جنگل‌ و جاذبه های طبیعی این استان، نوا اسکوشیا طبیعتی فوق‌العاده دارد که مهاجران می‌توانند از آن لذت ببرند.
مزایای مهاجرت به نوا اسکوشیا | مزایای مهاجرت به نوا اسکوشیا

همچنین، نوا اسکوشیا دارای اقتصادی پویا است که فرصت‌های شغلی فراوانی را برای مهاجران به ارمغان می‌آورد. این استان به عنوان مرکز توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) شناخته می‌شود و به شغل‌های متعددی در این صنعت میزبانی می‌کند. همچنین، صنایع و مشاغل دیگر مانند بهداشت و درمان، مهندسی، ساخت و ساز، و تولید نیز در نوا اسکوشیا به رشد و توسعه پرداخته و فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کنند.

 

از دیگر مزایاهای مهاجرت به این استان، نظام آموزشی بسیار با کیفیت نوا اسکوشیا است. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی معتبر در این منطقه وجود دارند که به دانش‌آموزان کانادایی و بین ‌المللی خدمات آموزشی با کیفیت و متنوعی ارائه می‌کنند.
همچنین، سیستم بهداشتی و اجتماعی کانادا به عنوان یکی از بهترین سیستم‌های جهان شناخته می‌شود، و مهاجران به طور کامل از این مزیت بهره‌مند می‌شوند. این سیستم به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی عالی و سایر خدمات اجتماعی و بهداشتی معروف است.
در نهایت، یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های مهاجرت به نوا اسکوشیا، تنوع فرهنگی و جامعه چند ملیتی این استان است. مهاجران از تعامل با افراد از زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداخته و محیطی دوستانه را در این جامعه تجربه می‌کنند.

در نهایت، مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا به عنوان یک فرصت برای شروع یک زندگی جدید با کیفیت و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی شناخته می‌شود و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تنوع فرهنگی این منطقه و کشور دارد.

امتیاز بندی برنامه استانی نوا اسکوشیا کانادا از طریق اکسپرس اینتری

در ادامه با سیستم امتیاز بندی در برنامه مهاجرت استانی نوا اسکوشیا آشنا خواهید شد. این سیستم دارای حداکثر 150 امتیاز است، که افراد می‌توانند جهت مهاجرت به این استان این امتیازات را بر اساس فاکتورهای مختلفی کسب کنند. مقدار امتیاز لازم جهت پذیرش افراد متقاضی به صورت ماهانه اعلام می‌شود.
1

امتیاز مدرک تحصیلی در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

تحصیلات

امتیاز

مدرک زیر دیپلم

0

دیپلم یا معادل کانادایی آن                                        

8

دیپلم یا تحصیلات تکمیلی برای یک دوره یک ساله         

12

دیپلم یا تحصیلات تکمیلی برای یک دوره دو ساله           

19

مدرک آموزش عالی از کانادا (دوره های حداقل سه ساله یا معادل) 

21

دو مدرک دیپلم آموزش عالی کانادا یا معادل آن               

22

کارشناسی ارشد                                                      

23

دکترا   

25

2

امتیاز مهارت زبان در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

سطح زبان

امتیاز

کمتر از CLB5

0

CLB5

20

CLB6

24

CLB7 و بیشتر از آن

28

3

امتیاز سن در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

سن

امتیاز

زیر 21 سال

0

21 – 24

5

25 – 32

7

33 – 39

10

40 – 44

7

45 – 55

5

بیشتر از 56 سال

0

4

امتیاز سوابق مدیریتی در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

سابقه

امتیاز

سابقه مالکیت یک سوم یک کسب و کار (حداقل 5 سال در 10 سال گذشته)

35

سابقه مدیریت ارشد (حداقل 5 سال در 10 سال گذشته)

20

5

امتیاز دارایی در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

سرمایه شخصی

امتیاز

کمتر از 600000 دلار کانادا

0

600000 تا یک میلیون دلار کانادا

5

یک تا یک و نیم میلیون دلار کانادا

7

بیشتر از یک و نیم میلیون دلار کانادا

10

6

امتیاز سرمایه گذاری در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

حداقل مبلغ سرمایه گذاری شده

امتیاز

150000 تا 300000 دلار کانادا

10

بیشتر از 300000 دلار کانادا

15

7

تطابق پذیری یا سازگاری با استان نوا اسکوشیا

فاکتور سازگاری

امتیاز

سابقه تحصیلات در نوا اسکوشیا

10

سابقه تحصیلات همسر متقاضی در نوا اسکوشیا

5

سابقه کاری در نوا اسکوشیا

10

سابقه کاری همسر متقاضی در نوا اسکوشیا

5

خانواده و یا بستگان در نوا اسکوشیا

5

سطح مهارت زبان همسر متقاضی

5

8

امتیاز کسب و کار در مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

کسب و کار

امتیاز

کسب و کار در خارج از منطقه هالیفاکس

5

کسب و کار در زمینه صادرات

5

مشاغل مورد نیاز استان نوا اسکوشیا کانادا

مشاغل مورد نیاز در استان نوا اسکوشیا کانادا به شکل متنوعی در دسترس مهاجران قرار دارد. این استان با داشتن اقتصاد پویا و متنوع، به تخصص‌های مختلف نیاز دارد. به عنوان یکی از مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم در کانادا، تخصص‌های مرتبط با IT و فناوری اطلاعات، مثل برنامه‌نویسی نرم‌افزار و توسعه وب، همواره درخواست نیروی کار دارند. صنایع دیگر مانند حوزه درمانی، مهندسی، معماری، محیط‌زیست، و ساخت و ساز نیز فرصت‌های شغلی بسیاری در نوا اسکوشیا ارائه می‌دهند. همچنین، تخصص‌های مرتبط با صنایع دریایی و کشتی‌رانی نیز به ویژه به علت وجود سواحل این استان و ارتباط این استان با آب های آزاد درخواست دارند. با توجه به تنوع اقتصادی و فرهنگی این منطقه، مهاجران با تخصص‌های متعدد می‌توانند در نوا اسکوشیا به فرصت‌های شغلی زیادی دست پیدا کنند.
مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی نوا اسکوشیا | مشاغل مورد نیاز استان نوا اسکوشیا کانادا

جدول مشاغل مورد نیاز استان نوا اسکوشیا

Systems Testing Technicians تکنسین آزمایش سیستم ها
Registered Nurses پرستار
Mechanical Engineering Technologists and technicians تکنسین ها و تکنولوژیست های مکانیک
Electrical and Electronics Technologists and Technicians تکنسین ها و تکنولوژیست های برق و الکترونیک
Managers in Health Care مدیران بهداشت و درمان
Computer Engineers مهندسین کامپیوتر
Licensed Practical Nurses پرستاران کمکی و بهیاران
Electrical and Electronics Engineers مهندسین برق و الکترونیک
Mechanical Engineers مهندسین مکانیک
Civil Engineers مهندس عمران
Specialist Physicians پزشک متخصص
General Practitioners and Family Physicians پزشک عمومی و پزشک خانواده
Dentists دندانپزشک
Pharmacists داروساز
Financial Auditors and Accountants حسابرس مالی و حسابدار
Software Engineers and Designers طراح و مهندس نرم افزار

Medical Laboratory Technologists and Pathologists Assistants

تکنسین آزمایشگاه پزشکی و دستیار پاتولوژیست
Audiologists and Speech-Language Pathologists شنوا سنج و گفتار سنج
Physiotherapists فیزیوتراپ
Occupational Therapists درمانگران کار و مشاغل
Respiratory Therapists, Clinical Perfusionists and Cardiopulmonary Technologists درمانگران تنفسی و تکنسین های کاردیولوژی
Medical Radiation Technologists متخصص رادیو درمانی
Medical Sonographers سونوگرافی های پزشکی
Psychologists روانپزشکان
Early Childhood Educators and Assistants مربیان کودکان
Welders and Related Machine Operators جوشکار
Machinists and Machining and Tooling Inspectors مکانیک ها و بازرسان ابزار ماشین و تراشکار ها
Information Systems Analysts and Consultants مشاوران و تحلیلگران سیستم های اطلاعاتی
Industrial Electricians برقکار صنعتی
Supervisors, Other Mechanical and Metal Products Manufacturing ناظرین تولید محصولات فلزی و مکانیکی
Crane Operators اپراتور جرثقیل
Heavy-Duty Equipment Mechanics مکانیک ماشین های سنگین
Automotive Service Technicians, Truck and Bus Mechanics and Mechanical Repairers تکنسین خدمات خودرو، کامیون و اتوبوس و تعمیرات مکانیکی
Restaurant and Food Service Managers مدیران رستوران
Retail Trade Managers مدیران فروشگاه های زنجیره ای
Other Financial Officers سایر مدیران مالی
Database Analysts and Data Administrators آنالیزور اطلاعات
Computer Programmers and Interactive Media Developers برنامه نویسان کامپیوتر
Chefs آشپزها
Cooks سر آشپزها
Contractors and Supervisors, Metal Forming, Shaping and Erecting Trades ناظرین فرم دادن فلزات

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به نوا اسکوشیا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به استان نوا اسکوشیا کانادا ممکن است بسته به نوع برنامه مهاجرتی و شرایط فردی متقاضی متفاوت باشند. با این حال، مدارک عمومی شامل گذرنامه معتبر با اعتبار کافی، مدارک تحصیلی (مانند مدرک دیپلم یا مدرک تحصیلات عالی) و ریز نمرات، اطلاعات در مورد تجربه کاری و مدارک مرتبط با شغل، مهارت‌ها و تخصص‌های شغلی مورد نیاز، مدارک مالی و… را شامل می‌شوند. برای برنامه‌های مهاجرتی خاصی ممکن است مدارک دیگری نیز مورد نیاز باشند، بنابراین متقاضیان باید به دقت شرایط مربوط به برنامه مهاجرتی مورد نظر خود را بررسی کنند و مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری نمایند. همچنین، مشاور مهاجرتی معتبر نیز می‌تواند به شما در جمع‌آوری و ارائه مدارک مورد نیاز راهنمایی ارائه دهند.
1

مدارک تحصیلی برای مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

مدارک تحصیلی
ترجمه مدارک دانشگاهی و ریز نمرات که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشند.
ترجمه مدارک پیش دانشگاهی و ریز نمرات که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشند.
ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشند.
سایر مدارک اعم از مدارک فنی و حرفه ای، دوره‌های مرتبط با کار مدنظر و غیره که ترجمه رسمی شده باشند.
ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی.
2

مدارک شغلی برای مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

مدارک شغلی
سابقه بیمه
سه فیش حقوقی از آخرین محلی که در آن به کار اشتغال داشته اید
مدارک قرارداد کاری
گواهی عدم سو پیشینه
ارائه انگیزه نامه
3

مدارک خانوادگی برای مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا

مدارک خانوادگی

ترجمه پاسپورت‌ که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشد.
ترجمه شناسنامه که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشد.
ترجمه سند ازدواج یا طلاق برای افراد متأهل که مهر دادگستری و وزارت امور خارجه داشته باشد.
6 قطعه عکس پرسنلی
ارائه کد پستی، آدرس و تلفن محل سکونت
ارائه مدارک مرتبط با بستگان درجه یک در کانادا (در صورتی که خانواده و بستگان شما در کانادا زندگی می‌کنند.)

هزینه شرکت در برنامه نوا اسکوشیا کانادا

هزینه شرکت در برنامه مهاجرتی به استان نوا اسکوشیا کانادا با توجه به نوع برنامه، تعداد افراد خانواده و همراه و عوامل دیگر متفاوت است. در ابتدا و برای شرکت در برنامه نوا اسکوشیا باید 550 دلار کانادا به دولت فدرال و 515 دلار دیگر جهت ویزا بپردازید. در اینجا به چند نکته کلی درباره هزینه‌ها اشاره می‌کنم:
مهاجرت به نوا اسکوشیا | هزینه شرکت در برنامه نوا اسکوشیا کانادا

هزینه‌های درخواست اولیه

هزینه‌های اولیه معمولاً شامل مبلغ پرداختی برای ارسال درخواست مهاجرتی به نوا اسکوشیا، هزینه‌های ترجمه مدارک و سایر هزینه‌های مرتبط با ایجاد پرونده مهاجرتی می‌شوند.

هزینه‌های مصاحبه و مراحل بعدی

در بعضی موارد، برخی از برنامه‌های مهاجرت به مصاحبه منجر می‌شوند که ممکن است هزینه‌های دیگری را به دنبال داشته باشد. همچنین، برای تجدید اقامت و مدیریت مسائل مربوط به وضعیت مهاجرین، هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه‌ وکیل نیز وجود دارد.

هزینه‌های زندگی

بعد از ورود به نوا اسکوشیا، هزینه‌های مختلف زندگی از جمله مسکن، آموزش کودکان، و خدمات بهداشتی و درمانی نیز وجود دارد که باید حتما در نظر گرفته شوند.

مهاجرت به نوا اسکوشیا در دستان امن دکتر صفامهر وکیل و مشاور رسمی سازمان مهاجرت کانادا

مهاجرت به استان نوا اسکوشیا کانادا با کمک دکتر علیرضا صفامهر، وکیل و مشاور رسمی سازمان مهاجرت کانادا، می‌تواند تجربه‌ای ساده‌تر و موفق‌تر برای افرادی که به دنبال شروع یک زندگی جدید در این استان هستند، فراهم کند. دکتر صفامهر با داشتن تجربه و دانش کافی در زمینه مهاجرت به کانادا به متقاضیان کمک می‌کند تا مراحل مختلف مهاجرتی را به بهترین شکل انجام دهند. ایشان به همراه تیم حرفه ای خود با بررسی شرایط مشتریان، ارائه راهنمایی در مورد مدارک مورد نیاز، تدوین درخواست‌های مهاجرتی، و پیگیری فرآیند مهاجرت تا رسیدن به استان نوا اسکوشیا به شما کمک خواهند نمود. تجربه دکتر صفامهر به عنوان یک مشاور ماهر در زمینه مهاجرت به کانادا می‌تواند به مهاجران اطمینان دهد که آن‌ها در تمام مراحل مهاجرت خود از راهنمایی و پشتیبانی لازم دکتر صفامهر و تیم مشاوران ایشان بهره مند می‌شوند.
مهاجرت به نوا اسکوشیا با کمک وکیل رسمی سازمان مهاجرت کانادا

سوالات متداول برنامه استانی نوا اسکوشیا

برنامه مهاجرتی استانی نوا اسکوشیا در کانادا یکی از مسیرهای جذاب مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از سوالات متداول در مورد این برنامه پاسخ داده شده است:

برنامه مهاجرتی استانی نوا اسکوشیا چیست؟

برنامه مهاجرتی استانی نوا اسکوشیا، یکی از برنامه‌های مهاجرت به کانادا است که به افراد با تجربه کاری در مشاغل مورد نیاز این استان امکان مهاجرت به نوا اسکوشیا را می‌دهد. این برنامه از طریق سیستم امتیازی مهاجرتی ارائه می‌شود.

برنامه استانی نوا اسکوشیا چه مزایایی دارد؟

مهاجرت به نوا اسکوشیا با خود دارای مزایای فراوانی است، از جمله ، فرصت‌های شغلی، برخورداری از نظام آموزشی عالی، سیستم بهداشتی و درمانی، و…

چه مشاغلی مورد نیاز استان نوا اسکوشیا هستند؟

مشاغل مورد نیاز در نوا اسکوشیا متنوع هستند و شامل حوزه‌های فناوری اطلاعات، حوزه درمانی، مهندسی، صنایع دریایی، و بسیاری دیگر می‌شوند. لیست مشاغل مورد نیاز از طریق وب‌سایت رسمی نوا اسکوشیا و یا در همین مقاله در دسترس است.

چگونه می‌توانم برنامه مهاجرتی به نوا اسکوشیا را شروع کنم؟

برای بسیاری از برنامه ها و زیر برنامه های رایج استان نوا اسکوشیا ابتدا باید یک پروفایل در سیستم اکسپرس انتری فدرال ایجاد نمایید. سپس باید درخواست مهاجرتی خود را ارسال کرده و سیستم امتیازی مهاجرتی را پیگیری کنید. در نهایت، پس از دریافت مجوز کار و اقامت، می‌توانید به نوا اسکوشیا کانادا نقل مکان کنید.

آیا باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشم؟

بله، معمولا اکثر برنامه های مهاجرتی به نوا اسکوشیا نیاز به مهارت‌های زبانی دارد. برنامه‌های مهاجرتی اغلب از مهارت‌های زبانی انگلیسی یا فرانسوی نیازمندند و برخی از مشاغل ممکن است نیاز به نمرات بالایی در مهارت های زبان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *