ویزای کارآفرینی کانادا + شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی

ویزای کارآفرینی کانادا

کانادا از جمله مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است، که دارای جمعیت مهاجر قابل توجه می‌باشد و سالانه تعداد افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشور پیشرفته و توسعه یافته مهاجرت می‌کنند. ویزای کارآفرینی کانادا یک فرصت جذاب برای افرادی است، که دارای تجربه کارآفرینی هستند و قصد سرمایه‌گذاری در کانادا و ایجاد یک کسب و کار نوآورانه در این کشور را دارند.
ویزای کارآفرینی کانادا
این برنامه به افرادی که توانمندی ‌های خود را اثبات کرده‌اند و توانایی ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد کانادا را دارند، اجازه می‌دهد تا به عنوان کارآفرین در کانادا فعالیت کنند. برای اخذ این ویزا، افراد باید یک طرح کسب و کار جامع و متناسب با نیازهای بازار کانادایی ارائه دهند و از نقاط قوت شخصی و حرفه‌ای خود برای تحقق این طرح استفاده کنند. همچنین، میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز و تاثیر اجتماعی و اقتصادی طرح بر جامعه کانادا نیز از جمله معیارهای ارزیابی این ویزا است. پس از تأیید طرح، افراد می‌توانند اقدام به اخذ ویزای کارآفرینی کانادا کنند و به عنوان کارآفرینان موفق در این کشور فعالیت خود را آغاز کنند.

کارآفرینی در کانادا مناسب چه کسانی است؟

بدون شک کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار جدید نیاز به سرمایه کافی، مهارت و دانش مورد نیاز دارد. کارآفرینی در کانادا (Entrepreneurship in Canada) مناسب برای افرادی است که دارای توانایی و تجربه کافی در ایجاد، راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار و بیزینس هستند و تمایل به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این کشور دارند. زیرا کانادا از نظر اقتصادی و اجتماعی یکی از کشورهای پیشرفته جهان محسوب می‌شود. افرادی که به دنبال کارآفرینی در کانادا هستند، باید به موارد زیر توجه کنند:

تجربه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار

افراد با تجربه کارآفرینی یا مدیریت یک کسب و کار در گذشته، معمولاً به عنوان کاندیدا های مناسب برای ویزای کارآفرینی در نظر گرفته می‌شوند. داشتن حداقل 2 سال سابقه در مدیریت یک کسب و کار، یکی از الزامات دولت کانادا برای این برنامه است.

طرح کسب و کار قوی (بیزینس پلن)

ارائه یک طرح کسب و کار جامع و متناسب با نیازهای جامعه و بازار کانادا از جمله موارد ضروری است. این طرح باید شامل جزئیات مالی، استراتژی بازاریابی، و اثرات اجتماعی و اقتصادی مثبت بر اقتصاد کانادا باشد.

سرمایه‌گذاری مالی

متقاضیان باید توانمندی مالی لازم برای شروع و مدیریت کسب و کار خود را در خاک کانادا داشته باشند. میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز ممکن است بسته به نوع و اندازه کسب و کار متفاوت باشد. همچنین کارآفرین باید یک نامه حمایت مالی از یک سازمان حامی کانادایی ارائه دهد.

تاثیر اجتماعی و اقتصادی و اشتغال زایی مفید

افراد کارآفرین باید نشان دهند که کسب و کار آنها به ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کانادا کمک خواهد کرد و تاثیر اجتماعی و محیطی مثبتی بر جامعه کانادا دارد. همچنین شخص کارآفرین باید ثابت کند که این کسب و کار موجب اشتغال افراد در کانادا خواهد شد.

مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی

مهارت‌های زبان قوی در یکی از زبان‌های رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسوی) نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شما جهت درخواست برای ویزای کارآفرینی باید مدرک زبان معتبر و مورد تائید ارائه دهید.
کانادا با ارائه برنامه ‌های مهاجرتی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، فرصت‌های متعددی برای آنهایی که به دنبال شروع یا توسعه کسب و کار هستند، فراهم کرده است.

بهترین صنایع کانادا برای کارآفرینی

کانادا یک اقتصاد متنوع و پویا دارد و بسیاری از صنایع در این کشور فرصت ‌های بسیاری برای کارآفرینان ارائه می‌دهند. تا اوایل سال 2022، برخی از صنایع مهم کانادا برای کارآفرینی عبارتند از:
ویزای کارآفرینی کانادا | بهترین صنایع کانادا برای کارآفرینی
1

تکنولوژی اطلاعات و نرم‌ افزار

صنعت IT در کانادا خصوصا در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور بسیار پویا است. توسعه نرم‌ افزار، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط فرصت ‌های بسیاری برای کارآفرینان ایجاد کرده‌اند.

2

صنعت غذایی و کشاورزی

تولیدات کشاورزی و محصولات غذایی ارگانیک در کانادا بازارهای بزرگ و پررونقی را ایجاد کرده‌اند. ایجاد کسب و کارهای مرتبط با فرآوری محصولات کشاورزی یا تولید غذا می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای کارآفرینان فراهم کند.
3

سلامت و خدمات پزشکی

با افزایش جمعیت و همچنین افزایش تعداد سالمندان و افزایش سن در کانادا، خدمات مرتبط با سلامت و مراقبت از سالمندان، و همچنین خدمات مرتبط با سلامت عموم افراد جامعه فرصت‌های کارآفرینی مهمی در کانادا که مرتبط با این حیطه می‌باشد را ایجاد کرده‌است.
4

توریسم

صنعت گردشگری در کانادا رشد چشمگیری داشته و فرصت‌های زیادی برای کارآفرینان در زمینه ‌های هتلداری، خدمات گردشگری و فعالیت‌ های مرتبط فراهم کرده است.
5

تولیدات نفتی و گازی

کانادا یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت و گاز در جهان است. در نتیجه، صنعت مربوط به استخراج، پالایش و توسعه فناوری ‌های مرتبط با این حوزه نیز فرصت ‌های خوبی را به کارآفرینان ارائه می‌دهد.

مزایای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی کانادا یک فرصت جذاب برای کسب ‌و کارهای جدید و سرمایه‌گذاری در این کشور است. اخذ ویزای کارآفرینی کانادا دارای مزیای بسیاری است. برخی از مزایای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا عبارتند از:

1

مهاجرت دائمی

یکی از مهمترین مزایای این ویزا، این است که پس از موفقیت در کسب و کار و تحقق اهداف مشخص، افراد می‌توانند به عنوان مهاجر دائمی در کانادا اقامت کنند و از تمامی حقوق شهروندی کانادایی استفاده نمایند.
2

حق اشتغال آزاد

صاحبان ویزای کارآفرینی در کانادا می‌توانند به صورت آزاد در کسب و کار خود فعالیت کنند و نیازی به پیدا کردن کارفرما خاص ندارند.
3

پشتیبانی و حمایت دولت از کسب و کارها

دولت کانادا با ارائه برنامه ‌ها و منابع متنوع، از جمله مشاوره‌ های تجاری و آموزش، کارآفرینان را در راه ایجاد و مدیریت کسب ‌و کارهای خود حمایت می‌کند.
4

کیفیت زندگی

کانادا به عنوان یکی از کشورهای با کیفیت زندگی بالا شناخته می‌شود. زیرا دارای سیستم بهداشت و درمان عالی، امنیت، تحصیلات با کیفیت، و محیط طبیعی زیبا است.
5

تنوع فرهنگی

کانادا جامعه‌ای متنوع، چند فرهنگی و چند ملیتی دارد که فرصت ایجاد به کسب‌ و کارهایی با انواع مختلف از مشتریان و مصرف کنندگان را فراهم می‌کند. این تنوع می‌تواند برای کارآفرینان فرصت‌های بیشتری برای تعامل و تجارت ایجاد کند.
6

دسترسی به بازارهای جهانی

کانادا به عنوان یک نقطه ورود به بازارهای جهانی مهم شناخته می‌شود. این امکان را به کارآفرینان می‌دهد تا به راحتی به بازارهای مالی و تجاری بزرگ آمریکا، منطقه آمریکای شمالی و دیگر مناطق جهان دسترسی داشته باشند.
7

حق برخورداری از برنامه ‌های تحقیق و توسعه

کانادا دارای برنامه ‌های تحقیق و توسعه فراوانی است که به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا از این منابع برای توسعه فناوری و نوآوری در کسب و کارهای خود بهره‌مند شوند.
قبل از شروع به فرآیند اخذ ویزا، مهم است که متقاضیان با دقت شرایط و الزامات مرتبط با ویزای کارآفرینی کانادا را بررسی کرده و یک طرح کسب و کار قوی و مطابق با الزامات مقررات را آماده کنند.

معایب کارآفرینی در کانادا

هر چند که کانادا یک محیط مساعد برای کارآفرینی دارد، اما همچنین با چالش‌ها و معایبی نیز روبه‌رو است. در اینجا برخی از معایب کارآفرینی در کانادا را شرح می دهیم. در صورت برخورد با هریک از چالش های ویزای کارآفرینی می توان با موسسه مهاجرتی صفامهر تماس گرفت و مشاوره دریافت کنید. برای آشنایی با چالش های کارآفرینی در کانادا تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

ویزای کارآفرینی کانادا | معایب کارآفرینی در کانادا
1

رقابت زیاد

با وجود فرصت ‌های زیاد، بازار کانادا همچنان با رقابت شدیدی در بین کسب ‌و کارها و صنایع مختلف روبه‌رو است. این ممکن است برای کارآفرینان تازه کار یک چالش مهم و جدی باشد.
2

مقررات و الزامات مالی

مقررات و الزامات مالی مرتبط با ایجاد یا توسعه کسب ‌و کار ممکن است برخی از کارآفرینان را با مشکلات مالی و اداری مواجه کند. این شامل مسائلی مانند مالیات، بیمه‌، تعهدات حقوقی، ارائه تمکن مالی و غیره است.
3

نیروی کار متخصص

در برخی حوزه‌ ها، یافتن نیروی کار متخصص و ماهر ممکن است برای کارآفرینان چالش برانگیز باشد. این موضوع به ویژه برای صنایع فناوری اطلاعات و دیگر صنایع پیشرفته معمولاً مطرح است.
4

مسائل مربوط به زبان

برای کارآفرینان جدید که زبان انگلیسی یا فرانسوی به اندازه کافی قوی نیست، ارتباط و تبلیغات برای کسب و کار ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.
5

نوسانات اقتصادی

مثل بسیاری از کشورها، کانادا نیز با نوسانات و تورم اقتصادی نیز مواجه است. این نوسانات ممکن است بر روند رشد کسب ‌و کارها تأثیر بگذارد و برخی از صنایع را تحت تأثیر قرار دهد.
6

شرایط آب و هوایی

برخی از مناطق کانادا در طول سال همواره دارای آب و هوای یخبندان و سرد هستند، که ممکن است بر فعالیت برخی از کسب‌ وکارها و ارائه خدمات آنها تأثیر بگذارد.

شرایط عمومی اخذ ویزای کارآفرینی کانادا

هریک از استان‌های کانادا دارای شرایط برنامه‌های کارآفرینی مجزایی هستند، اما شرایط کلی اخذ ویزای کارآفرینی کانادا عبارتند از:

شرایط کلی اخذ ویزای کارآفرینی کانادا
ارائه میزان کافی سرمایه گذاری، دارایی یا هردو
دارا بودن نمره آیتلس جنرال یا زبان فرانسه TCF، TEF (تنها برخی از برنامه های کارآفرینی نیازمند این مورد هستند.)
داشتن سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد کسب و کار (میزان این سابقه در برنامه‌های کارآفرینی مختلف متفاوت است)
انجام مصاحبه برای متقاضی در استان مورد نظر
سفر اکتشافی می تواند برای کارآفرینان امتیاز اضافی کسب کند اما برای همه الزامی نیست.
ارائه پلن بیزینسی یا طرح تجاری
پرداخت دیپازیت برای برخی استان ها
داشتن سلامت جسمانی کارآفرینان
عدم داشتن سوء پیشینه
ویزای کارآفرینی کانادا | برنامه های کارآفرینی استانی در کانادا

برنامه های کارآفرینی استانی در کانادا

هر کدام از استان های کانادا، برنامه ها و پروگرام های کارآفرینی ویژه خود را اجرا می‌کند. با توجه به این موضوع شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در هر استان و قلمرو کانادا متفاوت خواهد بود.
1

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

به طور کلی استان بریتیش کلمبیا کانادا سه برنامه کارآفرینی دارد.

انواع روش های کارآفرینی بریتیش کلمبیا

1

برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا (B.C PNP Entrepreneur Immigration Program)

در حال حاضر این برنامه بسته است و امکان دسترسی به آن برای متقاضیان وجود ندارد. استان بریتیش کلمبیا کانادا با موقعیت استراتژیک خود، مالیات نسبتا پایین نسبت به سایر استان های دیگر کانادا، نیروی کار ماهر، توانمند و چند ملیتی و تحصیلکرده و… از جمله بهترین موقعیت ها برای کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار و بیزینس موفق در کانادا است، که برای کارآفرینان متقاضی راه اندازی یک کسب و کار در این استان فرصت های متنوع و جذابی را فراهم می‌کند.
2

برنامه کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا (B.C Entrepreneur immigration Program – Regional Pilot)

این برنامه کارآفرینی در سال 2019 در ابتدا به عنوان یک برنامه آزمایشی دو ساله راه اندازی شد، اما در حال حاضر تا سال 2024 تمدید شده است. برنامه آزمایشی کارآفرینی منطقه ای بریتیش کلمبیا با هدف جذب کارآفرینان بین المللی به مناطق روستایی استان بریتیش کلمبیا طراحی شده است. این برنامه منطقه ایی فقط برای کارآفرینانی است که مایل به راه اندازی یک کسب و کار جدید هستند. و در صورتی که مایل به خریداری بیزینسی که از قبل فعال بوده است، می ‌باشید می‌بایست از طریق برنامه کارآفرینی اصلی بریتیش کلمبیا اقدام نمایید.
3

برنامه کارآفرینی پروژه های استراتژیک بریتیش کلمبیا (B.C Entrepreneur immigration Program – Strategic Projects)

این برنامه مخصوص شرکت های خارجی می‌باشد، که مایل هستند تا به وسیله این برنامه بیزینس خود را در بریتیش کلمبیا راه اندازی نمایند یا شعباتی از آن را در خاک کانادا ایجاد نمایند. با استفاده از این برنامه حداکثر تا 5 نفر از کارکنان کلیدی کسب و کار از جمله مدیران، کارشناسان متخصص یا فنی می‌توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند و اقدام نمایند.

شرایط کارآفرینی در بریتیش کلمبیا

در ادامه و در جدول زیر شرایط هر 3 برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا آورده شده است:
برنامه اصلی برنامه منطقه ای پروژه های استراتژیک
محدودیت سنی متقاضی ندارد ندارد ندارد
مدرک زبان CLB 4 در زمان درخواست نیازی نیست نیاز ندارد
مدرک تحصیلی دیپلم دیپلم دیپلم
مبلغ سرمایه گذاری 200 هزار دلار کانادا 100 هزار دلار کانادا 500 هزار دلار کانادا
میزان دارایی شخصی 600 هزار دلار کانادا 300 هزار دلار کانادا نیاز ندارد
سابقه کاری 3 سال طی 10 گذشته 3 سال طی 5 سال گذشته لازم می‌باشد
امتیازبندی دارد دارد ندارد
موقعیت مکانی در هر نقطه بریتیش کلمبیا مناطق کم جمعیت بریتیش کلمبیا در هر نقطه بریتیش کلمبیا
مصاحبه دارد دارد دارد
نیاز به سفر تحقیقی برای راه اندازی کسب و کار به بریتیش کلمبیا دارد؟ لازم نیست الزامی الزامی
2

برنامه کارآفرینی انتاریو

برنامه کارآفرینی استان انتاریو در کانادا فرصتی جذاب برای کسب‌وکارهای جدید و سرمایه‌گذاری در این استان فراهم می‌کند. برنامه انتاریو Immigrant Nominee Program (OINP) از جمله برنامه‌های مهم است که افراد با تجربه کارآفرینی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. با ارائه طرح کسب و کار جامع و متناسب با نیازهای بازار انتاریو، کارآفرینان می‌توانند به عنوان مهاجر دائمی وارد این استان شوند. برنامه‌های OINP شامل دسته‌های مختلفی نظیر Entrepreneur Stream و Corporate Stream می‌شوند، که هر کدام شرایط و الزامات خاص خود را دارند.

این برنامه‌ها به کارآفرینان امکان می‌دهند تا با ایجاد یا خرید یک کسب و کار موجود، به فعالیت مستقل در انتاریو بپردازند. مزیت‌ های این برنامه شامل حمایت مالی، مدت زمان پردازش سریع‌تر نسبت به سایر برنامه‌های مهاجرتی دیگر و امکان اخذ تابعیت و شهروندی کانادا بر اساس شرایط تعیین شده می‌باشد.

انواع روش های کارآفرینی در انتاریو

1

برنامه های کارآفرینی انتاریو کانادا (Ontario Immigrant Nominee Program – Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی استان انتاریو با نام Ontario Immigrant Nominee Program – Entrepreneur Stream ویژه آن دسته از کارآفرینانی است که قصد دارند تا کسب و کاری را در این استان راه اندازی کنند و یا یک بیزینسی را که از قبل فعال بوده است، را خریداری نمایند. در صورتی که در این برنامه موفق شوید در ابتدا و برای ورود به خاک کانادا ویزای کار موقت دریافت خواهید کرد و پس از ورود به خاک کانادا باید مطابق با توافقنامه اجرایی با استان، کسب و کار خود را راه اندازی و تعهدات مابین توافقنامه عمل نمایید. و در صورتی که از طرف استان انتخاب شوید، در مرحله بعد می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.
2

برنامه کارآفرینی شرکت ها انتاریو (Ontario Immigrant Nominee Program – Corporate Stream)

برنامه کارآفرینی شرکتها استان انتاریو ویژه شرکت هایی معتبر بین المللی است، که قصد دارند تا شعبه یا دفتری از کسب و کار خود را در کانادا مستقر نمایند و یا کسب و کاری را در این استان خریداری کنند. اگر شرکتی با این شرایط در استان انتاریو مستقر شود و تمام قوانین برنامه کارآفرینی شرکتی انتاریو را رعایت کند، 5 نفر از اعضای اصلی شرکت که برای تاسیس و راه‌اندازی، مدیریت و همچنین ادامه فعالیت های شرکت و موفقیت بیزینس حضور آنها ضروری می‌باشد، ممکن است توسط دولت انتاریو برای دریافت اقامت دائم معرفی شوند. پس از عبور از این مراحل و دریافت گواهی انتخاب استانی، تمام اعضای اصلی و هیئت مدیره می‌توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند. توجه نمایید که این برنامه بسته شده است.

شرایط کارآفرینی در انتاریو

داخل کلان شهر تورنتو بزرگ خارج از کلان شهر تورنتو بزرگ
مبلغ سرمایه گذاری 600 هزار دلار کانادا 200 هزار دلار کانادا
ارزش مجموع دارایی 800 هزار دلار کانادا 400 هزار دلار کانادا
سابقه کاری 2 سال 2 سال
مدرک زبان CLB 4 CLB 4
3

برنامه کارآفرینی کبک

برنامه کارآفرینی استان کبک در کانادا یک فرصت جذاب برای کارآفرینان است که قصد دارند در این منطقه فعالیت کسب و کاری را آغاز کنند. برنامه‌های کارآفرینی استان کبک، از جمله انواع برنامه های کارآفرینی، این امکان را فراهم می‌کند که افراد با توانمندی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه، با ایجاد یا حمایت از یک کسب و کار، به عنوان مهاجر دائمی وارد استان شوند. متقاضیان باید یک طرح کسب و کار جامع ارائه دهند که از نظر مالی و اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد و نشان دهد که فعالیت آن‌ها به افزایش اشتغال و رشد اقتصادی در استان کبک منجر خواهد شد. با اخذ ویزای کارآفرینی استان کبک، کارآفرینان فرصت دارند تا در یک محیط با اکثریت فرانسوی زبان که اکثرا به زیبان انگلیسی تسلط دارند و چند فرهنگی فعالیت خود را آغاز کنند و به عنوان بخشی از جامعه استان کبک در پیشرفت و توسعه این استان نقش داشته باشند.

برنامه های کارآفرینی کبک کانادا

برنامه های کارآفرینی استان انتاریو کانادا به سه زیر برنامه سرمایه گذاری، کارآفرینی و برنامه خود اشتغالی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این برنامه ها شرایط و الزامات خاص خود را دارند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

1

برنامه کارآفرینی کبک کانادا (Quebec Immigrant Entrepreneur Program)

برنامه کارآفرینی کبک کانادا با هدف جذب کارآفرینانی که مهارت و تجربه لازم را برای راه اندازی کسب و کار و بیزینس در این استان را دارند، طراحی شده است. و متقاضیان این برنامه در دو گروه قرار می‌گیرند که شرایط هر کدام از گروه ها متفاوت می‌باشد.

 

گروه اول: این دسته شامل مدیریت کسب و کار و بیزینسی در استان کبک می‌باشد، که متقاضی آن را به تنهایی یا به همراه دیگر شرکا راه اندازی کرده است. همچنین کسب و کار مورد نظر باید توسط یک شتاب دهنده کسب و کار، مرکز رشد کسب و کار و یا یک مرکز کارآفرینی دانشگاهی حمایت گردد.

 

گروه دوم: برای اقدام از طریق این زیر برنامه شخص کارآفرین باید حداقل 25% از سهام شرکت جدید و یا حداقل مالکیت 51% سهام یک بیزینس خریداری شده را را داشته باشد. توجه نمایید که در حال حاضر امکان ارسال درخواست برای این زیر گروه به حالت تعلیق درآمده است و اقدام از طریق این زیر برنامه کارآفرینی استان کبک امکان پذیر نمی‌باشد.

2

برنامه خود اشتغالی کبک کانادا (Quebec Self-Employed Program)

برای درخواست و اپلای در زیر برنامه خود اشتغالی کبک شرایطی مورد نیاز است که آن را از برنامه اسکیل ورکر کبک جدا می‌کند.
شرایط مورد نیاز برنامه خود اشتغالی استان کبک شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. حداقل دارایی خالص شخص کارآفرین 100 هزار دلار کانادا
  2. دو سال سابقه و تجربه کار اجرایی در عنوان شغلی که برای آن در کبک اپلای خواهید کرد
  3. ارائه حداقل 50 هزار دلار به عنوان پیش پرداخت شروع به کار برای بیزینسی که قرار است در منطقه شهری مونترال راه اندازی کنید و یا ارائه مبلغ حداقل 25 هزار دلار برای بیزینسی خارج از منطقه شهری مونترال.
  4. ارائه تمکن مالی و اثبات توانایی مالی برای زندگی خود و خانواده در استان کبک
  5. کسب امتیاز لازم در موارد ارزیابی و امتیازبندی

شرایط کارآفرینی در کبک کانادا

برنامه کارآفرینی کبک می‌تواند یک گزینه عالی برای آن دسته از کارآفرینانی باشد که به دنبال زندگی و کار در استان کبک کانادا هستند. این برنامه سه شرط اصلی دارد که شامل شروط زیر می‌باشد:

  1. داشتن تجربه کاری در سطح مدیریت کسب و کار
  2. داشتن دارایی خالص به ارزش 900 هزار دلار کانادا
  3. انجام سپرده گذاری به مبلغ 200 هزار دلار کانادا برای کسب و کارهای خارج از مونترال و 300 هزار دلار کانادا برای کسب و کارهای داخل مونترال
4

برنامه کارآفرینی آلبرتا

استان آلبرتا در غرب کانادا یکی از استان‌های پویا و با اقتصاد قدرتمند این کشور است. آلبرتا با منابع طبیعی غنی، به ویژه صنعت نفت و گاز، منطقه‌ای است که فرصت‌های فراوانی برای کسب ‌و کارها و کارآفرینان فراهم کرده است. برنامه کارآفرینی آلبرتا به افراد با توانمندی‌ها و امکان سرمایه‌گذاری‌ این امکان را می‌دهد تا با ایجاد یا حمایت از یک کسب و کار، به عنوان مهاجر وارد این استان شوند و اقامت دائم این استان را دریافت نمایند. تاکید بر توانمندی‌ها و مهارت‌های فنی، تجربه کسب و کار، و سرمایه‌گذاری مالی می‌تواند از ویژگی‌های این برنامه‌ها باشد. آلبرتا با اقتصاد پویا، محیط زیست طبیعی زیبا، و فرهنگ غنی، یک مقصد جذاب برای کارآفرینان، مهاجران و متقاضیان کارآفرینی است.

برنامه های کارآفرینی آلبرتا کانادا

به طور کلی استان آلبرتا 4 برنامه کارآفرینی دارد که شامل:

  • برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان آلبرتا
  • برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی آلبرتا کانادا
  • برنامه کشاورزی آلبرتا کانادا
  • برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی آلبرتا کانادا
1

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان آلبرتا کانادا (Alberta Graduate Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان آلبرتا با هدف جذب دانشجویانی که از یکی از موسسات آموزشی و یا آکادمی های معتبر آلبرتا در مقطع بالاتر از دبیرستان فارغ التحصیل شده‌اند و مایل هستند تا کسب و کار و بیزینسی را در استان آلبرتا ایجاد و راه اندازی نمایند. افراد متقاضی این برنامه که دارای ورک پرمیت معتبر می‌باشند باید پس از ارسال درخواست خود و تائید شدن آن ابتدا کسب و کار خود را تاسیس نمایند و پس از گذشت مدتی از فعالیت کسب و کار گزارشی از عملکرد خود به استان ارائه نمایند. در صورت انجام تعهدات توافق شده بین طرفین، شما گواهی انتخاب استانی دریافت خواهید کرد و مجوز لازم برای ثبت درخواست اقامت دائم کانادا را به دست خواهید آورد.
2

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی آلبرتا کانادا (Foreign Graduate Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی آلبرتا ویژه آن دسته از متقاضیانی است، که از دانشگاه های خارج از کانادا فارغ التحصیل شده‌اند و تمایل دارند تا شرکت استارت آپی و ایده نوآورانه کسب و کار خود را در این استان تاسیس و راه اندازی نمایند. برای شرکت در این برنامه الزامی می‌باشد تا با یکی از آژانس هایی که توسط دولت استان آلبرتا مشخص و تعین شده کار کنید و از آنها توصیه نامه دریافت کنید. این برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی آلبرتا بر اساس سیستم امتیازبندی عمل می‌کند و با توجه به فاکتورهایی مانند سن، نمره و سطح زبان، تحصیلات، سوابق و تجربه کاری و میزان سرمایه گذاری امتیاز دریافت خواهید کرد. مشابه سایر سیستم های امتیازبندی، متقاضیانی که امتیاز بیشتر کسب کنند به اپلای دعوت خواهند شد.
3

برنامه کشاورزی آلبرتا کانادا (Farm Stream)

برنامه کارآفرینی کشاورزی آلبرتا، یا همان Farm Stream، بخشی از برنامه های مهاجرتی آلبرتا در کانادا است که برای کارآفرینان و کشاورزان با تجربه طراحی شده است. این برنامه به افرادی با توانمندی‌ها و تجربیات در حوزه کشاورزی که تمایل به ایجاد یا استقرار یک کسب و کار مرتبط با زراعت یا دامپروری در آلبرتا دارند، این امکان را می‌دهد که به این استان مهاجرت کنند. متقاضیان باید مواردی از قبیل داشتن تجربه مرتبط، توانایی مالی، و یک طرح کسب و کار معتبر را ارائه دهند. این برنامه اهمیت ویژه‌ای به ایجاد اشتغال محلی، توسعه اقتصادی مناطق روستایی، و افزایش تنوع در صنعت کشاورزی می‌دهد. برنامه کارآفرینی کشاورزی آلبرتا به کارآفرینان فرصتی مناسب برای تعامل با محیط زیست خصوصی این استان و بهره‌مندی از منابع طبیعی غنی آن را فراهم می‌سازد.
4

برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی آلبرتا کانادا (Rural Entrepreneur Stream)

این برنامه برای آن دسته از متقاضیان کارآفرینی طراحی شده است که قصد دارند تا در جوامع روستایی و محلی کوچک آلبرتا کسب و کاری را تاسیس و ایجاد نمایند. برای ثبت درخواست جهت شرکت در این برنامه ضروری است تا با کامیونیتی و جوامع محلی مرتبط با حوزه فعالیت خود در آلبرتا در ارتباط باشید و همچنین حتما به آنجا سفر تحقیقی نمایید. در صورتی که موفق شوید حمایت هر کدام از کامیونیتی ها یا اجتماعات محلی را دریافت کنید از آنها نامه حمایتی دریافت خواهید کرد و می‌توانید ابزار علاقه مندی خود را EOI را برای استان آلبرتا ارسال نمایید.

شرایط کارآفرینی در آلبرتا کانادا

کارآفرینی در آلبرتا یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع روش های مهاجرت به این استان کانادا است. که شامل چهار زیر برنامه می‌باشد و کلیه متقاضیان کارآفرینی می‌توانند با توجه به شرایط خود برای هر کدام از این برنامه ها اقدام کنند.
فارغ التحصیلان خارجی کارآفرینی کشاورزی کارآفرینی روستایی فارغ التحصیلان آلبرتا
محدودیت سنی ندارد ندارد ندارد ندارد
مدرک تحصیلی فوق دیپلم دیپلم دیپلم 2 سال سابقه تحصیل در آلبرتا
مدرک زبان CLB 5 الزامی نیست CLB 4 CLB 7
سابقه کاری 6 ماه تجربه مدیریت زمین کشاورزی 3 سال نیاز ندارد
مبلغ سرمایه‌ گذاری

100 هزار دلار کانادا

500 هزار دلار کانادا 200 هزار دلار کانادا مبلغی برای آن در نظر گرفته نشده
دارایی خالص

-

500 هزار دلار کانادا 300 هزار دلار کانادا

-

امتیازبندی دارد ندارد دارد ندارد

بیشتر بخوانید: برنامه استانی آلبرتا

5

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

برنامه های کارآفرینی ساسکاچوان شامل مجموعه ای از برنامه‌های استراتژیک است که در استان ساسکاچوان کانادا اجرا می‌شود. این برنامه کارآفرینی با هدف توسعه و پشتیبانی از کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا و نوظهور در این منطقه طراحی شده است. ساسکاچوان یکی از استان‌های کانادا است که برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی به کارآفرینی توجه ویژه‌ای دارد. این برنامه استانی کارآفرینی ساسکاچوان از طریق ارائه‌ی منابع مالی، آموزش، مشاوره و ارتباط با شبکه‌ های کسب و کار، افراد را در تاسیس و رشد کسب و کارهای خود یاری می‌کند.

برنامه های کارآفرینی ساسکاچوان کانادا

استان ساسکاچوان به طور کلی دارای سه برنامه کارآفرینی می‌باشد، که در اختیار متقاضیان کارآفرینی مهاجر به این استان و راه اندازی کسب و کار کارآفرینانه خود است. این برنامه ها شامل برنامه کارآفرینی ساسکاچوان کانادا، برنامه مزرعه داران ساسکاچوان کانادا و برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی ساسکاچوان کانادا می‌باشد. که در ادامه هر یک را به همراه شرایط کارآفرینی در ساسکاچوان بررسی خواهیم کرد.

1

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان کانادا SINP Entrepreneur Category

این برنامه با هدف جذب کارآفرینان مستعد و توانمند به استان ساسکچوان راه اندازی شده است و متقاضیان شرکت در این برنامه باید سابقه کارآفرینی و یا مدیریت یک کسب و کار را در طی 10 سال گذشته داشته باشند. متقاضیانی که موفق شوند در این برنامه پذیرفته شوند ابتدا با ویزای کار موقت وارد خاکک کانادا خواهند شد و پس از گذشت 6 ماه از راه اندازی کسب و کار خود می‌توانند برای برنامه استانی اپلای کنند. و در صورتی که از سمت استان انتخاب شوند برای اخذ اقامت دائم واجد شرایط خواهند شد.
2

برنامه مزرعه داران ساسکاچوان کانادا SINP Farm Owner/Operator Category

برنامه مالکان و صاحبان مزرعه در ساسکاچوان که با نام SINP Farm Owner/Operator Category شناخته می‌شود، با هدف جذب متقاضیانی که سابقه و تجربه کافی در زمینه ایجاد یک مزرعه کشاورزی هستند و همچنین سرمایه لازم جهت سرمایه گذاری در این زمینه را دارند. در این زیر برنامه افراد متقاضی و کارآفرین باید قبل از ارائه درخواست خود، به استان ساسکاچوان سفر کنند و از این استان بازدید نمایند و شرایط بیزینس خود را ارزیابی کنند. این سفر بازدیدی باید حداقل 5 روز کاری به طول بیانجامد و در طول این سفر متقاضی کارآفرین با یکی از نمایندگان SINP ملاقات نماید.
3

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی ساسکاچوان کانادا International Graduate Entrepreneur Category

این برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان یعنی برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی برای آن دسته از متقاضیانی است که حداقل 2 سال در یک موسسه یا آکادمی آموزشی معتبر در مقطع بالاتر از دبیرستان تحصیل کرده‌اند و در ساسکاچوان درس خوانده‌ و فارغ التحصیل شده‌اند و تمایل دارند تا کسب و کار نوآورانه و جدیدی را در این استان تاسیس کنند. برای این برنامه شما به عنوان متقاضی باید حداقل 21 سال سن داشته باشید و همچنین مالک یک سوم از سهام بیزینس مد نظر باشید.

شرایط کارآفرینی در ساسکاچوان کانادا

سابقه کارآفرینی حداقل 3 سال طی 10 سال گذشته
الزامات ایجاد حداقل 2 عنوان شغلی در استان ساسکاچوان
سرمایه گذاری 300 هزار دلار کانادا در شهرهای رجینا یا ساسکاتون و 200 هزار دلار کانادا در دیگر مناطق و شهرهای ساسکاچوان
6

برنامه کارآفرینی منیتوبا

برنامه های کارآفرینی منیتوبا کانادا

برنامه کارآفرینی منیتوبا، یکی از برنامه‌های مهاجرتی استان منیتوبا در کانادا است که برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فرصت‌های بی‌نظیری فراهم می‌کند. این برنامه به افراد با توانمندی‌ها و همچنین تجربیات مدیریتی این امکان را می‌دهد که با ایجاد یا حمایت از یک کسب و کار، به عنوان یک مهاجر دائمی به استان منیتوبا وارد شوند و اقامت کانادا را اخذ نمایند. کارآفرینان مهاجر باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند به عنوان متقاضی برنامه کارآفرینی شناخته شوند. این برنامه با تأکید بر توسعه اقتصادی مناطق مختلف و ایجاد اشتغال محلی در منیتوبا، به عنوان یک گام مهم در جهت توسعه اقتصادی استان منیتوبا شناخته می‌شود.
1

برنامه سرمایه گذاری تجاری منیتوبا کانادا (Manitoba Business Investor Stream)

برنامه سرمایه گذاری تجاری منیتوبا به صورت اختصاصی برای سرمایه گذاران و کارآفرینان بین المللی طراحی شده است تا از این طریق به استان منیتوبا وارد شوند و در این استان ساکن شوند. در ابتدا کارآفرینان ویزای کار موقت دریافت خواهند کرد و پس از ورود به کانادا باید در طی مدت 2 سال کسب و کاری را تاسیس و یا خریداری نمایند. این برنامه خود به دو زیر برنامه کارآفرینی و سرمایه گذاری در مزرعه تقسیم می‌شود.
2

کارآفرینی منیتوبا کانادا (Manitoba Business Investor Stream – Entrepreneur Pathway)

مسیر کارآفرینی منیتوبا ویژه آن دسته از کارآفرینانی است که قصد دارند تا بیزینس یا کسب و کاری را در استان منیتوبا تاسیس کنند. برای این برنامه کارآفرینان متقاضی در گام نخست ورک پرمیت موقت دریافت خواهند کرد و پس از ورود به خاک کانادا بیزینس یا کسب و کار خود را ایجاد و راه اندازی می‌کنند. اگر کسب و کار شما مطابق با شرایط توافق نامه اجرایی و منعقد شده با استان باشد برای شما گواهی انتخاب استانی صادر خواهد شد و شما مجاز خواهید بود تا برای اخذ اقامت دائم کانادا اپلای نمایید.
3

سرمایه گذاری در مزرعه منیتوبا (Manitoba Business Investor Stream – Farm Investor Pathway)

برنامه مسیر سرمایه گذاری مزرعه در منیتوبا مناسب برای آن دسته از منتقاضیان کارآفرینی است که تمایل دارند تا مزرعه ای را در مناطق روستایی استان منیتوبا ایجاد و راه اندازی کنند. همانند زیر برنامه کارآفرینی در این برنامه متقاضی در ابتدا ویزای کار موقت دریافت خواهد کرد و پس از راه اندازی کسب و کار و رعایت شروط توافقنامه با استان، کاندید جهت اخذ اقامت دائم کانادا خواهند شد.

شرایط کارآفرینی در منیتوبا کانادا

مدرک تحصیلی

دیپلم

نمره زبان آیتلس کسب نمره 4 در ریدینگ و نمره 5 در رایتینگ، لسنینگ و اسپیکینگ
حداقل مبلغ سرمایه گذاری 250 هزار دلار کانادا داخل کلان شهر وینیپگ و 150 هزار دلار خارج از کلانشهر
تجربه و سابقه کاری حداقل 3 سال سابقه کاری به عنوان مدیر یا مالک کسب و کار در 5 سال گذشته
7

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک

برنامه کارآفرینی استان نیوبرانزویک در کانادا یک فرصت جذاب برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است. این برنامه به افراد با توانمندی‌ها و تجربیات مدیریتی این امکان را می‌دهد که با ایجاد یا حمایت از یک کسب و کار، به عنوان مهاجر دائمی به استان نیوبرانزویک وارد شوند. شرایط برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک شامل داشتن تجربه مدیریت یک کسب و کار، توانمندی‌های مالی، و طرح کسب و کار جذاب می‌باشد. نیوبرانزویک با مناظر طبیعی زیبا، جو آمیز و مهربانی، و اقتصاد متنوع، یک محیط زندگی و کار آرام و دوست‌دار که در آن کارآفرینان می‌توانند به راحتی به جوانب مختلف توسعه بپردازند، ارائه می‌دهد. این برنامه با هدف افزایش توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال محلی، به عنوان یک ابزار مهم در تحقق اهداف رشد و پویایی اقتصادی استان نیوبرانزویک مطرح است.

برنامه های کارآفرینی نیوبرانزویک کانادا

این برنامه های کارآفرینی نیوبرانزویک کانادا شامل برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک و برنامه کارآفرینی پس از فارغ التحصیلی نیوبرانزویک می‌باشد. که در ادامه به طور خلاصه هر کدام از این دو برنامه را شرح خواهیم داد.
1

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک (New Brunswick PNP Entrepreneur Stream)

برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک به طور انحصاری و ویژه برای مالکان و صاحبان کسب و کارها و یا مدیران ارشد این کسب و کارها طراحی شده است، تا یک بیزینس استارت آپی را در استان نیوبرانزویک ایجاد کنند و یا یک کسب و کاری را که از قبل در این استان موجود می‌باشد خریداری نمایند و به طور مستمر و موثر آن را مدیریت کنند. این کسب و کار استارت آپی باید در جهت منافع استان باشد و برای استان منفعت اقتصادی داشته باشد. متقاضیان کارآفرین موفق در صورت دریافت گواهی انتخاب استانی می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا اپلای کنند.
2

برنامه کارآفرینی پس از فارغ التحصیلی نیوبرانزویک (New Brunswick PNP Post Graduate Entrepreneur Stream)

این برنامه مخصوص متقاضیانی می‌باشد که حداقل 2 سال را در یکی از دانشگاه ها یا آکادمی های آموزشی معتبر در استان نیوبرانزویک تحصیل کرده اند و فارغ التحصیل شده‌اند. کارآفرینانی که برای تاسیس یک کسب و کار در نیوبرانزویک واجد شرایط باشند باید بیزینسی را ایجاد کنند که به رشد اقتصادی استان کمک کند.

شرایط کارآفرینی در نیوبرانزیک کانادا

سن

21 تا 55 سال

سفر تحقیقی الزامی می‌باشد
سرمایه گذاری حداقل مبلغ 150 هزار دلار کانادا
دارایی شخصی حداقل 500 هزار دلار کانادا
مجموع امتیازات حداقل 65 امتیاز
سابقه کاری حداقل 3 سال
زبان نمره 4 در ریدینگ و نمره 5 در رایتینگ، لسنینگ و اسپیکینگ آیلتس
الزامات ایجاد حداقل یک فرصت شغلی در استان نیوبرانزویک
8

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا در کانادا یک فرصت استثنایی برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. این برنامه به افراد با توانمندی‌ها و تجربیات کارآفرینی این امکان را می‌دهد تا با ایجاد یا حمایت از یک کسب و کار، به استان نوا اسکوشیا مهاجرت کنند. این برنامه با تأکید بر توسعه اقتصادی محلی، ایجاد اشتغال، و ترویج کارآفرینی، کارآفرینان را به یک جامعه پویا و فعال دعوت می‌کند. استان نوا اسکوشیا با فرهنگ بومی منحصربه ‌فرد، مناظر طبیعی زیبا، و فرصت‌های کسب ‌و کار شگفت انگیز، یک محیط زندگی و کار ایده‌آل برای کسب‌ و کارهای نوپا و نوآورانه ایجاد می‌کند. این برنامه به عنوان یک مسیر جذاب برای کارآفرینان برای دستیابی به اهداف کارآفرینانه و اشتغالزایی در این استان شناخته می‌شود.

برنامه های کارآفرینی نوا اسکوشیا کانادا

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا و برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا دو زیر برنامه کارآفرینی استان نوا اسکوشیا کانادا هستند. که فرصتی جذاب برای مهاجرت کارآفرینان به این استان و امکان اخذ اقامت دائم را برای آنان فراهم می‌کند.
1

برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا کانادا (Nova Scotia Nominee Program – Entrepreneur Stream)

این برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا با این هدف طراحی شده است تا کارآفرینانی را که سابقه مدیریت یا مالکیت کسب و کاری را داشته اند بتوانند به استان نوا اسکوشیا مهاجرت کنند و کسب و کاری تازه را راه اندازی نمایند و یا کسب و کاری را که از قبل وجود داشته است خریداری کنند. این برنامه بر اساس ارائه نامه ابراز علاقه مندی EOI و سپس کسب امتیاز برای درخواست دعوتنامه استانی عمل می‌کند. متقاضی پس از آن که ویزای کار دریافت نمود و کسب و کاری را در نوا اسکوشیا تاسیس کرد بعد از گذشت یک سال می‌تواند برای نامزدی استانی درخواست دهد. پس از اینکه کارآفرین از طرف استان انتخاب شد می‌تواند برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام نماید.

شرایط کارآفرینی در نوا اسکوشیا کانادا

سن متقاضی

حداقل 21 سال

مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر
دارایی شخصی 600 هزار دلار کانادا
مبلغ سرمایه گذاری 150 هزار دلار کانادا
تجربه کاری 3 سال به عنوان مالک کسب و کار و یا 5 سال به عنوان مدیر ارشد
زبان نمره 4 در ریدینگ و نمره 5 در رایتینگ، لسنینگ و اسپیکینگ آیلتس
2

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی نوا اسکوشیا (Nova Scotia Nominee Program – International Graduate Entrepreneur Stream)

این برنامه برای دانشجویان بین المللی که از یکی از دانشگاه ها، کالج ها و یا آکادمی های آموزشی معتبر نوا اسکوشیا فارغ التحصیل شده اند طراحی شده است. برای این پروگرام متقاضیان می‌بایست حداقل به مدت یک سال کسب و کاری را در این استان ایجاد و یا بیزنسی را که از قبل موجود بوده است خریداری نمایند و مدیریت آن را بر عهده داشته باشند و سپس اظهارنامه علاقه مندی خود را به استان ارائه دهند.
8

برنامه کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد

برنامه کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد در کانادا فرصتی فراهم می‌کند که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با توانمندی ‌ها و طرح ‌های کسب و کار خلاقانه، به عنوان مهاجر به این جزیره زیبا و منحصربه ‌فرد وارد شوند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اقامت کانادا را اخذ نمایند. این برنامه با توجه به توسعه اقتصادی محلی و افزایش اشتغال، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جزیره پرنس ادوارد با طبیعت خیره‌کننده، فرهنگ غنی، و فرصت ‌های سرمایه‌گذاری مناسب، یک محیط زندگی و کاری منحصر به‌ فرد را به کارآفرینان ارائه می‌دهد. این برنامه با هدف ارتقاء جامعه محلی و ایجاد کسب ‌و کارهای جدید، نوآورانه و پایدار، به عنوان یک مقصد جذاب برای افرادی با ایده‌های کارآفرینانه پیشنهاد می‌شود.

برنامه های کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد کانادا

برنامه های کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد کانادا به 4 زیر برنامه تقسیم می‌شوند. که متقاضیان کارآفرینی با توجه به شرایط خود می‌توانند هر یک از این برنامه ها را انتخاب کنند. این برنامه های کارآفرینی شامل: برنامه تاثیر تجاری جزیره پرنس ادوارد کانادا می‌باشد که خود به سه زیر برنامه مالکیت 100% پرنس ادوارد کانادا، مالکیت جزئی پرنس ادوارد کانادا و ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد کانادا تقسیم می‌شود. که در ادامه متن هر کدام به طور خلاصه توضیح داده خواهند شد.
1

برنامه تاثیر تجاری جزیره پرنس ادوارد کانادا (PEINP Business Impact Category)

برنامه تاثیر کسب و کار جزیره پرنس ادوارد برای آن دسته از کارآفرینان و مدیرانی است که به سرمایه گذاری در این منطقه علاقه مند می‌باشند و به سه زیر برنامه تقسیم می‌شود:

  • برنامه مالکیت 100% پرنس ادوارد کانادا
  • مالکیت جزئی پرنس ادوارد کانادا
  • ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد کانادا
2

مالکیت 100% پرنس ادوارد کانادا (100% Ownership Stream)

برنامه مالکیت 100% جزیره پرنس ادوارد کانادا مخصوص آن دسته از کارآفرینانی است که تجربه تاسیس و مدیریت کسب و کاری فعال را داشته اند و توانایی راه اندازی و مدیریت کسب و کاری را در پرنس ادوارد داشته باشند. در این برنامه متقاضی باید مالکیت 100% سهام بیزینس مورد اشاره را داشته باشد و آن را مدیریت نماید.
3

مالکیت جزئی پرنس ادوارد کانادا (Partial Ownership Stream)

این برنامه مشابه برنامه قبلی است با این تفاوت که هدف از اجرای آن جذب کارآفرینانی است که توانایی سرمایه گذاری بر روی کسب و کار های از قبل موجود در استان را داشته باشند. در این برنامه مالکیت جزئی پرنس ادوارد متقاضی باید 33% از سهام کسب و کار را خریداری کرده باشد و یا مبلغ 1,000,000 دلار کانادا سرمایه گذاری نماید. توجه کنید که در حال حاظر امکان اقدام از طریق این برنامه وجود ندارد.
4

ورک پرمیت جزیره پرنس ادوارد کانادا (Work Permit Stream)

برنامه مجوز کار جزیره پرنس ادوارد به کلیه متقاضیان کارآفرینی که واجد شرایط دو برنامه مالکیت 100% و مالکیت جزئی هستند اجازه خواهد داد تا از از طریق ویزای کار موقت وارد خاک کانادا شوند. این برنامه به صورت میانبر و مسیر کوتاه تری عمل می‌کند تا کارآفرینان زودتر وارد کانادا شوند و سپس سایر مراحل را انجام دهند تا مجوز اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

شرایط کارآفرینی در جزیره پرنس ادوارد کانادا

زبان

CLB 4
مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر
سن متقاضی بین 21 تا 59 سال
سابقه کاری تجربه کاری به عنوان مالک یا مدیر کسب و کار
دارایی شخصی 600 هزار دلار کانادا
میزان سرمایه گذاری حداقل به مبلغ 150 هزار دلار کانادا
9

برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور

برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور در کانادا، به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فرصتی برای تجربه زندگی و کسب و کار در یک منطقه با طبیعت زیبا و بکر را ارائه می‌دهد. این برنامه با تاکید بر ارتقاء اقتصاد محلی نیوفاندلند و لابرادور و توسعه صنایع در این استان، به افراد با طرح‌ های کسب و کار خلاقانه و جذاب این امکان را می‌دهد تا به عنوان کارآفرین وارد این استان شوند. این برنامه به عنوان یک فرصت جذاب برای ایجاد توازن بین زندگی شخصی و حرفه‌ای شناخته می‌شود، زیرا افراد می‌توانند در آغاز یک کسب و کار موفق، همراه با فرصت های بی‌نظیر و در این استان زندگی کنند.

برنامه های کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور کانادا

برنامه کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور و برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور کانادا دو زیر برنامه استان نیوفاندلند و لابرادور هستند که به کارآفرینان اجازه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و اخذ اقامت دائم این کشور را می‌دهد.
1

کارآفرینان خارجی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP International Entrepreneur Category)

این برنامه کارآفرینی نیوفاندلند و لابرادور ویژه آن دسته از کارآفرینان خارجی و بین المللی است که تجربه مالکیت و یا مدیریت ارشد یک کسب و کار را داشته باشند و یا تمایل دارند تا بیزنسی را در استان راه اندازی نمایند و یا آن را خریداری کنند. این برنامه مشابه سایر برنامه های کارآفرینی از سیستم EOI جهت انتخاب متقاضیان کارآفرینی استفاده می‌کند.
2

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور کانادا (NLPNP International Graduate Entrepreneur Category)

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان خارجی نیوفاندلند و لابرادور کانادا مخصوص دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه مموریال و یا کالج آتلانتیک شمالی است که حداقل به مدت 2 سال در این دانشگاه تحصیل کرده باشند و یک سال هم سابقه مدیریت و مالکیت فعال کسب و کاری را در این استان داشته باشند.

شرایط کارآفرینی در نیوفاندلند و لابرادور کانادا

ارائه مدرک زبان الزامی
انجام سفر تحقیقی

الزامی

سن متقاضی 21 تا 59 سال
مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر
سابقه کاری 2 سال به عنوان مدیر یا صاحب کسب و کار
دارایی شخصی 600 هزار دلار
مبلغ سرمایه گذاری 200 هزار دلار
سایر الزامات ایجاد حداقل یک عنوان شغلی در استان نیوفاندلند و لابرادور

دریافت اقامت دائم کانادا با کارآفرینی

دریافت اقامت دائم در کانادا از طریق برنامه ‌های کارآفرینی، یک مسیر جذاب برای افراد با توانمندی ‌ها و ایده‌ های کارآفرینانه و تازه است. این برنامه ‌ها، از جمله Start-Up Visa Program و برنامه های کارآفرینی هر استان که به صورت جداگانه و با شرایط مختلف ارائه می‌شود، که به افرادی که توانایی ایجاد یا حمایت از یک کسب و کار در کانادا را دارند، به عنوان متقاضی کارآفرینی ارائه خواهد شد.
ویزای کارآفرینی کانادا | دریافت اقامت دائم کانادا با کارآفرینی
در این مسیر، ابتدا باید یک طرح کسب و کار مناسب ارائه داده شود و سپس پس از تأیید، کارآفرین، می‌تواند با ویزای کار موقت به کانادا مهاجرت کرده و کسب ‌و کار خود را شروع کرد. پس از مدتی فعالیت و موفقیت در بیزینس، امکان درخواست و اپلای برای اقامت دائم توسط کارآفرین به استان ارائه می‌شود. این مسیر نه تنها به افراد اجازه می‌دهد که به کانادا مهاجرت کرده و در فضای کارآفرینی و بازار کار فعال و سودآور کانادا مشارکت کنند، بلکه با اخذ اقامت دائم، این امکان را فراهم می‌آورد که به عنوان شهروند کانادا در این کشور زندگی کرده و از خدمات شهروندی کانادا بهره مند شوند و کسب و کار خود را توسعه و رشد دهند.

بهترین زمینه های کارآفرینی در کانادا

کانادا یک بازار کارآفرینی پویا و گسترده دارد که شامل زمینه‌ های مختلفی است. برخی از بهترین زمینه ‌های کارآفرینی در کانادا عبارتند از:
1

فناوری اطلاعات و نرم‌ افزار

صنعت فناوری اطلاعات و نرم‌ افزار در کانادا به سرعت رشد کرده است. شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور به عنوان سیلیکون ولی کانادا شناخته می‌شوند و فرصت ‌های جذاب بسیاری برای استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای فناوری نوپا و نوآورانه ایجاد می‌کنند.
2

سلامت و پزشکی

صنعت سلامت و پزشکی در کانادا هر روز در حال رشد و توسعه است. ایجاد کسب‌ و کارهایی مانند ارائه خدمات بهداشتی، فناوری ‌های پزشکی، پزشکی مهندسی، استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی و خدمات مراقبت از سالمندان می‌تواند فرصت‌های مناسبی را برای ایده های کارآفرینی فراهم کند.
3

خدمات پزشکی زیبایی

صنعت پزشکی زیبایی نیز در کانادا بسیار بسیار جذاب و پر رونق است. ایجاد کلینیک‌های زیبایی، خدمات لیزر، و خدمات بهداشتی می‌تواند موفقیت آمیز باشد.
4

توسعه پایدار و محیط‌زیست

با توجه به این موضوع که کشور کانادا به مسائل محیط‌زیست، کسب ‌و کارهای مرتبط با توسعه پایدار، انرژی تجدید پذیر، و مدیریت پسماند توجه ویژه ای دارد و هر ساله بودجه زیادی را به این موارد اختصاص می‌دهد، می‌تواند یکی از گزینه های بسیار جذاب و درآمدزا برای کارآفرینان و کسب و کارهای مرتبط با این موارد باشد.
5

آموزش و مشاوره

ایجاد کسب ‌و کارهای مرتبط با آموزش و مشاوره، به ویژه در زمینه فنی و مهندسی، می‌تواند بازار کار فراوانی را برای مهاجرین و کارآفرینان فراهم کند.
ویزای کارآفرینی کانادا | هزینه ویزای کارآفرینی کانادا

هزینه ویزای کارآفرینی کانادا

هزینه‌های ویزای کارآفرینی کانادا بستگی به شرایط مختلفی دارد و ممکن است متفاوت باشد. این هزینه‌ها شامل هزینه‌ های اصلی و هزینه ‌های مرتبط با فرآیند مهاجرت می‌شوند.

هزینه‌ های اصلی شامل مبلغ مورد نیاز برای اجرای برنامه کارآفرینی است، که معمولاً مبالغی بر اساس سرمایه مورد نیاز برای تأسیس یا حمایت از یک کسب و کار محاسبه می‌شود. همچنین، هزینه‌ های بررسی مدارک، و مراحل مختلف ارزیابی نیز جزء هزینه ‌های این فرآیند محسوب می‌شوند. افراد ممکن است نیاز به خدمات حقوقی و مشاوره داشته باشند که نیز هزینه ‌ها را افزایش می‌دهد. مهمترین نکته این است که افراد برای دقت در محاسبه و اطلاع از هزینه ‌های دقیق مهاجرت و همچنین کاهش هزینه ها، بهتر است به وکیل و مشاور رسمی اداره مهاجرت مراجعه کنند. وکیل می‌تواند با توجه به شرایط شما بهترین روش کارآفرینی را به شما پیشنهاد دهند. هزینه ویزای کارآفرینی کانادا بستگی به چندین عامل مختلف دارد و ممکن است بر اساس متغیرهای مختلف تغییر کند. برخی از عوامل کلیدی شامل موارد زیر هستند:

استان

نوع درخواست

هزینه به دلار کانادا

آلبرتا

بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان آلبرتا

3500 دلار کانادا

بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی فارغ‌التحصیلان خارجی

3500 دلار کانادا

بررسی اپلیکیشن برنامه کشاورزی و مزرعه داری

3500 دلار کانادا

 بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی در مناطق روستایی

500 دلار کانادا

بریتیش کلمبیا

ثبت نام

300 دلار کانادا

بررسی اپلیکیشن

3500 دلار کانادا

درخواست تجدید نظر

500 دلار کانادا

بررسی پرونده برای هر کارمند کلیدی در برنامه کارآفرینی

1000 دلار کانادا

ساسکاچوان بررسی اپلیکیشن 2500 دلار کانادا

مانیتوبا

بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی

2500 دلار کانادا

آنتاریو

بررسی اپلیکیشن 3500 دلار کانادا

نیوبرانزویک

بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی 2000 دلار کانادا
بررسی اپلیکیشن برنامه کارآفرینی کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی

250 دلار کانادا

نوااسکوشیا

بررسی اپلیکیشن

هزینه ندارد

جزیره پرنس ادوارد

بررسی اپلیکیشن

10هزار دلار کانادا

نیوفاندلند و لابرادور

بررسی اپلیکیشن

1000 دلار کانادا

کبک

بررسی اپلیکیشن CSQ در برنامه سرمایه گذاری ۱۶۳۸۳ دلار کانادا
بررسی اپلیکیشن CSQ در برنامه خود اشتغالی و کارآفرینی ۱۱۴۲ دلار کانادا
مناطق شمال غربی بررسی اپلیکیشن ۲۸۰۰ دلار کانادا
یوکان بررسی اپلیکیشن

هزینه ای ندارد

1

برنامه مهاجرتی

هر برنامه مهاجرتی ممکن است شرایط و الزامات مالی مختلفی داشته باشد. برنامه‌های مختلف کارآفرینی در استان های کانادا وجود دارد که قوانین و مقررات متفاوتی دارند.
2

تعداد افراد همراه

اگر شما به همراه فردی دیگر و یا به همراه اعضای خانواده با ویزای کارآفرینی مهاجرت کنید، هزینه‌ها بر اساس تعداد افراد همراه نیز افزایش پیدا می‌کند.
3

ارائه تمکن مالی یا سرمایه گذاری

برخی از برنامه‌ها ممکن است نیاز به اثبات توانایی مالی داشته باشند. این فاکتور معمولاً بر اساس مقدار سرمایه شخصی، درآمد سالیانه، یا دارایی‌های مالی مشخص می‌شوند.
4

موقعیت جغرافیایی

هزینه‌ها ممکن است بر اساس استان محل سکونت و موقعیت جغرافیایی در کانادا متفاوت باشند. به عنوان مثال، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ ممکن است بیشتر از شهرهای کوچک و یا مناطق روستایی باشد.
5

هزینه‌های اجرای برنامه

هزینه ‌های مرتبط با بررسی مدارک و همچنین پروسه مراحل مختلف ویزای کارآفرینی و هر برنامه می‌تواند متفاوت باشد.
6

خدمات حقوقی و مشاوره

همچنین بسیاری از افراد برای اطمینان از موفقیت در فرآیند مهاجرت از طریق کارآفرینی به خدمات حقوقی یا مشاوره مهاجرتی نیاز دارند، که هزینه آنها نیز به هزینه کل افزوده می‌شود.
همیشه توصیه می‌شود که برای اطلاعات دقیق و به‌روز در مورد هزینه‌های ویزای کارآفرینی به منابع رسمی مهاجرتی کانادا مراجعه کنید و مشاوره مالی و حقوقی مناسب را در نظر بگیرید.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

به طور کلی پروسه مهاجرت به کانادا با استفاده از ویزای کارآفرینی به این شرح می‌باشد. در مرحله نخست متقاضی کارآفرینی با ویزای کار موقت وارد خاک کانادا می‌شود و سپس، پس از ایجاد و راه اندازی کسب و کار مد نظر، اقامت دائم کانادا را دریافت خواهد کرد. این پروسه در استان های مختلف کانادا و با توجه به برنامه های مختلف متفاوت است اما به طور کلی تقریبا تمامی متقاضیان باید مراحل زیر را طی کنند.

ویزای کارآفرینی کانادا | مراحل مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت کارآفرینی کانادا

تقریبا تمام برنامه های کارآفرینی در کانادا به مدرک زبان نیاز دارند.

برنامه مدرک زبان مورد نیاز
برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک CLB 5
برنامه کارآفرینی منیتوبا CLB 5
برنامه کارآفرینی کبک نیاز ندارد
برنامه کارآفرینی نیوفاندلند CLB 5
برنامه کارآفرینی انتاریو CLB 4
برنامه کارآفرینی نوا اسکوشیا CLB 5
برنامه کارآفرینی ساسکاچوان نیاز ندارد
برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد CLB 4

برنامه کارآفرینی آلبرتا

برنامه مدرک زبان مورد نیاز
کارآفرینی روستایی CLB 4
فارغ‌التحصیلان آلبرتا CLB 7
فارغ‌التحصیلان خارجی CLB 5
کارآفرینی کشاورزی نیاز ندارد

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

برنامه مدرک زبان مورد نیاز
برنامه اصلی ارائه مدرک زبان در زمان اپلای الزامی نیست
برنامه منطقه‌ای CLB 4
پروژه‌های استراتژیک مدرک زبان لازم نیست

سوالات متداول ویزای کارآفرینی کانادا

ویزای کارآفرینی کانادا یک موضوع گسترده است و برای اطلاعات دقیق و کامل باید به منابع رسمی مهاجرت به کانادا و یا وکیل رسمی و مشاور مهاجرت مراجعه کنید. اما در ادامه چند سوال متداول در مورد ویزای کارآفرینی کانادا آورده شده است:

چه برنامه‌هایی برای ویزای کارآفرینی در کانادا وجود دارد؟

برنامه‌هایی مانند Start-Up Visa Program، Provincial Nominee Program (PNP)، و Quebec Entrepreneur Program و… از جمله برنامه‌های کارآفرینی کانادا هستند.

چه مدارکی برای ویزای کارآفرینی لازم است؟

مدارک ممکن است با توجه به برنامه مهاجرتی مختلف باشد، اما عموماً شامل اثبات تجربه کارآفرینی، طرح کسب و کار، اثبات توانمندی‌ های مالی و ارائه تمکن مالی، و مدارک زبان مانند نمرات IELTS و غیره می‌شود.

چه مقدار سرمایه برای شروع یک کسب و کار در کانادا نیاز است؟

میزان سرمایه مورد نیاز بستگی به نوع کسب و کار، منطقه، و برنامه مهاجرتی دارد. ممکن است بسته‌ به شرایط متغیر باشد.

آیا ویزای کارآفرینی منجر به اخذ تابعیت کانادا می‌شود؟

بله، در صورت عمل به شرایط و قوانین مربوط به هر برنامه و تعهدات، افراد می‌توانند در آینده برای اخذ تابعیت کانادا اقدام کنند.

چه میزان زمانی برای پردازش ویزای کارآفرینی طول می‌کشد؟

زمان پردازش پروسه ویزای کارآفرینی نیز بستگی به برنامه ایی که از طریق آن اقدام کرده اید و پروسه های مختلف دارد. هر برنامه زمان پردازش متفاوتی دارد.

1 فکر در مورد “ ویزای کارآفرینی کانادا + شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی

  1. رهام گفت:

    آیا برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی باید سابقه کار داشته باشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *