ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا اجازه رسمی دولت کانادا برای کار در این کشور است. دارنده این ویزا از کلیه امکانات رفاهی برخوردار خواهد بود. ویزای کار این امکان را برای دارنده ویزا ایجاد می‌کند تا در زمان مشخص شده در کشور کانادا کار کند و بتواند این اقامت موقت را تمدید کند. دولت کانادا این شرایط را ایجاد کرده تا دارنده ویزای کار کانادا برای دریافت اقامت دائم از این ویزا استفاده کند.

ویزای کار کانادا

انواع ویزای کار کانادا

دولت کانادا برای دریافت ویزای کار در این کشور دو نوع روش را پیش روی متقاضیان قرار داده است. ورک پرمیت یا ویزای کار موقت کانادا و اکسپرس اینتری یا ویزای کار دائم کانادا انواع ویزای کار هستند.
1

ویزای کار موقت کانادا یا ورک پرمیت

ویزای کار موقت برای نیروی خارجی که شرایط اخذ آن را داشته باشد برای مدت مشخص صادر می‌شود. این ویزا به دو صورت باز یا بسته برای متقاضیان صادر می‌شود. با دریافت ورک پرمیت باز یا Open Work Permit نیروی کار می‌تواند برای هر کارفرمایی کار کند و نیروی کار خارجی با ورک پرمیت بسته یا Employer-Specific Work Permit برای یک کارفرمای مشخص می‌تواند کار کند.

ویزای کار بر پایه LMIA (TFWP)

در ورک پرمیت بسته ویزا برای کار کردن در مکان مشخص با کارفرمایی مشخص صادر می‌شود، پس نیازمند داشتن جاب آفر هستید. در این صورت کارفرما باید تاییده LIMA مثبت از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا دریافت کرده باشد.

ویزای کار بدون LMIA (IMP)

در این برنامه کارفرما بدون نیاز به داشتن LIMA یا تاییدیه ارزیابی تاثیر بر بازار کار کانادا می‌تواند نیروی کار خارجی را به صورت موقت استخدام کند. در برنامه جابه جایی بین المللی یا IMP ویزای کار بر اساس منافع اقتصادی، فرهنگی و تجاری کشور کانادا به متقاضیان ارائه می‌شود.

ویزای کار ICT

این ویزای کار که به انتقال درون شرکتی نیز معروف است توسط شرکت‌های بین المللی یا شرکت‌هایی که در کانادا شعبه دارند امکان پذیر است. این شرکت ها می‌توانند برای کارمندان خود درخواست ویزای کار ICT کنند و آنها را به کشور کانادا بفرستند.

بیشتر بخوانید: ویزای ict کانادا

اپن ورک پرمیت ایرانیان (OWP)

این ویزای کار مختص ایرانیان حاضر در کانادا است که شرایط اقامت را برای آنان آسان تر کرده است. ایرانیانی که با ویزای توریستی و تحصیلی و… در کانادا هستند می‌توانند ویزای خود را به اپن ورک پرمیت تغییر دهند. اگر در کشور کانادا با پاسپورت ایرانی اقامت موقت دارید با تبدیل آن به ویزای کار می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

ویزای کار بعد از تحصیل کانادا (PGWP)

دانشجویان خارجی که به صورت تمام وقت در یکی از موسسات یا دانشگاه‌های معتبر کانادا که DLI دارند تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده‌اند و مدرک اتمام تحصیلات خود را دریافت کرده باشند می‌توانند ویزای کار بعد از تحصیل را دریافت کنند. توجه داشته باشید که دوره تحصیلی باید 8 ماه یا بیشتر از آن باشد.

ویزای کار پرستاران خانگی (Caregiver)

این برنامه به دو دسته از افراد کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی اپلای کرده و به کانادا مهاجرت کنند. با توجه به اینکه کشور کانادا با کمبود پرستاران خانگی برای کودکان و سالمندان مواجه شده دو برنامه Home Support Worker Pilot Program و Home Child Care Provider Pilot Program را برای استخدام نیروی کار خارجی ایجاد کرد. این برنامه ها به افراد اجازه می‌دهند تا بعد از دریافت ویزای و یک سال کار در کشور کانادا درخواست اقامت دائم بدهند.
ویزای کار موقت کانادا یا ورک پرمیت
2

ویزای کار دائم کانادا یا اکسپرس اینتری

متقاضیان این نوع ویزای کار باید امتیاز کافی بر اساس معیار های مشخص شده را کسب کنند. تحصیلات، سن، زبان و سابقه کار بخشی از فاکتورهای امتیاز دهی به متقاضیان دریافت اکسپرس اینتری یا ویزای کار دائم کانادا است.

فدرال اسکیل ورکر (FSW)

متقاضیان شرکت در این برنامه بر اساس فاکتورهای تعیین شده باید حداقل امتیاز را دریافت کنند. این برنامه به نیروی کار خارجی که سابقه کار او در کشور کانادا نیست این اجازه را می‌دهد تا برای دریافت اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری درخواست خود را ارسال کنند. این برنامه با هدف جذب نیروی کار به دلیل کمبود نیرو در کانادا اجرا شده است و مهاجران از طریق این برنامه با ورود به خاک کانادا اجازه تحصیل و کار دریافت می‌کنند و خدمات بیمه به آنها تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: فدرال اسکیل ورکر

تجربه کار کانادایی (CEC)

Canadian Experience Class برنامه ای است که به متقاضیانی که دارای سابقه کار در کانادا هستند این امتیاز را می‌دهد که در مدت زمان کوتاهی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. متقاضیان با دارا بودن یک سال سابقه کار در کانادا، گواهی ارزیابی مدرک تحصیلی غیر کانادایی، داشتن مدرک زبان و کسب حداقل امتیاز لازم می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: روش cec كانادا

برنامه های استانی کانادا (PNP)

در این برنامه هر یک از استان های کشور کانادا برنامه متفاوتی برای پذیرش مهاجر دارند. هر استان می‌تواند متقاضیان سکونت در خود را به عنوان کاندیدا پذیرش کند و متقاضیانی که شرایط استان را داشته باشند اقامت آن استان را دریافت می‌کنند. هر استان بر اساس نیروی کار مورد نظر و نیاز بازار کار خود شرایطی را برای متقاضیان قرار داده است.

نیروی کار فنی حرفه ای (FST)

این برنامه برای نیروی کار با سابقه در حوزه کاری فنی و تخصصی است که مهارت و علاقه آنان در زمینه خاصی است. این برنامه اکسپرس اینتری گروه‌های شغلی مورد نظر را مشخص کرده است که زمینه شغلی و مهارت متقاضی باید در یکی از این گروه‌ها وجود داشته باشد. این افراد بعد از قبولی در این برنامه به عنوان نیروی کار می‌توانند برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست خود را ارسال کنند. داشتن جاب آفر، سابقه کاری، داشتن مدرک زبان، علاقه مندی به زندگی در کانادا و عدم سوء پیشینه برخی از شرایط لازم برای شرکت در این برنامه است.

نیروی کار متخصص کبک (QSWP)

متقاضیانی که قصد اقامت در استان کبک کانادا را از طریق اکسپرس اینتری دارند توجه داشته باشند که استان کبک شرایط و برنامه متفاوتی از دیگر استان ها دارد. در این برنامه متقاضی باید حداقل امتیاز مورد نظر را از فاکتورهای مشخص شده برای حضور در این برنامه دریافت کند. سن، سابقه کاری، تحصیلات و مدرک زبان شرایط و فاکتورهای مشخص شده توسط استان کبک است که متقاضی بعد از دریافت امتیاز لازم گواهی CSQ را دریافت می‌کند و می‌تواند درخواست خود را برای اقامت دائم در کشور کانادا ارسال کند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا (AIP)

این برنامه مهاجرتی مختص چهار استان آتلانتیک است. نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد که مطابق با نیروی کار مورد نیاز خود شرایط منحصر به فردی برای اقامت را مشخص کرده اند. برای حضور در این برنامه با توجه به مشاغل مشخص شده در برنامه مهاجرتی آتلانتیک که بر اساس NOC است برای هر چهار استان با توجه به سابقه کاری می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

ویزای کار دائم کانادا یا اکسپرس اینتری

قوانین کانادا برای اخذ ویزای کار (اکسپرس اینتری)

کشور کانادا برای اخذ ویزای کار قوانینی را در نظر گرفته است. بخشی از این قوانین به شرح زیر است:
متقاضی باید کمتر از 40 سال سن داشته باشد
متقاضی یک سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی داشته باشد
متقاضی برای درخواست این ویزا حداقل مدرک لیسانس داشته باشد
متقاضی دارای مدرک زبان با حداقل امتیاز مورد نیاز باشد
متقاضی حداقل 67 امتیاز را از فاکتورهای مشخص شده دریافت کند
رشته تحصیلی و شغل متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کشور کانادا باشد
اگر متقاضی ساکن کانادا باشد باید قوانین زیر را نیز شامل شود
اجازه اقامت موقت در کانادا را داشته باشد
ویزای تحصیلی، توریستی یا کاری داشته باشد
جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی معتبر داشته باشد
مزایای مهاجرت کاری به کانادا

مزایای مهاجرت کاری به کانادا

حضور به عنوان نیروی کار در کشور کانادا این امکان را ایجاد می‌کند تا در مهارت و شغل مورد علاقه خود طبق نیاز کشور کانادا مشغول به کار شوید. کشور کانادا کلیه شرایط رفاهی را برای نیروی کار مهاجر به این کشور فراهم می‌کند. دریافت این ویزا مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر است:

هزینه راه‌اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا پایین است
مالیات پرداختی بعد از ایجاد کسب وکار در کشور کانادا پایین است
سطح رفاه اجتماعی در این کشور با توجه به میزان درآمد بسیار بالا است
اقتصاد این کشور رو به رشد است و فضای مناسبی برای اشتغال و ایجاد کسب و کار دارد
اهمیت به نوآوری در این کشور نسبت به سایر کشور ها زیاد است
کشور کانادا برای نیروی کار حاضر در خاک خود ایجاد اشتغال می‌کند
کشور کانادا به مشاغل نوپا و نوآورانه اهمیت داده و از راه‌های مختلفی از آنها حمایت می‌کند
دولت این کشور تلاش می‌کند تا سطح کیفیت زندگی را بالا ببرد
دولت کانادا از شروع کسب و کار مهاجران به این کشور حمایت می‌کند
دولت این کشور تلاش کرده تا امنیت بالایی برای شهروندان خود ایجاد کند

شرایط ویزای کاری کانادا

متقاضیانی که قصد ارائه درخواست برای ویزای کاری کشور کانادا را دارند باید شرایط مندرج در این برنامه را داشته باشند. شرایط دریافت ویزای کار به شرح زیر است:

داشتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر کانادایی
داشتن تاییده LIMA توسط کارفرما
شغل مطابق با NOC
داشتن مدارک تحصیلی معتبر
داشتن سابقه کاری معتبر و مرتبط
داشتن مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی و حمایت از اعضای خانواده
تعهد بر ترک کشور کانادا بعد از اتمام زمان مشخص ویزا
داشتن گواهی سلامت جسمانی
داشتن گواهی عدم سوءپیشینه
داشتن مهارت زبان مطابق با شغل یا مدرک زبان معتبر

مدارک لازم جهت دریافت ویزای کار کانادا

در این نوع ویزا نیز مانند سایر ویزاهای کانادا ارسال مدارک کامل بدون نقص و مستند و واقعی لازم و ضروری است. مدارک مورد نیاز و ضروری جهت دریافت ویزای کار به شرح زیر است:
پاسپورت باید اعتبار 6 ماهه داشته باشد و اسکن آن را آماده کرده باشید
شناسنامه
سند ازدواج: این مدارک را ترجمه شده ارائه کنید.
اسناد دارایی ها: ترجمه این مدارک را ارائه کنید.
سن
عکس
گواهی سلامت

مدارک تحصیلی: کلیه مدارک تحصیلی که خارج از کانادا کسب کرده اید را به صورت ترجمه ارائه کنید. اگر مدارک تحصیلی با شغل درخواستی ارتباط داشته باشد امتیاز بیشتری برای شما خواهد داشت.

گواهی عدم سوءپیشینه
مدارک مربوط به سابقه کاری: اگر مدارک ارائه شده در خصوص سابقه کاری مربوط به شغل پیشنهادی باشد امتیاز بیشتری خواهد داشت.
جاب آفر
قرارداد کاری معتبر
اگر در استان کبک کار می‌کنید باید CAQ داشته باشید
فیش حقوقی: در صورت داشتن کارفرمای کانادایی ارائه آین مدارک لازم است.
مهارت: اگر مهارت خاصی دارید بهتر است مدارک مربوط به آن را ارائه کنید.
تمکن مالی: مدارکی که نشان دهنده تمکن مالی شما است باید ارائه شود.
مدارک زبان: با توجه به استان مورد تقاضا باید بر اساس شرایط مشخص شده مدرک زبان را ارائه کنید.

ریجکتی ویزای کار کانادا و نحوه رفع ریجکتی آن

اگر از ابتدا با مشاوره وکلای مهاجرت اقدام به ارسال درخواست کنید احتمال ریجکتی پرونده درخواست ویزای کار شما به حداقل میرسد. اما در برخی موارد وجود دارد که به دلایل زیر پرونده مهاجرت افراد دچار ریجکتی می‌شود.

افسران بررسی ویزا از بازگشت متقاضی بعد از پایان مدت ویزا اطمینان پیدا نمی‌کنند.

متقاضی نمی‌تواند تمکن مالی خود را اثبات کند.

اگر در میان مدارک نقصی وجود دارد یا احتمالا مدرکی جعلی یا غیر واقعی وجود داشته باشد.

متقاضی قبلا به کانادا سفر کرده و در آن سفر رفتار یا اعمالی خلاف قانون داشته است.

متقاضی دعوت نامه جعلی ارائه کرده باشد.

ریجکتی ویزای کار کانادا | نحوه رفع ریجکتی ویزای کار

در صورت ریجکتی ویزای کار کانادا ابتدا باید با وکیل مهاجرت مشورت کرده تا اقدامات لازم انجام شود. در صورت ناقص بودن پرونده بعد از تکمیل مدارک لازم دوباره درخواست خود را ارسال می‌کنید. اگر دعوتنامه جعلی ارائه کرده باشید تا مدت 5 سال برای هیچ کدام از انواع ویزاهای کانادا نمی‌توانید درخواستی ارسال کنید.

مقایسه روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار

روش های مهاجرت به کانادا از طریق کار متفاوت هستند که در اینجا به مقایسه این روش‌ها با هم پرداخته ایم.

روش

هزینه

زمان رسیدگی

شرایط

مزایا

معایب

روش TFWP یا ویزای کار با LIMA 155 دلار کانادا ۲۶ هفته

داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی

که برای کسب سابقه کار بسیار فرصت مناسبی است به مجوز LMIA از سمت کارفرما نیاز دارد
روش IMP یا ویزا بدون نیاز به LIMA 155 دلار کانادا ۲۶ هفته توجه به برنامه های این روش شرایط آن متفاوت است به مجوز LIMA نیاز ندارد

-

روش ICT یا انتقال درون شرکتی 155 دلار کانادا ۲۶ هفته کارمندان شرکت های بین المللی میتوانند بدون نیاز به LIMA و مدرک زبان با داشتن یک سال سابقه کاری به عنوان مدیر یا نیروی متخصص توسط شرکت به کشور کانادا فرستاده شوند.

به مجوز LIMA  و نمره بالای زبان نیاز ندارد.

فقط برای کارکنان بین المللی است.

روش PGWP یا ویزای بعد از تحصیل 155 دلار کانادا

14 هفته

داشتن مدرک فارغ‌التحصیلی از موسسات آموزشی که واجد شرایط کانادا هستند. متقاضی بلافاصله پس از تحصیل سابقه کار کسب می کند. این روش صرفا برای افرادی است که از موسسات معتبر و دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند.
روش Caregiver یا ویزای پرستاران خانگی 577 دلار کانادا

26 ماه

متقاصی از موسسات آموزشی که واجد شرایط هستند مدرک فارغ التحصیلی دریافت می کند. این روش نیازی به داشتن مجوز LIMA ندارد

زمان رسیدگی به پرونده زمان زیادی نیاز است.

روش FSW یا فدرال اسکیر ورکر یک هزار و 365 دلار کانادا

5 ماه

داشتن مدرک زبان در سطح CLB 7 و یک سال سابقه کار حرفه‌ا‌ی لازم است

به جاب آفر نیاز ندارد

براساس امتیاز بندی یک سیستم رقابتی دارند.

روش FST یا نیروی کار حرفه ای یک هزار و 365 دلار کانادا زمان بررسی و رسیدگی در این روش بسیار متغیر است

دارا بودن سابقه کار به مدت 2 سال در مشاغل واجد شرایط و داشتن جاب آفر

در این روش نیازی به داشتن مدرک زبان نیست

به برخی مشاغل فنی محدود است و نیاز به جاب آفر یا گواهر احراز صلاحیت دارد.

روش CEC یا تجربه کار کانادایی یک هزار 365 دلار کانادا بین 4 تا 6 ماه یک سال سابقه کار در کشور کانادا نیاز به جاب آفر ندارد

این روش نیازمند یک سال سابقه کار در کشور کانادا است

روش PNP یا برنامه مهاجرت استانی یک هزار و 365 دلار کانادا مدت زمان 10 تا 12 ماه

شرایط برای استان های مختلف متفاوت است.

این روش مختص استانهای کانادا است و بر اساس نیاز هر استان برنامه ها متنوع است

به سابقه کار به مدت حداقل یک سال نیاز دارد.

روش QSWP یا نیروی کار کبک یک هزار و 365 دلار کانادا بین 18 تا 20 ماه داشتن سابقه کار به صورت حرفه ای و ارائه مدرک زبان فرانسه

-

فقط مختص متقاضیان سکونت در کبک است.
روش AIP یا برنامه مهاجرت آتلانتیک یک هزار و 365 دلار کانادا 30 ماه متقاضیان این روش باید از کارفرمایی در حوزه آتلانتیک جاب آفر بدون نیاز به LIMA دریافت کنند.

به مجوز LIMA نیاز ندارد.

این برنامه مختص استان های آتلانتیک کانادا است.
مدت جوابدهی به درخواست ویزای کاری کاناد

مدت زمان لازم برای جوابدهی به درخواست ویزای کاری کانادا

بعد از ارسال مدارک باید منتظر بررسی و جوابدهی به درخواست خود برای دریافت ویزای کار کانادا باشید. این مدت زمان بر اساس نوع درخواست، استان مورد درخواست، نوع ویزای کار، مکان حضور متقاضی و تعداد درخواست ها بستگی دارد. جوابدهی درخواست ایرانیان برای دریافت این ویزا تا امروز بعد از مدت ۲۶ هفته یا ۱۸۲ روز انجام شده است. اگر میزان درخواست های دریافتی توسط اداره مهاجرت کانادا زیاد باشد ممکن از بعد از 3 ماه پاسخ درخواست ها داده شود.

مراحل دریافت ویزای کاری کانادا

برای دریافت ویزای کار کانادا باید اطلاعات کافی در خصوص فرآیند و شرایط لازم داشته باشید. مراحل دریافت این ویزا به شرح زیر است:

جاب آفر

داشتن جاب آفر یا پیشنهاد شغلی اولین قدم برای ورود به مراحل اخذ این ویزا است. جاب آفر باید از سمت کارفرمای کانادایی معتبر باشد و این پیشنهاد باید به صورت کتبی و مشخص کردن زمان، مکان و میزان حقوق ارائه شود. این مهمترین مرحله در دریافت ویزای کار است.

LIMA

این گواهی نشان دهنده این است که کارفرمای کانادایی به نیروی کار خارجی نیاز دارد زیرا این نوع تخصص در کشور وجود ندارد. همه جاب آفر ها نیازمند این گواهی نیستند اما در برنامه های مختلف برای دریافت ویزای کار برخی به این گواهی نیاز دارند.

ارائه مدارک

کلیه مدارک لازم و ذکر شده را آماده کنید و هرگز از مدارک غیر واقعی استفاده نکنید، ارائه مدارک واقعی و بدون نقص امتیاز دریافت این ویزا را بالا میبرد.

پرداخت هزینه

بعد از تکمیل مدارک لازم و ضروری باید هزینه های مشخص شده را پرداخت کنید و فیش پرداختی را نیز همراه مدارک ارسال کنید.

بررسی درخواست

بعد از ارسال مدارک و پرداخت هزینه ها باید منتظر بررسی درخواست خود باشید. بعد از تایید مدارک و دریافت معرفی نامه می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید.
نکته: توجه داشته باشید بایدگذرنامه یا پاسپورت معتبر و مدت دار را ارائه کنید.

امتیازبندی کانادا برای اخذ ویزای کار (امتیازبندی اکسپرس اینتری)

جدول امتیازبندی کانادا برای اخذ ویزای کار یک بخش مهم فرایند مهاجرت از طریق ویزای کار به کانادا است. این سیستم براساس امتیازبندی اکسپرس اینتری عمل می کند. در روش اکسپرس اینتری متقاضیان باید حداقل امتیاز مورد نیاز را بر اساس فاکتورهای مشخص شده، دریافت کنند. جدوال امتیازبندی اکسپرس اینتری در صفحه مربوط به اکسپرس اینتری کانادا درج شده است. برای بررسی امتیازبندی ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: اکسپرس اینتری

مدرک زبان برای دریافت ویزای کار کانادا

یکی از فاکتورهای امتیازدهی برای دریافت ویزای کار کانادا داشتن مدرک زبان است اما ممکن است که برخی از ویزا نیازی به مدرک زبان نداشته باشد. مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای کار در جدول زیر آماده است.
نوع ویزای کار مدرک زبان
ویزا جاب آفر مدرک لازم نیست و تنها مهارت کافی است
ویزای کارآفرینی داشتن آیلتس 5
ویزای استارتاپ داشتن آیلتس 5
ویزای ICT به مدرک نیازی ندارد
ویزای اونراپراتور در حد مهارت کافی است
ویزای گلوبال تلنت مدرک متناسب با شغل
ویزای پرستار خانگی داشتن آیلتس 5

هزینه اخذ ویزای کار کانادا

هزینه اخذ ویزای کار کانادا با توجه به نوع آن، هزینه های جانبی، هزینه بررسی درخواست، تعداد افراد خانواده، هزینه وکیل و… متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی اگر برای دریافت ویزای کار با داشتن جاب آفر اقدام کرده باشید 515 دلار کانادا را باید پرداخت کنید و اگر برای اکسپرس اینتری اقدام کرده‌اید باید یک هزار و 365 دلار کانادا برای کلیه هزینه‌های آن پرداخت کنید. این ویزا نیز مانند دیگر ویزاها هزینه های دیگری دارد. این هزینه های عمومی برای تمام شیوه های مهاجرت به کانادا اعمال شده‌اند.
هزینه های عمومی مبلغ پرداختی به دلار کانادا
بررسی درخواست 850 دلار
بیومتریک

85 دلار

حق فی اقامت دائم

515 دلار

آزمون زبان

300 دلار

ارزیابی اعتبار تحصیلی

250 دلار

سوءپیشینه

100 دلار

سلامت جسمانی

250 دلار

چه استانی برای مهاجرت به کانادا از طریق کار بهتر است؟

کشور کانادا با ارائه برنامه های متنوع مهاجرتی از طریق نیروی کار مقصد بسیار خوبی برای مهاجرت کاری است. حمایت دولت کانادا از نیروی کار خارجی ماهر و ایجاد کسب وکار در این کشور سبب شده تا مهاجرپذیرترین کشور در این حوزه باشد. برنامه های مهاجرتی استانهای کشور کانادا با توجه به شرایط بازار کار و نیروهای کاری مورد نیاز متفاوت است. برای آنکه بهترین استان را برای مهاجرت کاری انتخاب کنید بهتر اس به شرایط کاری خود، سابقه کاری، علاقه خود و نیروی کار مورد نیاز هر استان دقت کنید اما به طور کلی دو استان ساسکاچوان و کبک امروزه بهترین موقعیت را برای مهاجرت و دریافت ویزای کاری ارائه می‌دهند.

استان هایی که برای مهاجرت کاری کانادا مناسب هستند

ویزای کار کانادا برای ایرانیان

ایرانیان می‌توانند با داشتن هر نوع ویزای مانند تحصیلی یا توریستی، برای تبدیل به ویزای کار درخواست بدهند. این شیوه شاید بهترین راه برای کسب اقامت دائم برای ایرانیان باشد. ویزای کار باز این امکان را می‌دهد که به عنوان نیروی کار ماهر خارجی برای هر تعداد کارفرما بدون محدودیت در زمان و مکان کار کنید.
اگر در کشور کانادا هستید و پاسپورت ایرانی دارید از این فرصتی که دولت کانادا ایجاد کرده استفاده کنید و اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی با وکلای مهاجرت مشورت کرده تا بهترین راه را برای این امر انتخاب کنید.

ویزای کار نفتا (NAFTA Professional Visa)

ویزای کار نفتا (NAFTA Professional Visa) مناسب کارگرانی است که شهروند ایالات متحده یا مکزیکو هستند و در یکی از زمینه های مشمول توافقنامه  NAFTA یا توافقنامه تجاری آزاد آمریکای شمالی دارای پیشنهاد کار هستند.

اگر شما شهروند امریکا یا مکزیک هستید و می‌خواهید در کانادا در یک فعالیت تجاری پیش‌تعیین‌شده کار کنید، ممکن است برای شما ویزای حرفه‌ای NAFTA (TN) در نظر گرفته شود. این ویزا به شما اجازه می‌دهد برای یک دوره زمانی موقت وارد کانادا شده و خدمات حرفه‌ای خود را در برخی از حرفه‌های تعیین‌شده طبق معاهده آزاد تجاری آمریکای شمالی (NAFTA) ارائه دهید.

شما باید دارای گذرنامه معتبر، نامه ارائه شده توسط یک کارفرما در آمریکا یا مکزیک باشید و مدرکی که شایستگی شما را برای اشتغال در حرفه مورد نظر ثابت کند. شما می توانید برای دریافت ویزای TN در کنسولگری یا سفارت کانادا در کشور شهروندی خودتان، یا در یکی از درگاه های ورودی کانادا در صورتی که شهروند آمریکا هستید، درخواست دهید

دریافت مشاوره برای دریافت ویزای کار کانادا از دکتر علیرضا صفامهر

درست است که یکی از راه‌های ساده مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور از طریق دریافت ویزای کار است، اما توجه داشته باشید که برای طی کردن مسیر درست دریافت این ویزا نیازمند آگاهی کامل از قوانین و شرایط است. شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر با سالها تجربه در امور مهاجرت به کانادا بهترین راه رسیدن شما به اقامت کانادا و دریافت ویزای کار است. دکتر علیرضا صفامهر عضو رسمی سازمان رسمی مشاوران مهاجرت کانادا و مدیر عامل و بنیانگذار شرکت خدمات مهاجرتی صفامهر در کانادا با 30 سال سابقه در زمینه تحصیل، کار و مهاجرت به کانادا مسیر رسیدن شما برای دریافت ویزای کار کانادا در انواع مختلف و با شرایط مختلف را هموار می‌کند. تجربه دکتر صفامهر در امور مهاجرت و آشنایی وی به زبان های مختلف سبب ارتباط آسان با متقاضیان مهاجرت و پیشبرد سریع اهداف آنان در زمینه مهاجرت شده است. متقاضیان مهاجرت به کانادا با اطمینان خاطر کلیه امور خود را به دستان با تجربه دکتر صفامهر می‌سپارند.

سوالات متداول در رابطه با ویزای کاری کانادا

آیا همه ویزاهای کار تمدید می‌شوند؟

اکثر ویزاهای کار امکان تمدید دارند اما ویزای کار PGWP تمدید نمی‌شود.

با داشتن ورک پرمیت بسته می‌توان همزمان برای دو کارفرما کار کرد؟

خیر، با داشتن ورک پرمیت بسته نمی‌توان همزمان برای دو کارفرما کار کرد.

با داشتن اپن ورک پرمیت داشتن دو شغل امکان پذیر است؟

بله ، داشتن دو شغل با اپن ورک پرمیت امکان پذیر است.

آیا با داشتن ویزای کار می‌توان در کانادا تحصیل کرد؟

خیر، برای تحصیل در کانادا باید استادی پرمیت بگیرید.

در صورت داشتن ویزای کار کانادا همسر و فرزندان می‌توانند همراه صاحب ویزا باشند؟

بله، می‌توانید برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزا بدهید.

هزینه های دریافت ویزای کار به چه صورت است؟

به جز پرداخت هزینه بررسی درخواست باید هزینه های عمومی مربوط به هر نوع ویزایی را پرداخت کنید.

آیا ویزای کار کانادا شرایط سنی دارد؟

معمولا شرایط سنی یا محدودیت سنی اعمال نمی‌شود، اما بسته به استان مورد نظر و شرایط کارفرما ممکن است شرایط سنی اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *