ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای ویزیتوری کانادا چیست؟

ویزای توریستی (Visitor visa) یا ویزای ویزیتوری کانادا یک ویزای موقت است که به افراد این اجازه را می دهد که برای مدت مشخصی وارد خاک کانادا شوند و در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان ویزای توریستی کانادا می توانند به دلایل مختلفی همچون دیدار با اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایان، شرکت در نمایشگاهها و یا رویدادهای کاری، گشت و گذار در کانادا، به دنیا آوردن فرزند و یا هم چنین درمان بیماری برای دریافت این ویزا اقدام کنند. ویزای توریستی کانادا معمولا 5 سال اعتبار دارد و فرد دارنده ویزا در هر بار ورود به خاک کانادا می تواند تا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است، در صورت داشتن دلیل موجه ویزیتور یک ماه قبل از اتمام شش ماه حضور در کانادا می تواند درخواست تمدید ویزا (ویزیتور رکورد) را به اداره مهاجرت ارسال کند.

ویزای توریستی کانادا

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به سه گروه اصلی تقسیم می شود. این سه ویزا از حیث مدت زمان اقامت و هم چنین کاربرد با همدیگر تفاوت های دارند که آنها را توضیح خواهیم داد.
1

ویزای سینگل کانادا (Single Entry)

ویزای توریستی سینگل کانادا به فرد متقاضی این امکان را می دهد که فقط یک بار وارد خاک کانادا شود و پس از خروج از خاک این کشور اجازه ورود مجدد با همان ویزا را ندارد مگر آنکه ویزای جدیدی دریافت کند.
2

ویزای مولتی کانادا (Multiple Entry)

ویزای توریستی مولتیپل کانادا برخلاف ویزای سینگل برای متقاضیان این امکان را فراهم می کند تا بتوانند به طور نامحدود وارد خاک کانادا شوند و تا زمان اتمام اعتبار 5 ساله ویزای خود از آن استفاده کنند.
3

سوپر ویزا

سوپر ویزای کانادا نیز برای والدین افرادی که شهروندی و یا اقامت دائم کانادا را دارند راه اندازی شده است و به آنها این امکان را می دهد که به کانادا سفر کنند.
ویزای توریستی | مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت اعتبار ویزای توریستی سینگل کانادا 6 ماه است در حالی که مدت اعتبار ویزای مولتیپل 10 سال است. البته با توجه به اینکه اعتبار گذرنامه های ایرانی 5 ساله است، این ویزا برای ایرانیان 5 ساله صادر می شود. با این حال ویزای توریستی کانادا با پایان یافتن مهلت اعتبار پاسپورت دیگر اعتباری ندارد و قابل استفاده نیست. کسانی که ویزای مولتی کانادا دارند باید هر 6 ماه یک بار از خاک این کشور خارج شوند و مجدد اجازه ورود دریافت کنند.

برخی از نمونه ویزاهای توریستی اخذ شده توسط دکتر صفامهر

در سالیان اخیر، اداره مهاجرت کانادا با وسواس و حساسیت زیادی پرونده ویزای توریستی ایرانیان را مورد بررسی قرار داده است که همین امر سبب شده است که بسیاری از متقاضیان نتوانند ویزای توریستی کانادا دریافت کنند و ویزای آنها ریجکت شده است. با این حال دکتر صفامهر، با بکارگیری دانش و تجربه خود توانسته اند پرونده بسیاری از موکلان خود را که متقاضی ویزای توریستی کانادا بوده اند با موفقیت به انجام برسانند و برای آنها ویزای توریستی کانادا بگیرند. در زیر، برخی از نمونه ویزاهای توریستی کانادا اخذ شده توسط دکتر صفامهر را مشاهده می فرمایید.

شرایط لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اخذ ویزای توریستی کانادا، داشتن شرایط و مدارک خاصی الزامی است. آماده‌سازی این مدارک به طی شدن هرچه سریعتر پروسه دریافت ویزای توریستی کانادای شما کمک می‌کند. ما در موسسه مهاجرتی صفامهر به شما در فرایند آماده‌سازی این مدارک، راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهیم داد. این مدارک شامل بخش ها و موارد خاصی می شود که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی | شرایط لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا
1

مدارک عمومی لازم برای ویزای توریستی کانادا

  • مدارک هویتی شامل پاسپورت معتبر، ترجمه شناسنامه، ترجمه سند ازدواج( در صورت تاهل)، ترجمه مدارک تحصیلی، ترجمه کارت پایان خدمت( در صورت اتمام خدمت)
  • ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه
  • انجام انگشت نگاری در یکی از مراکز صدور ویزای کانادا در یکی از کشورهای مجاور ایران همچون ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و …
  • فرم های تکمیل شده ویزای توریستی کانادا
2

انگیزه نامه سفر و سوابق سفر برای ویزای ویزیتوری کانادا

  • سابقه سفر شامل ویزای صادر شده برای سفرهای قبلی به کشورهای مختلف بخصوص کشورهای که دارای پاسپورت معتبر هستند به همراه مهرهای ورود و خروج
  • نامه هدف از سفر شامل برنامه دقیق بازدید و ورود و خروج به کانادا
3

تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا

بدون شک یکی از مهمترین مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی کانادا، نامه تمکن مالی است که نشان دهنده توان مالی شما برای تامین هزینه های سفر و اقامت در کانادا است. البته میزان دقیقی برای این مورد توسط اداره مهاجرت کانادا تعیین نشده است چرا که به عوامل مختلفی همچون طول مدت اقامت شما در کانادا، محل اقامت و هم چنین داشتن حامی مالی بستگی دارد. به عنوان مثال اگر قصد دارید 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید به ازای هر ماه لازم است که حداقل 3000 دلار کانادا تمکن مالی نشان دهید که البته برای متقاضیان ایرانی توصیه می شود که تمکن مالی بیشتری را ارائه دهند. در کنار هزینه های زندگی لازم است مبلغی را نیز به بیمه پزشکی خود اختصاص دهید.

4

مدارک لازم برای ویزای ویزیتوری کانادا با داشتن دعوت نامه

در صورتی که از یکی از اقوام و یا آشنایان خود دعوت نامه دریافت کرده اید لازم است که برای دریافت ویزای توریستی کانادا مدارک فرد دعوت کننده شامل کارت شهروندی و یا اقامت دائم، نامه ثبت نام در دانشگاه، ویزای دانشجویی و یا استادی پرمیت و یا ویزای کار ارائه شود. هم چنین مدارکی که وضعیت مالی فرد دعوت کننده را نشان دهد نیز باید ارائه شود. این مدارک شامل سندهای ملکی، فیش‌های حقوقی و برگه پرداخت مالیات می شود. اگرچه فرد دعوت کننده لازم نیست که نامه تمکن مالی ارائه دهد ولی باید ثابت کند که از استطاعت مالی لازم برای میزبانی از شما برخوردار است، به همین خاطر بهتر است ایشان نیز نامه تمکن مالی ارائه دهند.

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا داشتن دعوت نامه از یکی از بستگان درجه یک، دوست و یا آشنایانی که مقیم کانادا باشند می تواند شانس شما برای دریافت ویزا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. در واقع داشتن دعوت نامه بدین معناست که فرد دعوت کننده میزبان شما خواهد بود و در صورت لزوم، هزینه های زندگی شما را متقبل خواهد شد. فرد دعوت کننده باید در دعوت نامه هم مشخصات فردی خود و هم مشخصات شما را ذکر کند. مشخصات فرد دعوت کننده شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، تلفن و آدرس محل سکونت در کانادا، وضعیت اقامت در کانادا (شهروند، اقامت دائم، اقامت موقت و ….) و شغل می شود. در مورد فرد دعوت شده نیز اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن، نسبت متقاضی با فرد دعوت کننده، هدف از سفر، طول مدت اقامت در کانادا، جزئیات محل اقامت در کانادا و نحوه تامین هزینه های اقامت و تاریخ خارج شدن از کانادا باید ارائه شود.
5

مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا بدون دعوت نامه

اگرچه داشتن دعوت نامه برای ویزای توریستی کانادا شانس متقاضی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد اما در عین حال ارائه دعوت نامه اجباری نیست و با داشتن مدارک مربوط به رزرو هتل و بلیط‌های رفت و برگشت هواپیما نیز می توانید برای این ویزا اپلای کنید. اما باید به نکته توجه کنید که نداشتن دعوت نامه شانس شما را کاهش می دهد و احتمال رد شدن پرونده شما را افزایش می دهد. بدین منظور می توانید بر روی برنامه سفر خود بیشتر تمرکز کنید و آن را با دقت و جزئیات کامل بنویسید.
6

اسناد و مدارک شغلی و مالی برای ویزای توریستی کانادا

  • مدارک شغلی شامل مدارکی می شود که وضعیت شغلی شما را نشان می دهد. این مدارک شامل نامه شغلی، قرارداد کاری، حکم بازنشستگی، فیش‌های حقوقی ۶ ماه اخیر، سوابق بیمه و نامه مرخصی (در صورت وجود). در صورتی که خویش فرما و مالک بیزنس هستید لازم است مدارک مربوط به شرکت و یا کسب و کار خود شامل روزنامه رسمی، اساسنامه شرکت، برگه پرداخت مالیات، لیست پرداخت حقوق کارمندان و یا جواز کسب ارائه دهید.
  • مدارک مربوط به دارایی‌های و اموال شما شامل سند خانه، آپارتمان، زمین، مغازه و غیره
ویزای توریستی کانادا | شرایط لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

برای اینکه بتوانید متقاضی ویزای توریستی کانادا شوید لازم است مراحلی را طی کنید تا واجد شرایط لازم برای این ویزا باشید. کلیه مراحلی که برای دریافت ویزای توریستی کانادا مورد نیاز است به تفصیل شرح داده شده است. این مراحل عبارتند از:

1

مراحل پیش از درخواست ویزای توریستی کانادا

  • تمدید پاسپورت: در صورتی که اعتبار پاسپورت شما کمتر از 6 ماه است لازم است نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام نمایید.
  • ترجمه رسمی مدارک هویتی و مالی: مدارک هویتی و مالی شما باید توسط مترجم رسمی ترجمه شود.
  • آماده سازی تمکن مالی و اسناد مرتبط با دارایی ها: نامه تمکن مالی و هم چنین اسناد ملکی موردنیاز خود را آماده کنید و نزد خود نگه دارید.
  • دریافت دعوت نامه و تکمیل فرم های مربوطه: از فرد دعوت کننده بخواهید تا دعوت نامه را برای شما بفرستد.
  • تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل: نسبت به تهیه بلیط و رزرو هتل برای اقامت در کانادا اقدام نمائید.
2

مراحل ثبت درخواست ویزای ویزیتوری کانادا

  • تکمیل فرمهای مربوطه: در این مرحله لازم است فرم های موردنیاز را تکمیل نمائید.
  • پرداخت هزینه ویزا و انگشت نگاری: هزینه انگشت نگاری و بررسی پرونده را پرداخت کنید.
  • انجام انگشت نگاری یا بیومتریک در سفارت کانادا: در یکی از مراکز موردتایید اداره مهاجرت کانادا، انگشت نگاری را انجام دهید.
  • پیکاپ ویزای توریستی کانادا: در صورتی که اداره مهاجرت کانادا شما را واجد شرایط برای دریافت ویزای توریستی این کشور بداند به شما اطلاع خواهد داد و شما می توانید با مراجعه به سفارت کانادا نسبت به دریافت ویزای خود اقدام کنید.
ویزای توریستی کانادا | مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا

هزینه ویزای توریستی کانادا

اقدام برای دریافت ویزای توریستی کانادا مانند سایر ویزاهای دیگر مستلزم پرداخت هزینه های خاصی است. این هزینه ها شامل هزینه ترجمه مدارک، بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت کانادا، انگشت نگاری، وکیل مهاجرت، هزینه سفر به کشور انتخابی برای انجام انگشت نگاری، پیکاپ ویزا، بلیط رفت و برگشت به کانادا، هزینه های اقامت در کانادا، بیمه پزشکی و سایر هزینه های سفر می باشد.

هزینه

به ازای هر نفر

خانواده

ترجمه رسمی مدارک متقاضی (بستگی به تعداد مدارک)

۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

-

بررسی پرونده توسط سفارت

۱۰۰ دلار ۵۰۰ دلار (خانواده ۵ نفره یا بیشتر)
انگشت نگاری ۸۵ دلار ۱۷۰ دلار (خانواده ۲ نفره یا بیشتر)

سفر یک روزه به ترکیه برای انگشت نگاری

۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان -
پیکاپ ویزا شروع از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

-

بلیط رفت و برگشت هواپیما

۱,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ دلار

-

بیمه درمانی

روزانه ۵ دلار – ماهانه ۱۵۰ دلار

-

دلایل رایج ریجکتی ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا ممکن است به دلایلی توسط اداره مهاجرت کانادا رد شود. مهمترین دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا شامل موارد زیر می شود:

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

نداشتن هدف مشخصی برای سفر به کانادا
نداشتن وابستگی مالی کافی در کشور مبدا

ناقص بودن و یا ناکافی بودن مدارک

نداشتن امنیت شغلی در کشور مبدا
عدم ارائه تمکن مالی کافی برای اقامت در کانادا

نداشتن سابقه سفر مناسب

ارائه ندادن مدارک فرد دعوت کننده

عدم استطاعت مالی کافی توسط فرد دعوت کننده

نداشتن سلامت جسمانی

داشتن سوءپیشینه یا سابقه کیفری

قانع نشدن آفیسر پرونده در مورد بازگشت به کشور مبدا بعد از اتمام سفر

ویزای توریستی کانادا | رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا توسط دکتر علی رضا صفامهر وکیل و مشاور رسمی سازمان مهاجرت کانادا

رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا توسط دکتر علی رضا صفامهر وکیل و مشاور رسمی سازمان مهاجرت کانادا

اگر ویزای توریستی شما رد شد شما می توانید مجدد برای دریافت ویزا اقدام کنید. اما اقدام مجدد بدون رفع اشکالات پرونده کاری بیهوده و بی نتیجه است چرا که پرونده شما دوباره رد خواهد شد. بهتر است برای رفع مشکلات پرونده خود از فردی خبره و با دانش همچون دکتر صفامهر کمک بگیرد تا پرونده شما را به دقت بررسی کنند و مشکلات آن را مرتفع کنند و پرونده ی کامل و بی نقص را برای اقدام مجدد برای دریافت ویزا برای شما آماده کنند.

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی کانادا به سایر ویزا های کانادا امکان پذیر است؟

شما می توانید در داخل خاک کانادا نسبت به تبدیل ویزای توریستی خود به ویزای تحصیلی ، کاری و هم چنین اقامت دائم اقدام کنید.
1

تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار کانادا

اگر قصد دارید ویزای توریستی خود را به ویزای کار تبدیل کنید بهتر است در مورد شرایط کاری در کانادا و هم چنین چگونگی دریافت جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایان کانادایی تحقیق کنید. شرایط خود را مورد ارزیابی قرار دهید و توانایی ها و مهارت های خود را برای دریافت شغل در کانادا بسنجید.
2

تبدیل ویزای توریستی کانادا به وبزای تحصیلی کانادا

اگر قصد دارید در مدت اقامت خود در کانادا ویزای تحصیلی دریافت کنید بهتر است در مورد دانشگاههای این کشور تحقیق کنید و شرایط خود برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه میتوان برای اعضای خانواده ویزای توریستی کانادا را اخذ کرد؟

1

اخذ ویزای توریستی کانادا برای همسر

اگر در کانادا مشغول به تحصیل هستید و استادی پرمیت دریافت کرده اید و در یکی از موسسات آموزش عالی موردتایید کانادا در حال تحصیل هستید، می توانید با تاییدیه ویزای دانشجویی خود، برای همسرتان ویزای توریستی دریافت کنید. البته با دریافت ویزای توریستی همسر شما اجازه کار و یا تحصیل در کانادا را نخواهد داشت.

2

اخذ ویزای توریستی کانادا برای فرزند

اگر در کانادا مشغول به کار و یا تحصیل هستید و ورک پرمیت و یا استادی پرمیت دارید می توانید برای فرزند خود ویزای توریستی بگیرید و او را با خود به کانادا ببرید.

در صورتی که فرنزد شما بیشتر از 18 سال سن داشته باشد برای تحصیل در کانادا به استادی پرمیت نیاز دارد. در صورتی که فرنزد شما بیشتر از 22 سال سن دارد برای کار کردن نیاز به دریافت ورک پرمیت دارد.

3

اخذ ویزای توریستی کانادا برای مادر و پدر

در صورتی که خود مشغول به تحصیل در کانادا هستید و یا فرزند شما در کانادا تحصیل می کند می توانید برای گرفتن ویزای توریستی کانادا برای والدین اقدام کنید. در این صورت دانشگاه و یا کالج برای والدین دعوت نامه صادر می کند که این دعوت نامه امکان دریافت ویزای توریستی کانادا را برای والدین ساده تر می کند اما گرفتن ویزا را تضمین نمی کند. برای گرفتن ویزای توریستی کانادا برای والدین می توانید از طریق سوپر ویزای کانادا اقدام کنید. این نوع ویزا برای والدین صادر می شود و 10 سال اعتبار دارد و از نوع مولتی است که به فرد این امکان را می دهد به صورت نامحدود وارد خاک کانادا شود. با داشتن سوپر ویزای کانادا با هر بار ورود می توان 5 سال بدون نیاز به تمدید در این کشور ماند.
4

اخذ ویزای توریستی کانادا برای خواهر یا برادر

می توان از طریق دعوت نامه برای خواهر یا برادر ویزای توریستی گرفت البته گرفتن ویزای توریستی برای خواهر یا برادر تضمینی نیست اما شانس آنها از سایرین بیشتر است ولی در نهایت آفیسر پرونده در مورد ویزا دادن یا ندادن تصمیم گیری خواهد کرد. دعوت نامه شانس برادر و یا خواهر را برای گرفتن ویزا افزایش می دهد و برای آنها امتیاز مثبتی تلقی می شود. داشتن سابقه سفر به منطقه شینگن می تواند شانس آنها را افزایش دهد و نداشتن آن می تواند پرونده آنها را با ریسک مواجه کند.

سوالات متداول ویزای توریستی کانادا

صدور ویزای توریستی چه مدت زمان می برد؟

اگر چه زمان دقیقی برای صدور ویزا تعیین نشده است اما در حال حاضر حدود 3 ماه زمان می برد.

ویزای توریستی برای چه کسانی مناسب است؟

بسیاری از مسافرانی که وارد کانادا می شوند به ویزای توریستی نیاز دارند. این افراد شامل کسانی می شود که با اهدافی همچون دیدن دوستان و آشنایان خود، تفریح و گردشگری، بررسی فرصت های تجاری و هم چنین به صورت ترانزیتی وارد فرودگاههای کانادا می شوند.

ایا افراد مجرد نیز شانس دریافت ویزای توریستی دارند؟

بله افراد مجرد نیز می توانند برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنند اما شانس آنها کمتر است چرا که وابستگی کمتری به کشور مبدا خود دارند.

آیا انجام آزمایشات پزشکی برای ویزای توریستی کانادا اجباری است؟

خیر، آزمایشات پزشکی برای ویزای توریستی کانادا اجباری نیست مگر آنکه اداره مهاجرت از شما بخواهد. داشتن سوءپیشینه و بیماری های مسری خطرناک می تواند منجر به ردی ویزای شما شود.

آیا ویزای توریستی را می توان تمدید کرد؟

خیر، ویزای توریستی کانادا قابلیت تمدید ندارد و در صورتی که اعتبار آن تمام شود باید مجدد برای دریافت آن اقدام کنید.

آیا امکان تبدیل ویزای توریستی به دیگر انواع ویزای کانادا وجود دارد؟

بله شما می توانید ویزای توریستی کانادا را به انواع دیگر ویزا مانند، ویزای تحصیلی، ویزای کار و … تغییر دهید. اما برای این تبدیل ویزا شرایطی لازم است که باید رعایت شود.

3 فکر در مورد “ ویزای توریستی کانادا

  1. همایون ابراهیمی گفت:

    چه مدت بعد از ریجکتی ویزای توریستی می توانم دوباره برای اخد ویزا اقدام کنم؟

  2. امید رضایی گفت:

    سلام. من جا داره از مشاوره آقای دکتر علیرضا صفامهر تشکر کنم. با کمک ایشون من تونستم ویزای توریستی کانادا رو بگیرم.

  3. ارسلان گفت:

    آیا امکان تمدید ویزای توریستی منقضی شده وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *